[C++/BCB] Waar is OnCancelEdit in TTreeView?

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik heb het grote probleem dat de event OnCancelEdit niet bestaat in een TTreeView.

TCustomTreeView heeft deze event wel maar je kan van TCustomTreeView niet rechtstreeks een instantie maken.

TTreeView erft de properties van TCustomTreeView over en dus ook de events,
allemaal behalve de OnCancelEdit.
Weet iemand waarom dit niet gedaan is en hoe ik hem toch kan gebruiken?

Deze event zou gegenereerd moeten worden als ik van een node in een treeview de naam wil wijzigen maar vervolgens iets doe waardoor het niet gebreurt (zoals op ESC drukken).

Als het niet kan weet iemand anders dan een oplossing hoe ik dit tog kan afvangen?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Ben je wel zeker dat je goed gekeken hebt bij de properties van die TcustomTreeView?
Ik heb hier ff gekeken en ik zie dat event OnCancelEdit ook nergens staan bij de properties van de TCustomTreeView.
(In delphi that is, maar aangezien BCB en Delphi van dezelfde VCL gebruik maken, zou hij dus ook in Delphi moeten terug te vinden zijn als hij in BCB bestaat. ).

* whoami heeft Delphi 5

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In Delphi 5 kan ik hem niet vinden.. in Delphi 6 echter wel! (Enterprise Edition), echter zoals de topicstarter al meldde, alleen bij de TCustomTreeView en niet vij de TTreeview.

Waarschijnlijk is het mogelijk om een sub-klasse van TTReeView te maken, waarin je de OnCancelEdit published maakt.

Hmm ja dus.. OnCancelEdit is protected

code:
1
2
3
4
TMyTreeView = class(TTReeview)
published
   property OnCancelEDit;
end;

Zou genoeg moeten zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Hmmz dat like te simpel ;)
Maare ik heb bcb 6 enterpise.

Maar ik gaat het ff proberen thx voor de tip

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders