Dit leek me de beste plek voor een serieus antwoord op deze vragen, maar eerst wat achtergronden. Voor mijn afstuderen aan de CAH te Dronten ben ik in opdracht van een bedrijf bezig met onderzoek naar de mogelijkheden van gegevensverwerking. Het gaat hier om data die op verschillende locaties bij verschillende instanties op verschillende wijzen opgeslagen is. (denk aan gegevens zoals melkleveranties, vee-mutaties, voerleveranties door voederfabrikant, veel verschillende partijen dus). Omdat nu het meeste nog op papier aangeleverd wordt bij de adviseur (die dus eigenlijk de verzamelde gegevens dient te hebben)van het opdrachtgevende bedrijf , is mij gevraagd om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn om die gegevens geautomatiseerd op te halen en te verwerken. Uit het voorlopige onderzoek blijkt dat een aantal partijen ftp-toegang bieden tot de gegevens, en een aantal partijen de gegevens via web-based toepassingen kunnen tonen.
De concrete vragen:
-is het mogelijk om het proces van gegevens verzamelen en deze te verwerken tot overzichten (bijvoorbeeld middels geautomatiseerde invoer in een spreadsheet) verregaand te automatiseren?
-kan iemand me een kostenindicatie geven wat een programmer die een dergelijke toepasssing weet te bouwen per uur rekent en hoeveel uur het zou kosten om een dergelijke app. te bouwen?
Ik weet dat een en ander vrij wazig is, maar heeft iemand ervaring met een dergelijk project?
De concrete vragen:
-is het mogelijk om het proces van gegevens verzamelen en deze te verwerken tot overzichten (bijvoorbeeld middels geautomatiseerde invoer in een spreadsheet) verregaand te automatiseren?
-kan iemand me een kostenindicatie geven wat een programmer die een dergelijke toepasssing weet te bouwen per uur rekent en hoeveel uur het zou kosten om een dergelijke app. te bouwen?
Ik weet dat een en ander vrij wazig is, maar heeft iemand ervaring met een dergelijk project?