Ik ben op dit moment bezig te proberen om mijn ADSL verbinding te delen.
Mijn USB modem hangt aan een W98 machine waar winroute lite 4.1 op draait.
De PC die van de ge-sharede vebinding gebruik moet gaan maken is een Windows XP pro machine.
ALs ik de settings van de server opvraag in Winroute geeft hij het volgende aan.
Tabblad DHCP:
Netwerk adapter: AMD PCINET Family Ethernet Adapter
IP Adres: 169.254.251.2 (DHCP)
MASK: 255.255.255.0
Daaronder staat het e.e.a. over het al dan niet enablen van een DHCP server.
Deze optie is echter grijs en dus niet aan/ af te vinken
Tabblad DNS proxy:
Enable DNS proxy staat aangevinkt.
Mijn Windows XP machine heb ik als volgt handmatig ingesteld omdat wanneer ik kies voor automatisch (DHCP) helemaal nix werkt.
IP adres 169.254.251.1
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaard Gateway 169.254.251.2
Voorkeur DNS 169.254.251.2
Dit is alles wat ik onder XP heb ingesteld
Zodra ik nu internet Explorer open en een site opvraag gaat hij op zoek naar de proxyserver. Na enige tijd krijg ik de melding dat pagina niet kan worden geopend. Het "gekke" is dat services als Kazaa en MSN messenger wel werken./
Wanneer ik naar netwerk omgeving ga zie ik de andere PC (internetserver) wel maar dubbelklikken en ook dan krijg ik een foutmelding
Wat doe ik fout?
Mijn USB modem hangt aan een W98 machine waar winroute lite 4.1 op draait.
De PC die van de ge-sharede vebinding gebruik moet gaan maken is een Windows XP pro machine.
ALs ik de settings van de server opvraag in Winroute geeft hij het volgende aan.
Tabblad DHCP:
Netwerk adapter: AMD PCINET Family Ethernet Adapter
IP Adres: 169.254.251.2 (DHCP)
MASK: 255.255.255.0
Daaronder staat het e.e.a. over het al dan niet enablen van een DHCP server.
Deze optie is echter grijs en dus niet aan/ af te vinken
Tabblad DNS proxy:
Enable DNS proxy staat aangevinkt.
Mijn Windows XP machine heb ik als volgt handmatig ingesteld omdat wanneer ik kies voor automatisch (DHCP) helemaal nix werkt.
IP adres 169.254.251.1
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaard Gateway 169.254.251.2
Voorkeur DNS 169.254.251.2
Dit is alles wat ik onder XP heb ingesteld
Zodra ik nu internet Explorer open en een site opvraag gaat hij op zoek naar de proxyserver. Na enige tijd krijg ik de melding dat pagina niet kan worden geopend. Het "gekke" is dat services als Kazaa en MSN messenger wel werken./
Wanneer ik naar netwerk omgeving ga zie ik de andere PC (internetserver) wel maar dubbelklikken en ook dan krijg ik een foutmelding
Wat doe ik fout?
Geen commentaar