Flashpoint & OFP Resistance taktieken

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ben benieuwd naar welke taktieken jullie in OFP en Resistance gebruiken.

Hier een paar die bij mij werken

Als je een groep op je af krijgt: kill eerst de persoon met de verrekijker (vaak natuurlijk de commander -zwarte baret-, maar ook machine-gunners hebben er wel es 1). De rest moet daarna veel meer zoeken om je te vinden (en je dichter naderen). Ook verloopt dan hun aanval chaotischer.
Het uitlokken van een aanval werkt bij mij altijd goed; ik knal een paar keer in de richting van de tegenst. (hoeft niet eens raak te zijn). Vervolgens zullen ze dan je richting op komen rennen. Lekker blijven liggen (mooiste is als ze je NIET gezien hebben, alleen gehoord). Heel goed werkt dit als je achter een heuvel ligt; ze moeten immers in volle lengte die heuvel over . Pas op het laatste moment als ze echt op meters van je verwijderd zijn; opstaan en knallen (als het een kluwen van mannen is mik ik er een granaat of wat op, werkt ook o.k. Bijkomend voordeel van uitlokking met granaten -dus op langere afstand- is dat de tegenstander minder goed kan bepalen waar je uithangt omdat ze geen schot hebben gehoord. Ik heb gemerkt dat als je echt van DICHTBIJ op ze schiet (meters dus) op moment van naderen, ze eerst weglopen van je en dekking zoeken. Op dat moment zijn ze erg kwetsbaar......

Ik heb gezien in OFP:Resistance dat het volgende vaak door de tegenstander wordt gedaan: stel je knalt er 1 vanaf bijv 300 a 400mtr neer terwijl die persoon z. in een groep bevindt. De rest zal dekking zoeken. Er wordt er vervolgens 1 vooruit gestuurd om je te gaan zoeken (de rest blijft waar ie is). Op moment dat je die "scout" neerknalt, komt de rest achter je aan.

Pantser
Veraf=moeilijk. Vaak te ver voor het bereik van RPG of LAW. Je hebt ook nog de Carl Gustav en de Russische AT-4, kweetniet of die wel verder gaan. De zwakke punten zijn zoals in het echt: vol een granaat in de motor van dichtbij werkt beter dan bijv 1 op de koepel. Nadeel van de een hit in motor is dat ie vaak nog wel kan schieten. Zelf probeer ik daarom altijd een (close-range) voltreffer op het kanon - de loop- zelf; het voertuig rijdt nog steeds rondjes maar vormt geen gevaar meer. Scheelt weer in ammo ook.
Vanaf erg dichtbij kan je ook proberen granaten op de tank te gooien. Soms is de tank dan beschadigd maar niet vernietigd, kan je zelf erin kruipen en ze met hun eigen spullen uitroeien. Lachen: ik heb het 1 keer in OFP gehad dat de commander en bestuurder dood waren maar de gunner niet- ik kon er echter wel inkruipen!! Toen werd er niet op mij geschoten -de tegenst. dacht dat het dus hun tank was.....(bug!).

Verwijderd

rennen & schieten :? ;)

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
Opfl is mijn favoriete game.
ik vind het ook leuk om alle topics door te lezen over dit spel.
Echte taktiek heb ik wel maar er zijn zo ontzettend veel situaties waarin je kan verkeren dat je taktiek altijd wel anders is.
het beste wapen vind ik de G36 en het coolste vind ik vliegen in een A-10 of apache.
verder zit ik ook in een clan www.dutchredberets.tk waarmee ik veel multiplayer
dit is gewoon het beste spel ooit ontwikkeld _/-\o_

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik vind die ambush missies altijd zooooo bruut!
In Resistance zit er zo een, een van de latere missies weliswaar.
Dan heb je net die brug op geblazen en dan moet je zo'n konvooi uitschakelen.
Satchel charges leggen, scout jeep voorbij laten rijden, eerste tanks voorbij laten rijden en dan met die charges de Ural trucks uitschakelen. Erg koel (en makkelijk ;))

• b-gone
Ik vind het ook een topgame, vooral dat je van overal en nergens missies, addons en campaigns kan downloaden. Mijn favo-site is www.ofp.gamezone.cz, staat echt alles op. Kan niet wachten tot de 2e W.O. mod......

Ambush is inderdaad echt supergaaf!!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik moet er nog aan beginnen, is het een beetje te doen ? tips ?

Specs

• b-gone
Jaha,
Het is zeker wel te doen. Maak veel gebruik van de Enter-knop (om om je heen te kijken) of nog beter (maar werkt alleen als je commander bent) de numerieke del-toets op moment dat je commander bent. + en - op numeriek kan je ver in en uitzoomen
En keep low in de buurt van enemies

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

He weet iemand misschien hoe ik die flare kan afschieten ergens in missie 10!???

Ik heb hem in mijn inventory maar op 1 of andere manier kan ik hem nergens selecteren?!
Als ik mijn weapons toggle dat switched hij alleen van full auto naar auto en hand grenade etc. Terwijl ik toch echt flares heb.

Als ik ze drop via de inventory, kan ik ze niet eens pakken! VAAG. Kan iemand me helpen?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Beste taktiek is met je maten (en dan heb ik het niet over de singleplayer game) ingespeeld raken en elkaar perfect kunnen aanvoelen zodat je zonder een woord te zeggen altijd elkaars rug gedekt hebt.

ff snel favo materieel dan:
- XM177S
- SMC TOW launcher
- Apache
- M2A2
- M1A1

en zo zijn er nog wel een aantal die ik maar niet opnoem

Owja, ff promoten: http://bbe.guts.nl

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Profie site goingin!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

b-gone schreef op 12 augustus 2002 @ 14:19:
Ben benieuwd naar welke taktieken jullie in OFP en Resistance gebruiken.

Hier een paar die bij mij werken

Als je een groep op je af krijgt: kill eerst de persoon met de verrekijker (vaak natuurlijk de commander -zwarte baret-, maar ook machine-gunners hebben er wel es 1). De rest moet daarna veel meer zoeken om je te vinden (en je dichter naderen). Ook verloopt dan hun aanval chaotischer.
Het uitlokken van een aanval werkt bij mij altijd goed; ik knal een paar keer in de richting van de tegenst. (hoeft niet eens raak te zijn). Vervolgens zullen ze dan je richting op komen rennen. Lekker blijven liggen (mooiste is als ze je NIET gezien hebben, alleen gehoord). Heel goed werkt dit als je achter een heuvel ligt; ze moeten immers in volle lengte die heuvel over . Pas op het laatste moment als ze echt op meters van je verwijderd zijn; opstaan en knallen (als het een kluwen van mannen is mik ik er een granaat of wat op, werkt ook o.k. Bijkomend voordeel van uitlokking met granaten -dus op langere afstand- is dat de tegenstander minder goed kan bepalen waar je uithangt omdat ze geen schot hebben gehoord. Ik heb gemerkt dat als je echt van DICHTBIJ op ze schiet (meters dus) op moment van naderen, ze eerst weglopen van je en dekking zoeken. Op dat moment zijn ze erg kwetsbaar......

Ik heb gezien in OFP:Resistance dat het volgende vaak door de tegenstander wordt gedaan: stel je knalt er 1 vanaf bijv 300 a 400mtr neer terwijl die persoon z. in een groep bevindt. De rest zal dekking zoeken. Er wordt er vervolgens 1 vooruit gestuurd om je te gaan zoeken (de rest blijft waar ie is). Op moment dat je die "scout" neerknalt, komt de rest achter je aan.

Pantser
Veraf=moeilijk. Vaak te ver voor het bereik van RPG of LAW. Je hebt ook nog de Carl Gustav en de Russische AT-4, kweetniet of die wel verder gaan. De zwakke punten zijn zoals in het echt: vol een granaat in de motor van dichtbij werkt beter dan bijv 1 op de koepel. Nadeel van de een hit in motor is dat ie vaak nog wel kan schieten. Zelf probeer ik daarom altijd een (close-range) voltreffer op het kanon - de loop- zelf; het voertuig rijdt nog steeds rondjes maar vormt geen gevaar meer. Scheelt weer in ammo ook.
Vanaf erg dichtbij kan je ook proberen granaten op de tank te gooien. Soms is de tank dan beschadigd maar niet vernietigd, kan je zelf erin kruipen en ze met hun eigen spullen uitroeien. Lachen: ik heb het 1 keer in OFP gehad dat de commander en bestuurder dood waren maar de gunner niet- ik kon er echter wel inkruipen!! Toen werd er niet op mij geschoten -de tegenst. dacht dat het dus hun tank was.....(bug!).
die tactiek met het wachten totdat de ventjes dichtbij zijn en dan opstaan en knallen is egt helemaal fout...
ik speel dit spel al bijna 2 a 3 jaar en staan als er enemy's komen is egt fout, juist altijd blijven liggen!!

binnenkort als ik mn nieuwe computer heb dan ga ik weer veel op GS spelen, wordt nu een beetje gek van dit systeem....
kzie jullie dan daar wel en mogen jullie het opnemen tegen mij...

Verwijderd

joostve schreef op 12 augustus 2002 @ 18:28:
Opfl is mijn favoriete game.
ik vind het ook leuk om alle topics door te lezen over dit spel.
Echte taktiek heb ik wel maar er zijn zo ontzettend veel situaties waarin je kan verkeren dat je taktiek altijd wel anders is.
het beste wapen vind ik de G36 en het coolste vind ik vliegen in een A-10 of apache.
verder zit ik ook in een clan www.dutchredberets.tk waarmee ik veel multiplayer
dit is gewoon het beste spel ooit ontwikkeld _/-\o_
he dan ken jij Jengske ook wel???

• joostve
ja tuurlijk das onze clanleider

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Tactics bij OFP Singleplayer? :?
Mhh das even denken..... verschilt per missie omdat elke missie anders is.
Online is het sluipen, kijken weer sluipen weer kijken enz enz.
Ik zelf zit in [BoP] Balance of Power, iedereen die een beetje OFP speelt kent ons wel.
#1 van Europa in de EFL league, we gaan we kappen na dit seizoen in de EFL. :D
Veel te laag niveau voor ons, dus gaan naar de TCZ om daar wereld kampioen te worden :)
Check onze site: www.balanceofpower.tk <-- site door mij gemaakt dus verwacht niet veel, hij is wel up-to-date en dat is wel handig.
We zoeken nog wel mensen alleen moet je wel echt fucking goed zijn wil je joinen.

Verwijderd

Gewoon denken aan hoe rambo het zou doen! Dan kan het niet misgaan!

Verwijderd

OFP en OFP:R is echt super cool :) Ik zit zelf ook in een clan The Beans. Ik ben daar de clanleader en heb ik heb sinds kort een nieuwe site gemaakt je kunt hem hier vinden:
http://ofp.thekillingbean.com
Ik zie dat er veel NL clans hier zijn, misschien moeten we een keer tegen elkaar spelen :)

Verwijderd

He in die clan heb ik gezeten :P

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik vind het toch altijd vet moeilijk als je team moet commanderen.
Laat je ze iets attacken en dan doen ze het niet of dan is er iets mis ofzo.
Wat ik gemerkt heb is als je je teammates sniperrifles geeft dat ze dan echt goed zijn.

Ik tank zijn ze ook altijd waardeloos.

in resistance doe je bijna alle missies met een team en ben je altijd de leader dat is wel even wennen. In 1895 en red hammer was je vaak ook deel van het team en dan kan je lekker freewheelen. Op zoek naar koele wapens of met een trekker een paar enemies doodrijden...

• joostve
wie spelen er nog allemaal OPFL dan?

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

nou ik. Ik baal alleen van Gamespy dus ik heb het nog nooit multi gedaan.

Zonde dat bij veel spellen het multi support via gamespy of tasy gaat. Liever een mooie interface in het programma zelf zoals bij rtcw, sof2 en jk2. Wel allemaal q3 engine spellen ja.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-01 21:12

Demo

Probleemschietende Tovenaar

joostve schreef op 11 oktober 2002 @ 12:19:
wie spelen er nog allemaal OPFL dan?
2e nutteloze kick van jou in een paar minuten maar goed...
Ik speel Resistance nog wel af en toe, vind het een super strakke game :)
Vooral het mission editten vind ik wel leuk, helaas heb ik geen inspiratie om een spannende en originele missie te maken :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• joostve
ja, je hebt inspiratie of je hebt het niet :9

• Gehaktbal
  • Laatst online: 12-01 23:29
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:08:
[...]

ik speel dit spel al bijna 2 a 3 jaar en staan als er enemy's komen is egt fout, juist altijd blijven liggen!!
2 a 3 jaar? :?

Dit spel is nog geen 2 jaar oud volges mij, ik speel et niet meer.
Ik zit me eigenlijk vast te houden voor et 2e deel! :9

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14
kzat in [SFL] was altijd wel lachen...
maar de beste map die ik het mooist vond te spelen op een clanwar was tcz_everon ofz..
[BoP] was toch al dood want ik zou ook joinen..??
Pagina: 1