Meerdere webcams --> 1 comp.

Pagina: 1
Acties:

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Beetje mede-tweaker / tweakerin,

Op de internetpagina van ons studentenhuis, nog in ontwikkeling, is het de bedoeling om meerdere webcams aan te sluiten. Deze webcams moeten nog gekocht worden. Vooraf echter een tweetal vragen:

1. Kunnen er uberhaupt wel meerdere webcams op de surfer aangesloten worden (en hoe)?

2. De surfer en de webcams staan ver uit elkaar. Wat is de goedkoopste oplossing qua snoeren? Kan de communicatie tussen de cams en de surfer door 1 snoer verlopen? (de twee cams staan redelijk dicht bij elkaar, 10 meter, de surfer en de cams +/- 30 meter.

Greetz,

M.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
1. waarom niet? via usb kan het zowiezo makkelijk just plug and go :P
2. usb rijkt niet zo ver maar 7 meter moet wel te halen zijn... vast wel iemand met een 30meter oplossing :) cam op UTP misschien ?

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
koop zender en ontvanger net als bij een TV...maak een tv ontvangkaart voor meerdere verquenties (1 per kamera ) zou dat werken. zoietes hebben ze wel ooit bij mij op school gedaan, dat werkte over 3 kilometer, zo konden ze een klok besturen :P

Een echte golver is nooit uitgeput

• bierdop
Een zender en ontvanger is opzich een goed idee. Wat ik alleen vergeten ben te vermelden is dat het zo min mogelijk knaken moet kosten --> Arme student 8)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt tegenwoordig vrij goedkoop van die draadloze webcames :) Met een ingebouwde zender enzo

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

wij zijn dus ook bezig met een project voor het ziekenhouse, zodat de ouders de baby kunnen bekijken, gaat ook via usb, misschien wel handig om er eentje te kopen met een instelbare framerate (philips ToCu cam), maar iig, zodat je de dataverwerking een beetje kunt verlichten, zelf progje bouwen, klaar

• bierdop
Stunnin Moslock, hoe doen jullie dat dan? USB-kabel kan toch maar 7 meter zijn?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
er zijn usb repeater kabels in de handel die versterken het usb signaal.

ik zou zelf persoonlijk ook draadloos gaan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

ik heb een 15m usb kabel :)

Verwijderd

beerdop schreef op 12 augustus 2002 @ 17:02:
Stunnin Moslock, hoe doen jullie dat dan? USB-kabel kan toch maar 7 meter zijn?
ja, maar wij hebben niet zo`n grote afstand, maar net zoals shure-fan zegt, kun je wel repeaters gebruiken en wij hebben 2 cam`s per usb-kanaal

Verwijderd

Nog even iets om aan te denken: als je voor een USB cam gaat (wat me vrij logisch lijkt as't goedkoop moet) dat je de capaciteit van je USB in de gaten houdt..

• ShadowrunR
  • Laatst online: 31-07 22:59
En een goedkoop cameraatje met een capturekaart? Is dat geen optie?

Heb hier nog iets gevonden:
http://www.spycameras.net/flexwatch100.htm
Is dit geen optie? Dat kun je namelijk gewoon UTP leggen. Wat goedkoper en beter zal zijn dan een USB-kabel van 30m.

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Check ff die prijs $1049.

en dan nog:
Decoding rate at LAN : max 15 frames/sec at 320x240 mode (it depends on PC performance)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
http://www.sigmatex.nl/list.asp?cat=21701

Afbeeldingslocatie: http://www.sigmatex.nl/images/10000/tv-34.jpg

Kost iets van 150 EUR excl....

Maar daar kun je wel gewone camera's op aansluiten. De kabellengte is dan iig geen probleem meer, je kan het met redelijk goedkope kabel doen, zelfs utp is bruikbaar. Je kan er normale cameratjes op aansluiten. Van die mini-zwartwit dingen kosten niet zoveel meer. Kleur is iets prijziger helaas.

Maar goed, usb met een zooi repeaters is gewoon ook een duur geintje, komt nog eens bij dat het maar de vraag is of dat wel zo'n succes word.

• ShadowrunR
  • Laatst online: 31-07 22:59
Ok, zag het ook juist. :+ Geen optie dus.
Jammer, want het zou anders wel gemakkelijk te gebruiken zijn

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ShadowrunR schreef op 12 augustus 2002 @ 20:42:
En een goedkoop cameraatje met een capturekaart? Is dat geen optie?

Heb hier nog iets gevonden:
http://www.spycameras.net/flexwatch100.htm
Is dit geen optie? Dat kun je namelijk gewoon UTP leggen. Wat goedkoper en beter zal zijn dan een USB-kabel van 30m.
Neem voor die prijs een Axis Camera. Deze doet dan gewoon 100Mbit continu(Dus ook een hoe framreate)

Zie hier een demo.

En wat is de totale upload van de internetverbinding in het huis?

PS.
Surfer: internetter/man met zeil en plank
Server: PC die iets serveert.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

DinX

Motormuis

En die cam waar je elke 5 sites zo'n popup van krijgt. De X-cam heet ie dacht ik. Is een paar centimeter groot, en werkt draadloos. Je kan er 4 op de ontvanger aansluiten.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• bierdop
Eventjes nog wat specs:

De surfer --> Pent 2, 400mhz, 256mb intern, 17" scherm, Win 2000
Doel v. Surfer --> Splitten van internet, tonen van mooi haardvuurtje (screensaver)
Connectie --> Down +/- 180kb, Up +/- 16 kb (Chello, Eindhoven)

De bedoeling is dus om 2 webcams op de comp aan te sluiten, alleen de afstand is wat lang. Daarnaast het liefst zo goed maar ook zo goedkoop mogelijk (zowel de cams als de draden moeten nog gekocht worden). Dit alles voor in een studentenhuis.

Op het net zijn converters te vinden van USB --> UTP. Heeft daar iemand ervaring mee, en zou dat uberhaupt kunnen werken? (herkent de comp. de camera nog wel?)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
beerdop schreef op 14 augustus 2002 @ 14:12:
Eventjes nog wat specs:

Doel v. Surfer --> Splitten van internet, tonen van mooi haardvuurtje (screensaver)

De bedoeling is dus om 2 webcams op de comp aan te sluiten, alleen de afstand is wat lang. Daarnaast het liefst zo goed maar ook zo goedkoop mogelijk (zowel de cams als de draden moeten nog gekocht worden). Dit alles voor in een studentenhuis.

Op het net zijn converters te vinden van USB --> UTP. Heeft daar iemand ervaring mee, en zou dat uberhaupt kunnen werken? (herkent de comp. de camera nog wel?)
Een surfer staat op een plank in het water en heeft geen 17" monitor.
En verder lijkt me die 16kb van chello ook niet optimaal voor een webcam, laat staan 2.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:53

rammes

koekebakker 1e klas

beerdop schreef op 14 augustus 2002 @ 14:12:
Eventjes nog wat specs:

wel irri dat je steeds eigenwijs surfer noemt... ik vindhet verwarrend... :/

convertel usb utp nog nooit gezien..... maak er nu geen pruts zooi van koop gewoon in 1x goed spul dat is uiteindelijk goedkoper

Ik zou het doen!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

[offtopic]ik zat al aan zoiets te denken...[of niet?]
Afbeeldingslocatie: http://power.pasco.lib.fl.us/html/webimages/computer-surfing.gif

aAarGhh

Pagina: 1