Modem die goed werkt met win2k fax service

Pagina: 1
Acties:

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vraagje, we hebben hier verscheidene e-tech modems liggen voor onze fax-server. deze server draait win2k server.

Nu hebben we met onze e-tech modems (verschillende modems) allemaal problemen dat sommige faxen niet aan kunnen komen. ondanks dat die een soort van Windows 2000 driver hebben werken ze niet lekker samen met de Windows 2000 fax driver / service. Zo nu en dan komt een fax niet goed binnen :(

Zijn er mensen die successvol een analog modem en de Windows 2000 fax service gebruiken om faxen te ontvangen? If so, welk modem gebruik je dan?

Liefst een merk dat goed samenwerkt met GFI faxmaker 7 voor Windows 2000 / Exchange 5.5

Alvast bedankt enzo :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Volgens mij is het een bekend probleem dat sommige faxmodems niet herkend worden door faxen. Maar dat schijnt meer aan de fax aan de andere kant te liggen.

Ik heb zelf een Dynalink 56k extern gedeeld via de windows 2000 shard fax van Small Business Server, en heb daar tot nu toe al 3 maal toe met succes een faxje gestuurd :Y) (zo vaak fax ik niet :X) :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
*subtiele schop*

Nog meer ervaringen? ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jah... 3com Message Modems werken goed, ook met RelayFax onder win2k geen problemen mee.
Dit in tegenstelling tot bijna elk ander modern (intern zeker) modem...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
FastBunny schreef op 13 augustus 2002 @ 11:02:
Volgens mij is het een bekend probleem dat sommige faxmodems niet herkend worden door faxen. Maar dat schijnt meer aan de fax aan de andere kant te liggen.

Ik heb zelf een Dynalink 56k extern gedeeld via de windows 2000 shard fax van Small Business Server, en heb daar tot nu toe al 3 maal toe met succes een faxje gestuurd :Y) (zo vaak fax ik niet :X) :)
Dat ligt niet aan de fax-kant, de faxmodems zijn hardware modems en het protocol wat ze gebruiken ligt keihard vast. Vaak zit probleem toch echt in de PC modems, het fax protocol wordt daar gedeeltelijk via software geemuleerd. Soms kun je nog instellen of het class 1 of class 2 faxmodems moeten zijn. De één biedt een betere ondersteuning als de ander.

"If it ain't broke, don't fix it!"