Klaar voor een nieuwe uitdaging.
met de 1e 100 mb versie had je iig veel mensen met een dergelijke drive, maar waarom zou deze drive nog populair worden?
Die 100MB is wat weinig, maar die van 250MB doen toch nog zeer regelmatig dienst om even snel wat dingen uit te wisselen.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
Dus een zip is wel een dure oplossing. want een cd-rw is goedkoper vergeleken met een zip
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 14:10 . Reden: was wat vergeten ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
COPY
PASTE
Done...
Werkt nog altijd sneller dan een CD-RW, en voor het uitwisselen van kleine bestanden is dit nog steeds de perfecte oplossing. En het feit dat je bepaalde folders automatisch kunt laten overzetten naar een ZIP disk m.b.v. QuickSync bijvoorbeeld (denk aan je financiele administratie of andere belangrijke documenten), is toch ook wel een groot plus. Zo zijn de bestanden altijd toegankelijk op je HD, maar mocht die 't begeven heb je altijd een up-to-date backup op je ZIP, zonder dat je daar enig omkijken naar hebt. Je stelt het een keer in, en iedere keer als je aan het originele bestand werkt, wordt ook de backup "geupdate".
Ik heb een interne 250MB, maar wil een USB-powered model... nu ga ik toch maar wachten op deze, want hij ziet er nog mooi uit, ook!
quicksync etc. is allemaal rand-software lijkt me...
waarom nemen mensen dan niet een 20 gb firewire/usb2 drive ... ?
alleen ze waren zo stom om de 250 mb en nu 750mb drive te maken. je moet het gewoon bij 1 standaart houden.
ZIP == kansloos, geef mij maar ethernet.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
als de usb powered iets van 200€ gaat kosten haal ik m misschien wel.... toch vet makkelijk.
Verwijderd
lijkt me zeer handig voor school etc
al lijkt het soms onzinnig maar als je een cdrw mee naar school neemt dan kan je die bestanden niet aanpassen ivm NO fikker in je school-pc
en in alle pc's van onze school zitten een 100mb zippie
(ik koop een 250MB omdat het nog wel es makkelijk kan zijn voor mezelf...)
Heb zelf nog een echte Externe SCSI ZIP 100 drive
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
maar ja...volgens mij gaat dat denk ik wel meevallen
ik heb net een TFT gekocht dus moet weer gaan sparen voor een Zipdrive
maar goed ik zou in ieder geval niet de 750MB gaan halen als je toch maar van plan bent alleen Word, excel enzo te vervoeren (das de werk van een fikker) maar voor school is dit een prima oplossing
Verwijderd
school NT4 + ide zip 100MB intern,
thuis win2000 + scsi zip 100MB intern.
Zip is zip dus zou niks moeten uitmaken.
een bootable zip daarentegen is wel weer handig..
Verwijderd
thuis heb ik Windows XP professional...volgens mij moet dat toch prima werken?
heb je die CRC errors altijd?
Verwijderd
wel een beetje dom vind je niet...maken ze eerst een 100MB en 250MB versie USB Powered brengen ze vervolgens een versie uit die meer capaciteit heeft maar weer die stomme power snoertje heeft...lekker handy voor vervoeren (NOT)
Verwijderd
ik ben nl. zelf wel van plan deze te halen...heb nog nooit met een zipdrive gewerkt maar volgens mij lijkt me die 250MB powered USB een prima apparaat en een goed alternatief voor school. ook geen last van click of death or whatever....
maare zit er bij de 250MB Zipdrive powered USB een zipdisk standaard erbij? kan het eigenlijk nergens vinden dat deze erbij gesloten wordt als je een zipdrive apparaat aanschaft. (informatique zei van niet...maar betwijfel het dat die verkopers echt in die verpakking hebben gekeken...die gaan meestal VANUIT)
En nu wil ik er niets meer over horen!
de betaler vervuilt
Maar je moet toegeven, als die 750MB versie nou usb powered was, dan was hij zeker heel interessant geweest. Het komt nog steeds voor dat je niet ff een bestandje over kan ftp-en of wat voor manier via internet dan ook. Dan is zo'n ding toch reuze handig.
Verwijderd
wel shit dan dat ze geen zipdisk erbij leveren...weer apart kopen Rip offfffffff
maja je moet er maar voor over hebben. vind het trouwens wel vet staan zo op je bureau zo'n extern zippie
Verwijderd
heb namelijk hun een advies gestuurd om een prijsverlaging te doen omdat 174 euro te duur was...en ik zei dat als de prijs nog zo zou blijven dat ik het dan ergens anders zou kopen hahaha...wat bedrijven toch niet doen om hun klanten te behouden