Toon posts:

verschil in netwerkkaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik moet mijn pc uitbreiden met een netwerkkaart om te kunnen internetten via de kabel. Zij er verschillen in en kan ik volstaan met een hele simpele?

Ron

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31
Volgens mij staat er genoeg over dit onderwerp in de FAQ en dergelijke

Volgens mij vinden de meeste mensen een goedkope kaart goed genoeg, maar er zijn ook altijd mensen die zweren bij een 3com

Verwijderd

Topicstarter
oke dank je wel. ik ga zoeken bij FAQ

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het verschil tussen de goedkopere (RealTek) en de duurdere (Intel, DEC, 3Com, Olicom) chipsets is dat de RealTek een hoop denkwerk aan je processor overlaat, en de duurdere daar zelf rekenkracht voor aan boord hebben. Nu is dat met de hedendaagse processoren nog zoveel, maar als je net kapitalen aan een overclocking hebt besteed, is het natuurlijk wat zonde om dat voor iets "oneigenlijks" als het netwerk te gebruiken.

Ga je op gigabit over, dan wordt het nog erger, ik heb 4 kaarten zelf getest in een Pentium-1 133 systeem (koper : 3Com = Broadcom, glas : SMC, Intel, Compaq dual-fast met gigabit-module). 3 ervan hadden geen problemen, maar de SMC deed nauwelijks wat, hoogstens 1 van de 4 pings in het DOS-boxje van NT haalde het. Een upgrade naar een 233-er liet alle 4 de kaarten soepel lopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat is idd een vrij aardige uitleg ja :)

Maar goed, topicstarter: dit had je inderdaad op kunnen zoeken. Succes ermee :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.