Toon posts:

1600x1200x32 en hoger : GeForce2 of Radeon?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik ben bezig te kijken wat ik als nieuw systeem neem. Nou heb ik al besloten dat ik een IIyama VMPro 510 22"-er wil.
Ik wil de desktop op 1600x1200x32 of zelfs 19xx nogwat gaan draaien.

Ik ben zeker wel van plan om spellen te spelen maar ik ben geen die-hard gamer.

Heb ik nu meer aan een GeForce2 of een Radeon? En welke versie? Ik denk dat de 64 Mb versies een beetje duur zijn.

Ik wil dus goede beeldkwaliteit in 2D, maar het moet geen ramp zijn in 3D (niet op 1600x1200 trouwens, dat zal wel 1024x768 zijn of zo)

Ik kijk geen DVD op me PC straks, maar wel DivX en Photoshop. Maar wel 3D (Lightwave en zo).

Wat raden jullie mij aan?

Daar komt nog bij dat bij de winkels waar ik kijk ze alleen de 64 MB versie hebben. De retail kost meer als 1000 piek, maar ed OEM is trager toch?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De Radeon heeft duidelijk een beter beeld in 2D op resoluties boven de 1024*768. Het 2D beeld wordt vergeleken met de G400 serie dus dat zegt genoeg.

De 64mb versie heeft nut als je spellen als UT en DeusEX op hogere resoluties gaat draaien omdat je dan gewoon meer textures kwijt kan en het spel dus sneller loopt.

Spellen doen het ook allemaal goed op de Radeon, hij is in 16bits wel trager als een GF2 maar op 32bits houdt hij de GF heel goed bij. Verder is de Radeon natuurlijk al voorbereid op DX8 en is de DVD Top.

FF nog de snelheden, alle Radeons lopen op 166/166 behalve de Retail versie die loopt op 183/183.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

up

Verwijderd

GEFORCE 2!!!!!!!!!! is sneller.
Maar de ati kaart heeft een betere beeld kwaliteit. Maar het verschilt nouwelijks

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>FF nog de snelheden, alle Radeons lopen op 166/166 behalve de Retail versie die loopt op 183/183.[/quote]kleine aanvulling, bovenstaande geld alleen voor de 64mb modellen (retail op 183/183). Tussen de retail oem en retail 32mb uitvoeringen zit geen verschil.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Let er wel op dat als je dus 3d apps wil draaien (lightwave) dat het heel belangrijk is dat je kaart de volledige Open GL api ondersteund.In dat geval zou ik dus zeker kiezen voor een GeForce (DDR) , welke moet je zelf weten ivm de prijzen. Ik gebruik Lightwave met een GeForce DDR (Creative Annihilator Pro)en dat draait lekker.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Zoals je beschrijft wat je op je computer zoal doet zal ik voor de Radeon gaan.. welke moet je zelf maar even bedenken.

Volgens mij ondersteunt de Radeon ook heus wel de volledige OpenGL api??

Ikzelf ga binnenkort ook me Hercules Geforce DDR verkopen en een Radeon 64mb vivo retail halen. Ik draai mijn monitor ook graag in 1600x1200 32bit maar me geforce kan dat toch niet echt zo denderend, daarom draai ik nu op 1280x960, en das toch wel wat laag voor een 21"

Ik heb zelf nog geen Redeon mogen bezichtigen dus zou zelf absuluut niet weten wat het verschil in beeldkwaliteit is, en zo te zien kan niemand dat ook echt in detail uitleggen. Ik hoop dat ik er tevreden mee zal zijn. Wat jij doet laat ik mooi van jou afhangen :)

veel succes met kiezen

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Wordt je p166 vervangen? :9 >:)

Eppie

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:59 schreef eppie het volgende:
Wordt je p166 vervangen? :9 >:)

Eppie[/quote]Dat is wel de bedoeling ja. Maar goed, toen ik voor het eerst een config aan het bedenken was ging het nog om een Slot-A 550 ..

Verwijderd

Ik zou voor de Radeon gaan. Die heb ik zelf ook. Ik heb het verschil wel gezien tussen de Geforce2 en Mijn Radeon. Zoals gezegt is.
is de Geforce op 16bit iets sneller. maar op 32 bits is de Radeon even snel of zelf sneller. Hier komt nog bij dat de 2d kwaliteid van de Radeon veel hoger licht dan die van de Geforce. Ik Speel UT op 1600x1200 draait perfect.
Radeon Dus.
--------------------------------------------
~Tbirt 1000mhz - Abit KT7-Raid - 128MBram - ATI Radeon 64DDR Retail - 2 x IBM 15GB - 19" IIyama monitor.

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik hoor iedereen hier zeggen dat die 2d kwaliteit van die radeon beter is als die van de gforce, maar hoe beoordelen jullie dat? waar moet je dan op letten?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 18 oktober 2000 08:36 schreef HlpDsK het volgende:
Hoi.

Ik ben bezig te kijken wat ik als nieuw systeem neem. Nou heb ik al besloten dat ik een IIyama VMPro 510 22"-er wil.
Ik wil de desktop op 1600x1200x32 of zelfs 19xx nogwat gaan draaien.

Ik ben zeker wel van plan om spellen te spelen maar ik ben geen die-hard gamer.

Heb ik nu meer aan een GeForce2 of een Radeon? En welke versie? Ik denk dat de 64 Mb versies een beetje duur zijn.

Ik wil dus goede beeldkwaliteit in 2D, maar het moet geen ramp zijn in 3D (niet op 1600x1200 trouwens, dat zal wel 1024x768 zijn of zo)

Ik kijk geen DVD op me PC straks, maar wel DivX en Photoshop. Maar wel 3D (Lightwave en zo).

Wat raden jullie mij aan?

Daar komt nog bij dat bij de winkels waar ik kijk ze alleen de 64 MB versie hebben. De retail kost meer als 1000 piek, maar ed OEM is trager toch?
Ik ben zelf ook de trotse bezitter van een 510, maar heb je wel eens gekeken bij iemand met 21" en 1600x1200? of nog een stapje hoger? Je mag dan echt wel een vergrootglas meenemen, want je ziet echt niets meer. En ik heb dus ook matrox g450 en nog geen bnc kabel. Maar ik vind het op 1600x1200 flink wazig worden (te wazig om mee te werken, ik prog alleen maar). Misschien dat het met een bnc kabel een stuk beter wordt, maar trust me, 1600x1200 is echt het uiterste. En weet je wat apperture grill is? (zou niet weten hoe je het schrijft) maar als je echt dicht op je monitor gaat zitten, dan trilt het beeld. Op 30cm zie je het niet meer :) en op 1280 x 1024 dan is het echt het mooiste scherm wat ik heb gezien. (Jammer dat er geen mode zit tussen 1600x1200 en 1280x1024) Kijk anders even naar de nieuwe 21" van iiyama. Doe moet weer een stukje beter zijn, en kost maar een paar centen extra.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 14:35
Is een G-Force 3 op deze resoluties niet aan te raden?!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Vriend van mij heeft asus v8200 met iiyama 19 inch flatscreen monitor. En dat scherm vind ik troebel. Geforce kaarten die staan niet bepaald bekend om hun 2d kwaliteit. Wacht anders tot de radion 8500 ofzo, die schijnen hele goeie 2 kwaliteit en 3d power te hebben. En er is een verschil tussen leesbaar en scherp. Pas al je het bij een ander hebt gezien dan weet je echt hoe goed het kan zijn. Bij mij is het net alsof het in mijn monitor is gesneden, zo scherp is het, echt perfect. En de resolutie (1280x1024) is voor mij voldoende. Ga binnenkort alleen nog wel even een bnc kabel kopen, en hoop dat de 1600x1200 ook beter wordt.

reden bnc kabel (wat mij is verteld): Doordat je veel datatransport hebt in je kabel (1600x1200 heeft per sec meer data nodig dan een 1024x768) beginnen de signalen op elkaar te storen en krijg je dus kwaliteitsverlies. Bij een bnc kabel zijn de kabels gescheiden en beschermt en heb je dat probleem dus niet.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Zeer _oud_.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.