Toon posts:

(xp) simpele lan om te gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren zat ik met mijn broertje te lannen via een switch en die was aangesloten op een modem/router de instellingen waren als volgt :
pc 1 ip : 192.168.1.2
sub : 255.255.255.0
gateway :192.168.1.1 (router die er dus nu niet meer is)

pc 2 ip :192.168.1.3
sub : 255.255.255.0
gateway :192.168.1.1 (router die er dus nu niet meer is)

dus ik dacht ik wil vandaag weer een (mini) lan houden ,maar dat lukte dus niet, in de faq staat het ook niet :( , kan iemand me helpen met wat ik moet instellen voor een lan zonder internet , btw de pc's zijn verbonden met elkaar via een switch

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Gewoon de gateway weg halen, en dan heb je een werkend netwerk alleen vragen oudere spellen nog wel eens om het ipx protocol. Maar verder zou alles gewoon moeten werken.

edit/ wat zeg ik nou; de gateway wordt allen gebruikt als een ip adres niet in het subnet valt 8)7

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ripexx schreef op 12 augustus 2002 @ 14:38:
Gewoon de gateway weg halen, en dan heb je een werkend netwerk alleen vragen oudere spellen nog wel eens om het ipx protocol. Maar verder zou alles gewoon moeten werken.

edit/ wat zeg ik nou; de gateway wordt allen gebruikt als een ip adres niet in het subnet valt 8)7
weet je ook hoe je het ipx protocol installeert want bij is hij niet geinstalleerd

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Kan je pingen tussen beide pc's ?
Je hebt beide pc's toch op de switch laten zitten ? (en niet met een straight cable onderling verbonden)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:41:
[...]

weet je ook hoe je het ipx protocol installeert want bij is hij niet geinstalleerd
bij network in control panel |:(

edit:
dis trouwens niet als een flame bedoelt, maar als je zo'n vraag stelt heb je dus zelf nog geen moeite gedaan om erachter te komen

Verwijderd

Topicstarter
erkens schreef op 12 augustus 2002 @ 16:54:
[...]
bij network in control panel |:(

edit:
dis trouwens niet als een flame bedoelt, maar als je zo'n vraag stelt heb je dus zelf nog geen moeite gedaan om erachter te komen
ja maar ik bedoel hoe installeer je hem als hij niet in dat rijtje staat bij je netwerkkaart

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:31:
[...]

ja maar ik bedoel hoe installeer je hem als hij niet in dat rijtje staat bij je netwerkkaart
add protocol :?
Pagina: 1