niet goed startende pc

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Ik heb hier mijn oude pc in elkaar gezet:

P3 450@504
ASUS P2B-F
128MB PC-100
Viper V770 Ultra
3Com NIC (ISA)
Seagate 20GB HDD
Acer ?? CD-Rom (is al een oud beestje)

Dat ging gisteren allemaal leuk en aardig, schijf gepartitioneerd, wou em vanmorgen opstarten maar hij komt niet bij de A: (via bootflop) of C: .
Hij blijft meestal hangen op de PCI device listing (met daaronder dat IRQ lijstje). En soms komt hij 1 stap daarna bij Update ESCD Succesfully

Wie kan mij helpen??

Flickr | Lego collectie

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Trek eens al je ISA en PC kaarten eruit, behalve je VGA kaart. Start dan eens op. Indien het dan wel werkt plaats dan de kaarten een voor een terug en start steeds opnieuw op.

Kans is groot dat het op die manier wel lukt.

Verander de volgorde van de kaarten in je PC ook. Indien je een PCI videokaart gebruikt plaats deze dan in het eerste slot (bovenaan in miditower) Als het een AGP kaart is plaats dan de andere PCI kaarten in alle andere dan het eerste en het laatste PCI slot. Laatste PCI slot (onderaan) is waarschijnlijk een gecombineerd slot met de eerste ISA connector.

Suc6 en laat even weten of het gelukt is.

Je kunt op je PCI pagina in je bios ook je ESCD geforceerd updaten, probeer dat eventueel eerst. Kans is groot dat je een oude ISA kaart gebruikt die een conflict geeft met een PnP interrupt. :(

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Nee, nog steeds niks, heb de 3Com uit mijn pc gehaald, alleen met de AGP kaart gestart, maar niks. Iemand nog een idee? (pc heeft altijd probleemloos gewerkt, alleen de harde schijf - cd-rom - FDD zijn anders).

[update]

oorzaak gevonden, een gloednieuwe FDD had de geest gegeven....

toch bedankt voor je moeite

[/update]

Flickr | Lego collectie

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Graag gedaan.