Raar winroute probleem

Pagina: 1
Acties:

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 18:11
Matched: winroute, opera
Ik heb het volgende probleem : als ik via winroute internet is er niets aan de hand het werkt (bijna)allemaal prima, behalve een aantal pagina's die geven een time out (page cannot be displayed).
Dat zijn bijv: Hotmail, maar niet de eerste pagina pas de pagina om je mail te lezen. Funda.nl, maar ook weer niet de eerste pagina maar de volgende pagina's na een search, dus de list met de eerste 10 results gaat goed maar wanneer je op volgende klikt om 11 t/m 20 te zien weer page cannot be displayed. Zo zullen er waarschijnlijk veel meer zijn maar dit zijn degene die ik zeker weet en ook last van ondervind.
Ik heb het geprobeert met IE 5/5.5/6, opera 6.04, Mozilla dat hielp helaas helemaal niets steed weer hetzelfde probleem.
Wanneer ik een losse verbinding maak (op de pc zelf, de zelfde verbinding die de winroute bak gebruikt) werkt alles prima dus alleen wanneer het achter winroute zit werken die pagina's niet.
Helaas kan ik hier nergens iets over vinden :'( maar ik meen me te herinneren dat er hier ook andere mensen waren met winroute/hotmail problemen, misschien dat bij hun het inmiddels is opgelost ? zo ja zou ik graag hun oplossing willen weten.

bvd,

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Geen matches
ja en de rest van de info? (zoals OS versie, winsock eventueel, instellingen wroute)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• kweetnie
Matched: winroute
winroute 4.2 pro = w2k server (sp3)
en 2 x een w2k pro (sp2 en sp3)workstation.

Winsock en andere specifieke instelling zou ik zo niet meteen weten aangezien ik nu niet thuis ben.
Verder de instelling in winroute zijn gewoon standaard voor een adsl connectie, Zoals dns forwarding aan, dchp server aan, mailserver uit en verder staat er geen filter of een firewall feature aan.
En de mxstream patch van winroute staat er op.

Overigens voor de duidelijkheid, behalve die paar pagina's die ik eerder noemde, werkt alles goed zover ik kan zien (mailen,surfen,ftpen,msn,icq,irc noem het maar op) het lijkt dus echt in die specifieke pagina's te zitten.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Ik heb hetzelfde probleem hier. Met Mxstream van planet. Je kan hem omzeilen door de proxy van winroute te gebruiken, maar dan werkt tweakers.net niet meer goed (niet meer up to date).

Sygate heb ik maar geinstalleerd

Verwijderd

ik heb (helaas) het zelfde probleem. WinNT4+Winroute en diverse clients. Met proxy lost het op alleen geeft dat weer problemen met andere sites o.a. zoals boven beschreven (update problemen.

• kweetnie
hmm dus als ik nu de proxy aanzet dan werkt wel hotmail en dergelijke, maar hij gaat dan alles cache en dus heb je geen uptodate tweakers enzo meer. Is dat dan niet weer makkelijk op te lossen door de proxy op bijv 1 min cache te zetten ?
Maar toch vreemd dat als je de proxy aanzet het wel werkt, ik zal het vanavond eens proberen.
Overigens lijkt me dit niet DE oplossing maar meer een work around, als er iemand is dus evt een andere oplossing of truuk heeft laat het dan nog even weten. Zeker omdat er waarschijnlijk nog veel meer mensen met winroute dit probleem hebben.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik ken het probleem.
Laat me raden, je hebt ook problemen met het versturen (niet ontvangen) van mail via een mail client (Outlook, Eudora etc.)?

Het probleem is je MTU waarde, je hebt last van gefragmenteerde ethernetpackets op je netwerk. Ik heb nu helaas even geen tijd om het uit te leggen maar het komt er op neer dat je de packetsize (MTU) op al je clients zult moeten verkleinen. Er zijn tooltjes die dat voor je kunnen doen.

Eventueel zou je ook je Alcatel modem kunnen tweaken zodat je geen VPN meer nodig hebt, meestal ben je er dan ook vanaf.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• pierre-oord
Geen matches
Je kunt in je proxy instellen een time to live per site, dus ook tweakers. Ik draai hier ook wroute maar alles werkt perfect.

Heb je misschien iets zelf aangepast aan je MTU of zo? Hier werkt alles altijd meteen goed. Ik heb trouwens wroute ook eens geinstalleerd op een mxstreamaansluiting, maar ik had eerst het moden getweaked. Doe dat eens, dan zal je die vage patch ook niet hoeven te installen. (wel ff wroute deinstalleren voor mijn part ook ff heel 2000 dan kun je schoon beginnen)

edit:

juist ja die mtu zoals ik al zei. (ik was 1 sec. te laat met posten :) )

O ja ik draai wroute met nt4 sp6 en hier gaat alles best.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:33

tozzke

aka tozzert

Geen matches
waarom niet gewoon gebruiken wat windows zelf biedt??

dus PC2 PC1 laten gebruiken als gateway

geen gezeik en werkt hier perfect

• kweetnie
ik heb zelf nooit mijn MTU aangepast op deze twee installaties ze zijn nog volledig standaard, dus als het bij jou wel werkt met een aangepaste MTU zou ik graag willen weten welke MTU waarde je hanteerd verder gaat het er natuurlijk wel om dat ik het zonder proxy wil blijven gebruiken. Dus is mijn vraag dan ook werkt hotmail bij jou ook nog steeds perfect zonder die proxy aan te hebben ?

Modem tweaken is geen optie aangezien ik nog steeds een van de adsl gebruikers ben met 4 ip's ipv 1, en die kan ik dan niet meer gebruiken en heb er wel 3 nodig.

Die Mxstream patch is wel nodig want zonder werkt het helemaal niet, door fragmented ip packets ofzoiets. Winroute krijgt het dan helemaal niet voor elkaar om de verbinding op te zetten. (heeft geloof ik te maken met de vpn verbinding van mxstream)

Maar als het aan de MTU ligt is me nog steeds niet duidelijk waarom het dan wel zou werken met de proxy aan zonder de MTU size te wijzigen.

Maargoed mocht iemand de ideale MTU size voor een Mxstream XS4all Fast adsl verbinding weten post het hier kan nooit kwaad het te proberen.

• pierre-oord
gebruik je de nieuwste winroute versie? Probeer het anders eens zonder die patch. Ik heb zelf namelijk nooit van die patch gehoord.....

• kweetnie
Zoals ik eerder al zei : versie winroute pro 4.2 (laatste versie) en over die mxstream patch ga hier maar eens kijken.
Die error "[22/Jan/2002 08:03:23] main: D0013:995 - WRSendPacket() failed " had ik, toen was er nog niet een regfile van hun uit (die patch dus) maar moest je het handmatig in je reg wijzigen.
Maar daar het allemaal niet om en ligt het ook niet aan.
Het zit het waarschijnlijk in het feit dat het een vpn verbinding is met nat aan ofzoiets. Want op de server (waar winroute opstaat) werkt hotmail/funda wel.

En inderdaad na testen blijkt het via de winroute proxy wel te werken, maar ik heb liever een permanente oplossing zonder dat ik die proxy aan moet hebben.

Verwijderd

Geen matches
met lite heb je nergens problemen mee en is veel makkelijker dus waarom zou je pro eik gebruiken ik had zelfde probleem met pro

• pierre-oord
kweetnie schreef op 12 augustus 2002 @ 18:19:
Zoals ik eerder al zei : versie winroute pro 4.2 (laatste versie) en over die mxstream patch ga hier maar eens kijken.
Die error "[22/Jan/2002 08:03:23] main: D0013:995 - WRSendPacket() failed " had ik, toen was er nog niet een regfile van hun uit (die patch dus) maar moest je het handmatig in je reg wijzigen.
Maar daar het allemaal niet om en ligt het ook niet aan.
Het zit het waarschijnlijk in het feit dat het een vpn verbinding is met nat aan ofzoiets. Want op de server (waar winroute opstaat) werkt hotmail/funda wel.
Ik heb ook wel eens iets handmatig aangepast nog voordat het in de faq stond. Ik heb daarover toen een mailtje gestuurd. Ik kreeg ook die foutmelding, maar dan onder online gamen. tenminste, ik kan main: D0013:995 niet precies meer weten maar dat erna ken ik nog goed herinneren (ik kon geen server/bijna geen servers vinden)

Kun je misschien niet een totaal ander routerpakket proberen, sygate of zo, of voor mijn part iets als freesco (alleen dan kun je niets meer doen op die computer :O )

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Geen matches
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:26:
met lite heb je nergens problemen mee en is veel makkelijker dus waarom zou je pro eik gebruiken ik had zelfde probleem met pro
precies 8)

Hoi

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 14:28

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ik heb dus het zelfde probleem:
Server is Win XP met Winroute Pro 4.2 (waarschijnlijk mxstream patch, weet niet zeker meer)

Clients: XP, 2000 en 98SE allemaal wel inloggen bij hotmail, maar daarna niet verder kunnen browsen in hotmail.

Clients hebben wel allemaal handmatig een DNS instelling van Planet, via de server werkte het niet helemaal top....

• pierre-oord
He ik heb een site opgezet met router software. Kun je winroute dumpen. (alhoewel het opzich een prima progie is) ga maar eens naar http://pierre-oord.mine.nu/routing/
tips zijn welkom!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pierre-oord schreef op 13 augustus 2002 @ 16:27:
He ik heb een site opgezet met router software. Kun je winroute dumpen. (alhoewel het opzich een prima progie is) ga maar eens naar http://pierre-oord.mine.nu/routing/
tips zijn welkom!
offtopic:
hoezo spam? :X

• pierre-oord
Geen matches
erkens schreef op 13 augustus 2002 @ 16:36:
[...]

offtopic:
hoezo spam? :X
Niks spam O-) . echt niet. Ik zou die software allang gedumpt hebben als het moeilijk doet. (ik draai het zelf en werkt best maar ja)

• kweetnie
misschien een stomme vraag hier op got, maar ik waag het toch om hem te stellen.
Is er niet toevallig iemand die dit pakket (winroute 4.2 pro) legaal heeft en dus recht op support ? en die dan deze vraag eens in een mailtje kan gieten en stellen ? aangezien wij zeker niet de enige zijn met het probleem.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kweetnie schreef op 13 augustus 2002 @ 17:07:
misschien een stomme vraag hier op got, maar ik waag het toch om hem te stellen.
Is er niet toevallig iemand die dit pakket (winroute 4.2 pro) legaal heeft en dus recht op support ? en die dan deze vraag eens in een mailtje kan gieten en stellen ? aangezien wij zeker niet de enige zijn met het probleem.
aha, je hebt hem niet legaal >:)
probeer dan ICS aangezien je toch w2k hebt

• kweetnie
ICS heb ik ooit geprobeert alleen nooit goed aan de praat gekregen, bovendien vind ik alle opties die in winroute zitten erg fijn en eenvoudig. Werkelijk het enige minpuntje dat ik over winroute te vertellen heb is waar dit topic over gaat.

• pierre-oord
Geen matches
erkens schreef op 13 augustus 2002 @ 17:18:
[...]

aha, je hebt hem niet legaal >:)
probeer dan ICS aangezien je toch w2k hebt
Oppassen hier op GoT, Legal software detected })

Ow ja ik heb ook wel eens een mailtje gestuurd. Moet je je settings geven, natuurlijk niet je IP 8)7
en dan zeggen dat je intresse hebt in het product, het misschien wilt kope en dan krijg je een heel uitgebreid net mailtje terug })

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij heeft het geen zin om andere routersoftware te gebruiken omdat het een probleem met NAT is denk ik.
Dan zul je dus met ICS, Sygate, WinGate, WinRoute Lite etc. hetzelfde probleem tegenkomen. Alleen een proxy zal het probleem niet hebben maar proxies zijn wel heel vervelend.

Het is waarschijnlijk de combinatie van een VPN en NAT die het probleem veroorzaakt. Daarom hebben mensen met Chello en @Home en dergelijke er geen last van maar mensen met MxStream wel.

Volgens mij zijn er twee oplossingen:

- Verlaag de MTU op de clients, er zijn makkelijke tooltjes te vinden die dat heel mooi kunnen. Dr TCP is een handige.
- Zorg dat je de VPN kwijtraakt. Met MxStream kun je je modem tweaken naar een speedtouch Pro en heb je VPN niet nodig.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen matches
waarom wil je nat gebruiken ... ?
je hebt toch 4 ip adressen ?

Iperf

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 07:59

Millennium

Bug free !!!

pierre-oord schreef op 13 augustus 2002 @ 16:27:
tips zijn welkom!
offtopic:
Geloof dat er bij winroute een "ja" verkeerd staat, de "ja" achter SOCKS had achter GOPHER moeten staan :)

Rampen bak 2004

• pierre-oord
Millennium schreef op 14 augustus 2002 @ 00:34:
[...]

offtopic:
Geloof dat er bij winroute een "ja" verkeerd staat, de "ja" achter SOCKS had achter GOPHER moeten staan :)
Dit wist ik zelf nie, maar ik heb het aangepast. Thx en meer tips welkom :*)

Pagina: 1