[C++] Ping uit applicatie

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik wil dus een ping versturen vanuit een C++-applicatie. Nu heb ik dat wel eens gedaan, lang geleden, maar geen flauw idee hoe... Heb nu zitten klooien met TNMEcho-objecten, maar wil niet erg lukken, wil dus een ping sturen vanuit m'n applicatie naar adres 192.168.1.1, en de reactie uitlezen (wel of geen reactie). Welk object kan ik hier het beste voor gebruiken, en hoe. Google wil niet echt helpen :(

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Geloof niet dat het zo gaat lukken :(
Ik heb eea geprobeerd met behulp van een Echo-object, maar deze kan geen adressen lezen, wel urls (wel tweakers.net, geen 192.168.1.1)

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 23:39
Ik heb dit dus ook gedaan, maar ik heb dus echt een heel pakketje zelf zitten samen stellen.
Gewoon in een stuk geheugen en dan versturen !
Als je eenmaal weet hoe zon pakketje inelkaar zit is dat een eitje !

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Verwijderd

ik denk dat je makkelijker even met google kan zoeken naar icmp.dll wedde dat je wat vind ;)

• superboer
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 14:51:
ik denk dat je makkelijker even met google kan zoeken naar icmp.dll wedde dat je wat vind ;)
Die is er idd ook nog 8)7 , alleen jammer dat je die niet in kernelmode kan gebruiken.

Verwijderd

Topic starter heeft 't over c++ en componenten dus ik ging er heel stiekum een beetje vanuit dat ie niet in kernel mode rond hing >:)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Topicstarter werkt heel weinig met C++, gebruikt meer Java. Heeft een klein beetje ervaring met Borland C++Builder 4, (wat net uit de topic-titel is weggehaald) en wilde in eerste instantie daarin dit doen, wordt lastig ben ik bang... icmp.dll en winsock.h eens zoeken op google...

• superboer
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 15:05:
Topic starter heeft 't over c++ en componenten dus ik ging er heel stiekum een beetje vanuit dat ie niet in kernel mode rond hing >:)
Die driver van mij is in c++ :)
En in Kernelmode heb je ook wel componenten tot je beschikking ! Maar goed maakt ook verder niet uit ! Topic starter is geholpen en dat is het belangrijkste ;)

Pagina: 1