Overstap van ixus 300 naar ixus 330 geld waard?

Pagina: 1
Acties:

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Zo een half jaar geleden heb ik de ixus 300 gekocht niet wetende dat er zo snel al een opvolger zou komen. Ik zoekte eigenlijk een camera die goede foto's kan schieten en klein is zodat ik er geen last van heb als ik hem dagelijks mee neem. Nu is 2.1 MP genoeg voor mij aangezien ik maar een paar foto's print van alle die ik schiet.

Nu viel me de instelbaarheid van de ixus tegen en om 1 of andere vage reden werkt de rode ogen reductie niet (?)
Met de ixus 330 kan je veel meer met de hand instellen en dat trekt me wel. Ik ben een beginnend amateur fotograaf (die heb je ook nog hier ;)) Dus gebruik je die extra opties wel zoals histogram en handmatige iso en sluitertijd?
Ik maak vooral foto's van auto's zowel stilstaand of (snel)rijdend, macro's (is daar nog een goede cursus beschikbaar hoe je die het beste kan schieten) en de gewone huis tuin en keuken foto's

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
Zou je dan niet gelijk naar een S30 ofzo kijken, Ixus 300 --> 330 lijkt me onzin, tenzij je je 300 voor een hele mooie prijs kwijtkan

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
ja maar ik vind de draagbaarheid heel belangrijk en de ixus is precies goed, en het aantal MP maakt me niet zoveel uit 2,1 is genoeg

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 19:57
Lijkt me het geld niet waard.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Lijkt mij ook te veel geld voor te weinig nieuwe features.

Als je toch een andere camera wilt zul je moeten wachten, hoewel ik niet denk dat Conon hun Ixus modellen in de nabije toekomst voorziet van handmatige instellingen.

Als je een Canon S30/40 te groot vind kun je ook naar andere merken kijken. Bijvoorbeeld de Minolta Dimage F100, is ook uitermate draagbaar en heeft alle handmatige instellingen, een moviemode met geluid enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Is net zoiets als van Dimage 7 naar 7i gaan. Tenzij je het ding voor een (hele) goede prijs kwijtkan, wat je niet kan, _kun_ je het doen. Ik zou het in elk geval niet doen. Als je gaat upgraden, doe dat dan ook goed. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1