Compaq DeskPro resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 19:52
Ik zit hier op me werk achter een DeskPro met Intel 815 chipset. Altijd lekker op gewerkt op 1280x1024 met 16bit kleur. Maar nu heb ik een grotere monitor en nu wil ik de resolutie op 1600x1200 zetten, alleen kan ik hem dan alleen nog maar met 256 kleuren gebruiken. Er zit 4MB video geheugen standaard op de onboard videokaart, en er zit een rare module in de AGP slot. Die heb ik er uit gehaald en het schijnt niks uit te maken voor het videogeheugen.

Maar kortom, ik wil graag weten of het mogelijk is om meer videogeheugen aan de videokaart toe te wijzen. Bij andere 815 mobo's heb ik in de bios opties gezien die dit mogelijk maken, maar bij deze niet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

denk niet dat dat gaat met Compaq.
net als overklokken niet kan.
als het wel kan, kost het waarschijnlijk klauwen vol geld (meer dan een nieuwe vidkaart).

je kan beter de onboard videokaart uitschakelen en een Geforce2 in het AGP slot drukken, werkt waarschijlijk een stuk beter.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
je hebt te weinig geheugen voor die resolutie, daar is een rekensommetje voor maar die weet ik niet :+ maar je hebt dus te weinig geheugen op/in de videokaart, enigg oplossing is dus dat je een agp kaartje erbij koopt :) simpel 16mb ding moet al genoeg zijn..8 mb denk ook wel :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• tiguan
Het lijkt me stug dat alleen Compaq een limiet instelt op de videokaart. Bovendien is het niet erg economisch verantwoord om er een andere videokaart in te zetten.

Verwijderd

één woord:"COMPAQ"
nog een woord:"KLOTE"
voeg ze aan elkaar en je krijgt:"COMPAQ IS KLOTE"
hebben wij ook op het werk

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Krijg ik toch echt COMPAQ KLOTE(N) :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 15:51:
één woord:"COMPAQ"
nog een woord:"KLOTE"
voeg ze aan elkaar en je krijgt:"COMPAQ IS KLOTE"
hebben wij ook op het werk

Houd je even in wil je, nergens voor nodig.

Verwijderd

moest er even uit. de waarheid is soms hard, maar beter dat de waarheid op een harde manier aan het licht komt dan dat deze voor eeuwig in het niets blijft :)

• tiguan
Compaq is niet klote, ik moet zeggen dat ik dit het beste werkstation vind waar ik tot nog toe op heb gewerkt, afgezien van het feit dat ik niet 1600x1200x16bit kan draaien dan.

Maar zo gaan we een beetje offtopic, anders had ik wel gevraagd wat jullie van Compaq hadden gevonden (en dat soort topics bestaan er al dozijnen van).

Alles wat ik wil weten, hoe kan ik ervoor zorgen dat die videokaart meer RAM krijgt, het is shared geheugen, hij pakt het gewoon van mijn systeem geheugen dus het moet ergens in te stellen zijn.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wannapuf schreef op 12 augustus 2002 @ 16:09:
Compaq is niet klote, ik moet zeggen dat ik dit het beste werkstation vind waar ik tot nog toe op heb gewerkt, afgezien van het feit dat ik niet 1600x1200x16bit kan draaien dan.

Maar zo gaan we een beetje offtopic, anders had ik wel gevraagd wat jullie van Compaq hadden gevonden (en dat soort topics bestaan er al dozijnen van).

Alles wat ik wil weten, hoe kan ik ervoor zorgen dat die videokaart meer RAM krijgt, het is shared geheugen, hij pakt het gewoon van mijn systeem geheugen dus het moet ergens in te stellen zijn.
check je bios, als de optie er niet in zit heb je gewoon pech want met bios updates komen er meestal geen extra opties bij bij compaq.
dus dan moet je gewoon je videokaart upgraden.

ben het trouwens met je eens dat compaq niet klote is. zijn hele leuke machines. redelijk snel, stabiel, bijna nooit trubz met die dingen en de drivers zijn 15 jaar na de machine nog te downloaden van de website (toppie support dus).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Compaq hoort bij de beteren, je had bij de aanschaf van het toestel beter uitgekeken naar een versie waar dat een PCI of AGP grafische kaart in voorzien was.
Het is wel zo dat in de 'goedkopere' versies van Compaq alleen maar onboard grafische chipsets zijn voorzien :'(

Verwijderd

Wat voor model hebben we het eigenlijk over ? Er zijn zoveel deskpro 's en ep sff prof ws en ga zo maar door.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Compaq roeleert bestwel, maar goed, qua hardware zijn de oudere computers idd een beetje aan de koppige kant. Zoals Firewurx zegt, geen optie in de bios? Dan lukt het niet... kan je aanrommelen wat je wil maar het is dan toch handiger om gewoon een nieuwe video kaart te kopen, stuk goedkoper en bespaart heel veel ellende, en geloof me, ik weet er alles van.... :)

Compaq's zijn zeer goede comps en vooral de zakelijke lijn, ik heb er zelf een stuk of vier versleten...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• tiguan
Het is een Compaq DeskPro EN P800.

Verwijderd

Ben bang dat je hier niets aan zal kunnen doen.
Compaq heeft de "vervelende" eigenschap dat on-board video kaarten niet echt een hoge resolutie aankunnen.
Dat is niet alleen zo bij de desktops maar ook de wat oudere laptops.
Enige oplossing is de on-board video uitschakelen in de bios/dipswitch en er een PCI inzetten.
Pagina: 1