Je oudste versie van Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
Heb in de vakantie het boek van Linus gelezen (in samenwerking met David Diamond): gewoon voor de fun.
Nu was ik benieuwd wie de oudste versie nog heeft liggen op de schappen? Lijkt me namelijk wel eens geinig om 1 van de eerste versie uit te proberen.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
jah, maar dan moet je het wel op een 386 installeren, anders ondersteund die kernel geen enkel hardware component.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik had ooit nog een hele oude 6-cd pack uit 96 ofzo, met allemaal versienummers < 4

zijn helaas weg.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/Historic/

hier staan de eertste linux kernels

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik weet niet welke versie Slackware, maar hij staat op een stuk of twintig floppies en heeft kernel 0.99 patchlevel 14 (of daar in de buurt)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

oudste is hier coyotelinux 0.27 (sinds gister draaiend *D ) Telt niet echt mee dus, is nieuwste versie ervan :+

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Mijn eerste linux distro die ik gebruikte was een hele ouwe slackware met kernel versie 1.0.x of 1.2.x, weet ik niet zeker meer.
Slackware mountte een eventuele cd toen tijdens het booten, en aangezien ik haast niks van linux wist, en ook geen internetconnectie had, rebootte ik de machine (386sx) maar als ik een cd wilde lezen :+

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
ik heb nog een 386-16MHz liggen, dus draaien zal het wel doen. Ik weet dat Linus een behoorlijke sprong heeft gemaakt, van 0.10 naar 0.95 (not sure about the 0.10 part). en het is natuurlijk rete kewl om zo'n 0.10 versie te zien draaien.

ze wilden niet over de 0.99 en zijn toen meen ik tot patchlevel 16 gegaan eer versie 1.00 uitkwam.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Jammer. 0.01 compiled niet in GCC3.1.1 7(8)7

De eerste kernel die ik echt heb gebruikt was versie 1.2.nogwat.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
Hebhier nog een distro van Yggdrasil liggen, Plug an Play Linux: Fall 1995 Edition (Zie net op de site van ze dat die nog steeds te bestellen is voor $39.95!!!!) Heeft kernels 1.2.13 en 1.3.15, XFree 3.1.2 en nog veeeel meer ouwe zooi. Heb m overigens nooit kunnen installeeren doordat ik destijds nog zo'n cdrom had die via de cd-interface op mn SB ging die niet werd ondersteund...

Brengt me op een idee: VMWare weer eens inzetten! :)

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
yeadder: thanx 4 the url.

vind het wel vreemd om in een 0.01 readme text bestandje al te lezen dat het over Linux heeft: ik meende me te herinneren dat hij het eerst Freeex had genoemd ofzo. naja, moet het boek nog maar eens lezen

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mijn oudste Linux is Red Hat 5.2 *D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 20:19

RMU

WHiZZi schreef op 12 augustus 2002 @ 14:42:
Mijn oudste Linux is Red Hat 5.2 *D
Mijn oudste Linux is Ret Hat 6.0 (weer iets nieuwer) :)

• Mior
  • Laatst online: 06-08 10:05
De oudste linux die ik ooit heb gebruikt was slackware 3.4 :)

Was m'n eerste.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
redhat 5.2

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik heb geloof ik nog Suse 6.4 liggen ofzo...... Moet ik wel zoeken :P Maar die is niet echt super bejaard ofzo (wel vrij verouderd ;))

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SuSE7

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn eerste kennismaking met Linux was RH6.1. Kreeg al meteen mp3 sound uit een grafische desktop, maar verder knoeien was even een wat te hoge leercurve.

Nu na tijden weer via Mandrake 8.0 naar RH7.3, waarmee ik al verder gekomen ben in Linuxland.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
een hele oude versie van slackware uit 1993... heel oud, gekocht op een computer beurs, moest het nog vanaf floppy installeren (cdrom werd niet goed ondersteund)

;( , wordt er bijna emotioneel van

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

redhat 5.0

Verwijderd

Die versie waar ik naar linkte is een versie uit 1994. Zelf begonnen met RH 5.2 om dat snel weer aan de kant te gooien. Vanaf RH 6.0 ben ik het echt gaan gebruiken.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:20

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik denk ergens in 1994, ik draaide een BBS met een Novell Netware Server voor de "grote" harddisken. Dat beviel niet echt (hoop herrie zonder dat die machine iets nuttigs deed), dus dan ga je op zoek naar alternatieven.

Toen in de boekhandel een boek met CD gekocht, Slackware, maar ik heb geen enkel idee welke versie. Staat me iets bij van 0.74 maar of dat nou de slackware versie was of de kernel of wat dan ook, I dunno...

Was mijn eerste stap met Linux en dat was er eentje met set zware kisten aan mijn voeten :+

Bleef voorlopig ook bij die stap, vlak erna ben ik verder gaan spelen met Windows NT 3.1

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:07

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Mijn oudste: Debian 2.1 met kernel 2.0.x of 2.2.x weet niet zeker meer

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Niet echt oud bij mij :{ SuSE 7.1 Pro :) Vanaf 7.1 heb ik elke versie geinstalleerd, en er ook allemaal weer afgedonderd :) Nu staat er 8.0 op, en op mn server sinds een paar weken ook. Ik hou van SuSE :)

Verwijderd

Bleef voorlopig ook bij die stap, vlak erna ben ik verder gaan spelen met Windows NT 3.1
Windows 3.1 of Windows NT 3.5 lijkt mij dan. Windows NT 3.1 bestaat niet.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
redhat 5.1 oid

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Linux 2.0 was net uit toen ik de beroemde 6CD set van InfoMagic kocht. Slackware all the way!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 15:28:
[...]
Windows 3.1 of Windows NT 3.5 lijkt mij dan. Windows NT 3.1 bestaat niet.
helaas pindakaas het bestaat wel..

http://toastytech.com/guis/nt31.html

heb er zelf nog mee gewerkt overigens....

A wise man's life is based around fuck you

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
heeft er ook nog iemand Minix gedraaid?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yup, kan je veel mee :X
Ach, 't was wel grappig, maar hoe academisch verantwoord het ook was, met Linux of FreeBSD krijg je meer werk gedaan, en er draait veeeeel meer software op.
Heb ook nog het boek van AST gelezen, niet verkeerd. Haalde Dijkstra nog 'n paar keer aan ... RIP ....

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

mijn eerste kennismaking met linux was een distro op een enkele diskette: tomsrtbt, kernel 2.0.36... daar heb ik een tijdje mee gespeeld tot ik eindelijk een eigen pc kocht... ongeveer een maand na aankoop 'dat andere os' er vanaf gegooid en er corel linux op geinstalleerd...

:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 16:10 . Reden: kleine aanvulling ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Mijn oudste was Red hat 6.1, met kernel 2.2.12-20 (dat ik dat nog weet...)
Oud he ? :P

Verwijderd

Als we het nu toch over oude kernels hebben.
Ik heb een oude 386 en die wil ik nog wel ff iets laten doen :)
probleem: kan geen cdrom aangesloten worden

weet iemand een url waar ik een linux versie kan downloaden waarmee ik Linux via diskettes kan installeren?

Of is een 386 met (euhm) 3 mb ram :) te weinig????

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
de eerste versie kon in eerste instantie niet met minder dan 4 mb draaien, echter na ik meen 0.11 heeft linus VM toegevoegd, dus in theorie is 3 mb mogelijk. :)

Verwijderd

Redhat 5.nogwat :)

Verwijderd

Mijn oudste is Linux Winter 95 Archives, een setje van 4 cd's met 5 verschillende pubs daarop. Dat setje bewaar ik als relikwie >:)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Kettrick

Rantmeister!

RedHat 4.0 volgens mij.

geen idee welke kernel dat was, zal begin 2.0 zijn geweest.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27

scorpie

Supra Addict

RedHat 6.2

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• jvreuls
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:13
RedHat 5.0 (1997).
Ergens in 2000 gekregen en heeft tot vorig jaar gedraaid. Toen toch maar iets nieuwers geinstalleerd :P.

Edit: RedHat doet het goed hier schijnbaar :)

Circuits Online

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Slackware 3.3 (kernel 2.0.33 meen ik) heb ik nog, heb ook 2.0 ooit es gehad (op diskettes) maar die ben ik kwijt.

Verwijderd

Ik heb redhat-5.2 en -6.0 nog in de kast liggen. :D. Maar de eerste linux versie distro die ik gebruikte was redhat-6.2. :X. :P.

• A_L
  • Niet online

A_L

Redhat 5.1.
weinig plezier van gehad. Kreeg de video-kaart niet aan de praat.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:06
Ik ben begonnen met SuSE 6.4 .. inmiddels Mandrake 8.2

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
he he eindelijk gevonden in de hoop met duizenden cd's : versie van slackware 2.0.0 , versie van kernel 1.0.9 , gedateerd op september 1994

• Mark
  • Laatst online: 08-08 09:24
Mijn eerste Linux distro was Slackware 3.0.0 (1995). CD'tje zat bij het toendertijd enigste nerd-blad wat er was: NetInfo. Zij besteden toen al in nummer 3 een heel stuk over Linux en de mogelijkheden hiervan. CD en nummer heb ik nog steeds ;)

Slackware 3.0.0 bestond oa uit:
Kernel 1.2.13
GCC 2.70
XFree 3.1.2

Hierna ben ik lekker doorgegaan naar Slackware 3.1.0 t/m 8.1 en het bevalt me nog steeds perfect ;) Zelfs officieel de 4-CD set van Slackware 3.3 gekocht.

Heb trouwens ook nog stapels Infomagic CD-Rom's hier liggen met distributie als Redhat 3.0.3 Picasso (ELF Release), Redhat 2.1 for Alpha, Debian 0.93R6 en archives van FTP sites zoals sunsite.unc.edu, tsx-11.mit.edu en prep.ai.mit.edu. Het blijft leuk om daar om de zoveel tijd weer iets van te installeren (toen was Slackware trouwens al superieur aan Debian >:) )

• Mark
  • Laatst online: 08-08 09:24
Bigs schreef op 12 augustus 2002 @ 21:38:
Slackware 3.3 (kernel 2.0.33 meen ik) heb ik nog, heb ook 2.0 ooit es gehad (op diskettes) maar die ben ik kwijt.
Slackware 3.3 draait op 2.0.30. Heb nog een Compaq laptop (eerder versleepable) waar ik die versie op draai ;)

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

redhat 6.0 is de oudste hier

• deadinspace
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:23:
weet iemand een url waar ik een linux versie kan downloaden waarmee ik Linux via diskettes kan installeren?
Welke Linux distro moet ik nemen?/ ;)
Of is een 386 met (euhm) 3 mb ram :) te weinig????
Hangt er vanaf wat je wilt doen... Voor internet delen zallie nog wel volstaan, maar web of ftp server zou ik niet aan beginnen (evt dhcp server, dat lukt wrs nog wel).
*installeren* gaat niet lukken met 3 MB btw (is het niet toevallig 4?), dus dan zou je die HD in een andere computer moeten hangen en daarop installeren en dan de HD terug moeten hangen. HD ruimte is ook een beperking vaak btw.
jvreuls schreef op 12 augustus 2002 @ 21:38:
Edit: RedHat doet het goed hier schijnbaar :)

Tsja, het was (en is, waarschijnlijk) de bekendste distributie.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* AlterEgo heeft net de Debian 2.0 ceedees gestofzuigd en de handleiding van J.A. Bezemer (die bestaat nog steeds ! choeso ! net de nieuwe versie lokaal gezet, want het blijft een nuttig naslagwerkje) teruggevonden. Alleen de nietjes zijn ver heen. September 1998 :)

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er staat een mooi overzicht van de geschiedenis van UNIX op http://www.levenez.com/unix/history.html

is wel een leuk plaatje.

En voor windows is er natuurlijk ook een:
http://www.levenez.com/windows/history.html

Verwijderd

Oudste die ik heb liggen is ook RedHat 5.2, ooit nog op me 486 gepropt

• Tribbles
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 09:02
Tjee wat een bende CD's heb ik toch.. Tussen de floppen en CD's nog een Minix 1.5 Boot flop gevonden. Kon alleen geen fdd vinden :( ooit nog op mijn 286 geduwd, maar veel zinnigs behalve de AST oefeningen maken kon je er niet mee.. Ben ooit begonnen met Linux 0.99 pl nogwat, stuk of 8 floppen.. Op een 382SX 20Mhz.. :P Superrrrrrrrrrr Ben bang dat de floppen inmiddels gerecycled zijn.

Live long and Prosper!

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

ehm ik heb er eentje die jullie waarschijnlijk niet hebben ;) Namelijk SuSE 6.1 gratis demo-cd in het Duits. Die gave ze een jaar of 3-4 geleden ofzo gratis weg bij van Pierre boekhandel in Eindhoven. Heb er toen maar eentje meegenomen en erop gezet. Daarna geloof ik nog RedHat 6.1, Debian 2.1 en een tijdje later SuSE 6.4.

[deze advertentieruimte is te koop]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
RG: waarom zouden we die versie niet hebben? volgens mij heb ik dit nl ook? of bedoel je de duitse versie? nee die heb ik niet nee

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Pfff, ik begon met FreeBSD en ben later overgestapt op Linux. Eerste versie die ik had, was FreeBSD 3.3 (Oct' 99 dacht ik) :)

Wat allemaal daarvoor kwam .. I dunno :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Brent
  • Laatst online: 08:05
suse 8 is mn eerste :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

K'heb hier RedHat 4.1 en SuSe 6.1 liggen :) wie wilt em kopen ;)

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 11:23

DaMinD

Leeg

Ik heb de eerste RedHat versie nog ergens op CD staan
En ook nog een Slackware versie uit 1995

• rollebol
  • Laatst online: 09-06 12:38
dilinux met kernel 1.0.5. Dat was een of ander portugees ding. Daarna heb ik SLS 1.02 geïnstalleerd. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wanneer dat was... Eind '95?

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Hmm, ik kom hier linux-0.01.tar tegen ergens in een donker hoekje, is alleen een opstartroutine en een filesystem ofzo.

Verwijderd

heb ergens nog een RH 5.1 liggen kan ik me herinneren

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
de eerste versies waren niet self-bootable, dat draaide nog onder minix. vanaf 0.11 kan je 'volledig linux-kernel gebruiken'.

heb gisteren bij kernel.org de 0.11 kernel gehaald, ben benieuwd of dat nog gaat lukken op mijn Tandy 386 :)

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
Die was al voorbij gekomen.

Mijn eerste keer was trouwens met Red Hat 5.0 :)

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Ik ben begonnen met debian 0.93 op 16+ flopen, had geloof ik kernel 0.0.99.

Heb helaas een aantal maanden terug mijn oude floppen zitten te formateren tijdens een opruim woede.

[ Voor 0% gewijzigd door Buffy op 13-08-2002 15:08 . Reden: Waarschijnlijk wel, is ook meer dan 10 jaar geleden :-) ]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
0.0.99 bestaat niet, ik denk dat je 0.99 bedoel -> PL ?

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
Mandrake 6.0
Redhat 6.0
Suse 6.0

Nu allemaal vervangen door FreeBSD :Y)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb is een dagje SuSe 7 gedraaid, just for fun :)

Maar mijn eerste echte distro was:

Mandrake 8.1

L :) L

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

k-oz schreef op 13 augustus 2002 @ 13:02:
RG: waarom zouden we die versie niet hebben? volgens mij heb ik dit nl ook? of bedoel je de duitse versie? nee die heb ik niet nee
Nou ik kom wel vaker in die boekhandel en ik had ze nog nooit gezien en sindsdien heb ik ze ook nooit meer gezien. Maar het zijn wel originele gedrukte SuSE cd's. En het is ook geen live-eval ofzo. Gewoon een volledige distributie eigenlijk met alle programma's die je nog hebt op 1 cdtje. Vond het ook zo vaag dat dat ding half Duits was. Alle instructies staan op het uitklapbare kartonnetje, best gein.
Maaruh het kan best zijn dat andere mensen die ook hebben, want toen ik er een tijdje later kwam lagen ze er niet meer ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

zwelgje schreef op 12 augustus 2002 @ 15:52:
[...]

helaas pindakaas het bestaat wel..

http://toastytech.com/guis/nt31.html

heb er zelf nog mee gewerkt overigens....
verdomd, je hebt gelijk.

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:48
Hmmm, eerste linux was in maart 1995 volgens mij. Slackware met als ik me goed herinner een 1.3.58 kernel ofzo (development kernel omdat ik anders mijn CDROM via brakke geluidskaart niet werkend kreeg).

Installatie deed ik via FTP vanaf de SNT ftp server van de Universiteit Twente. Lang leve campusnet! Ging toch soepeltjes met 2 a 300 kb/s (zeker in die tijd, toen Mosaic de standaard browser was :P)

• Vrieskist
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik heb Redhat 6.0 en Suse 6.4 hier nog liggen :) .. heb sinds gister Debian Woody :P
Pagina: 1