audio/video pc systeem

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Wat voor systeem is er nodig om dvd/mpeg/divx en mp3/wma goed te kunnen afspelen? Hierbij is het dus van belang dat er een tv-out aanwezig is om de video op de tv te kunnen bekijken en ook dat er geen (vrijwel geen) kwaliteit verloren gaat van de dvd. Verder is het ook van belang dat er dolby digital/dts op de geluidskaart zit zodat het geluid ook zonder verlies wordt doorgegeven? Ook van belang hierbij is natuurlijk de cpu want het beeld moet niet stotteren, wat is de minimum cpu die hierbij nodig is? Zijn er verder nog belangrijke dingen die ik mis?

• Vuurvlieg
is de vraag niet duidelijk? of weet niemand het ? wat ik zoek zijn dus aanwijzingen wat er allemaal in zo'n systeempje moet qua hardware met als belangrijkste dingen geluidskaart/cpu/videokaart

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
met 700 mhz en een redelijke hoeveelheid ram 128-256 mb moet dat wel zonder stotteren kunnen gaan... voor dvd's kan je kijken naar de systeemeisen die daarbij horen dan weet je dat ook gelijk

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

p3-500 met een elsa gladiac mx400 en 256mb 133mhz geheugen kun je je filmpjes afspelen. lager als dat zou ik niet gaan . :)

Verwijderd

lukt ook nog met een p2 300@333 met 2x 256mb intern :) pc133@ 75

• Vuurvlieg
kun je daar dan ook nog divx mee afspelen? vrijwel niet lijkt me.. het gaat dus niet alleen om dvd hier.. maar om dvd/divx/mpg en wat voor videokaart zouden jullie aanraden? een radeon 8500 met dualhead? of is dit overkill wat ik wil is dus zo'n goed mogelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.. ook nog een vraag wat voor geluidskaart hier voor dvd's goed zou zijn?

• Vuurvlieg
wat die review betreft dat is toch niet helemaal wat ik zoek aangezien dit een onboard geluids- en videokaart betreft en daar heb ik toch qua kwaliteit een stuk minder vertrouwen in.. maar verder wel nuttig natuurlijk.. qua proc en geheugen dan

Verwijderd

Vuurvlieg schreef op 12 augustus 2002 @ 16:12:
kun je daar dan ook nog divx mee afspelen? vrijwel niet lijkt me.. het gaat dus niet alleen om dvd hier.. maar om dvd/divx/mpg en wat voor videokaart zouden jullie aanraden? een radeon 8500 met dualhead? of is dit overkill wat ik wil is dus zo'n goed mogelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.. ook nog een vraag wat voor geluidskaart hier voor dvd's goed zou zijn?
yep divx wil prima :) DVD ook

zit wel een GF2 TI in :P

• Vuurvlieg
hmm okay.. wat ik bedoel dus is een systeem dat met minimale kosten een maximale kwaliteit levert.. qua cpu en geheugen zitten we dus op iets van (ruim genomen) p3 500+ en 256mb maar ik heb nog niks over video en geluidskaart gehoord

Verwijderd

Vuurvlieg schreef op 12 augustus 2002 @ 16:41:
hmm okay.. wat ik bedoel dus is een systeem dat met minimale kosten een maximale kwaliteit levert.. qua cpu en geheugen zitten we dus op iets van (ruim genomen) p3 500+ en 256mb maar ik heb nog niks over video en geluidskaart gehoord
beetje kaart Gf2 MX400 en hoger

SB live of beter ?

Verwijderd

Vuurvlieg schreef op 12 augustus 2002 @ 16:14:
wat die review betreft dat is toch niet helemaal wat ik zoek aangezien dit een onboard geluids- en videokaart betreft en daar heb ik toch qua kwaliteit een stuk minder vertrouwen in.. maar verder wel nuttig natuurlijk.. qua proc en geheugen dan
Onboard geluidskaart van de shuttle is 6 kanaals lijkt me wel zat. Voor de grafische kaart is de tv-out en de televisie zelf de bottleneck. Het heeft absoluut geen zin om een kaart te hebben met een 1600x1024 resolutie bij 85Hz je tv trekt dat nooit van zijn leven en de tv-out bied dat dan ook niet aan.
Wat wel een goed id is voor de tv-out is een mpeg kaart van Realmagic. Naar mijn weten kan de XCard van hun naast DVD ook DiVX decoden. Dat scheelt nogal wat processor power.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben ook een AV pctje aan het bouwen, in mijn sig zie je een linkje naar mijn topic erover. Ik ga een mooie kast van Plexiglas om een AMD 900 Mhz heenbouwen.

• Vuurvlieg
hercules wat ik dus bedoel is dat de ene tv-out kwalitatief een stuk minder kan zijn dan de ander.. van bijv de matrox g400 is bekend dat deze erg goed is terwijl de tv-out van een tnt2 kaartje vaak een stuk minder is.. kortom wat is een videokaart met een goede kwaliteit tv-out.. en ik wil dus ook bijv. gewoon dolby digital/dts kunnen gebruiken vanaf mn geluidskaart (uitgang naar receiver) zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

kortom ik wil niet zo maar ff een ditje en een datje maar wel kwaliteit spul..

je zelfbouw plexiglas(/pvc) case ziet er vet uit.. die fortissimo is dat een goede geluidskaart? vanwaar de keuze voor deze kaart?

Verwijderd

Vuurvlieg schreef op 12 augustus 2002 @ 17:42:
hercules wat ik dus bedoel is dat de ene tv-out kwalitatief een stuk minder kan zijn dan de ander.. van bijv de matrox g400 is bekend dat deze erg goed is terwijl de tv-out van een tnt2 kaartje vaak een stuk minder is.. kortom wat is een videokaart met een goede kwaliteit tv-out.. en ik wil dus ook bijv. gewoon dolby digital/dts kunnen gebruiken vanaf mn geluidskaart (uitgang naar receiver) zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

kortom ik wil niet zo maar ff een ditje en een datje maar wel kwaliteit spul..

....
Ben ik met je eens, vandaar dat ik ook de realmagic kaart aangaf. DVD/DiVX performance is perfect (als ik anderen mag geloven) en hij ontlast je proc.
Pagina: 1