Toon posts:

multiboot XP pro nl win2k NL

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zonet win2k geinstaleerd, maar als ik nu wil opstarten in XP krijg ik de opstartbalk van win2k en dan loopt tie vast. ik heb de search gebruikt, maar kon geen bruikbare informatie vinden.

Specs: amd athlon 800
256 mb geheugen
diamond viper 770
3com netwerkaart

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je hebt toevallig niet XP over 2k heengezet ofzo? Ze staan dus wel beiden op een aparte partitie?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
ja, uiteraard, ze staan allebei op een aparte partitie

Verwijderd

ik denk dat je de default master bootrecord (MBR) moet terugzetten. Daarna kun je masterbooter (www.masterbooter.com) gebruiken om XP resp. W2k op te starten. Ik ga er dan wel vanuit dat beide partities primairy zijn en dus bootable zijn.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zet ik mijn MBR terug?

Verwijderd

Maakt een nieuwe boot.ini aan:

(kopieer onderstaande in notepad en save, vervolgens txt verandere in .ini)

[Boot Loader]
Timeout=10
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XProfessional" /fastdetect

(partition nummer + namen zijn veriabel naar gelang waar welke partitie met welk OS is beschreven)

Laat maar ff weten of je nu wel of niet kan booten

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik hem precies kopieren? heb gezocht naar bot.ini, maar kon niks vinden

Verwijderd

heb je 2k geinstalleerd na XP?

de bootloader van 2k kan XP niet starten -> even je bootfiles reparen met een XP cdtje.

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb exact hetzelfde probleempje.... is boot.ini vervangen voldoende? Of moet je per c met XP cd'tje bootfiles repareren? En zo ja, hoe doet je dat dan...? :)

Verwijderd

mja, ik heb ook een probleem, ik heb 2x 40 gig maxtor hdd, op de een heb ik windows XP staan en de andere 2000, nu wil ik een bootmenu maken zodat ik kan kiezen OF windows 2000 opstarten OF XP, Hoe kan ik dat maken, want als ik nu mn pc opstart load ie gewoon XP |primary master = hdd 1 [XP] , primary slave = cdrom , secondary master = hdd 2 [2000] , secondary slave = cdrom.. plz help me :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SebaZ: Ga eens op zoek naar 'Recovery Console' (got search, ms knowledge base)

dp_jaxx: zie sluitmessage van je andere topic. Voortaan liever je vraag óf in een searchdraad posten, óf een nieuw topic maken, niet beide.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.