Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overstap Ben => Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Ik ben sinds enkele weken overgestapt (zie topic)
Maar nu merk ik dat mijn accu veel sneller leeg gaat, (Nokia 6210)
Bij ben was dit gem 7dagen en nu bij vodafone 4 dagen.
Kan dit kloppen of zie ik spoken?

• OMX2000
  • Laatst online: 11:38

OMX2000

By any means necessary...

Smirnoff schreef op 12 augustus 2002 @ 11:29:
Ik ben sinds enkele weken overgestapt (zie topic)
Maar nu merk ik dat mijn accu veel sneller leeg gaat, (Nokia 6210)
Bij ben was dit gem 7dagen en nu bij vodafone 4 dagen.
Kan dit kloppen of zie ik spoken?
Kan zeker kloppen. Als de ontvangst van het netwerk slechter is dan verbruikt je telefoon mee stroom. En dingen als EFR (Enhanced Full Rate), kunnen ook invloed hebben op het stroomverbruik.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Theoretisch is het mogelijk dat je bij een 900Mhz netwerk (KPN,Vodafone) minder lang met je batterij doet dan bij een 1800Mhz netwerk (Ben,O2 en Dutchtone). Dit heeft te maken met het bereik van de netwerken en de afstand tot de zendmasten.
Echter is het zo dat het maximaal 10% kan schelen en dat is dan wel de meest extreme waarde. Ik zou kiezen voor de optie Spoken, Kabouters en Hekserij!

BVD MVG VDL

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Toch wel interessant dit. Misschien toch nog een keer voor de zekerheid een weekje een ben sim kaart er in. En kijken of hij echt langer mee gaat.

Het zou natuurlijk kunnen dat er net nu toevallig iets met je accu is gebeurd.

• Smirnoff
  • Laatst online: 15:21
Ja het is toch wel typerend, maar met die Ben sim ging hij langer mee, ik bel met vodafone niet meer dan met ben.
Maar hij is nu alweer leeg vrijdag ochtend opgeladen.

Verwijderd

Ik heb een Nokia 3210 en mijn accu staat gem. een week standby. Ik geloof er dus niet zo in dat dit aan de provider ligt.

Verwijderd

Bij mij gaan KPN en Vodafone met een 3310 een week mee, met Ben 5 dagen.
Ik kan nog herinneren dat 3 jaar terug de batterij met BEN binnen 1 a 2 dagen al leeg was, lag aan het netwerk.. kreeg ik ook van een BEN medewerker te horen.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
op mijn werk heb bijna geen bereik met vodafone, mijn batterij gaat dan snel leeg. het ding moet steeds opnieuw aanmelden. thuis heb goed bereik hier gaat de batterij veel langer mee. dit is een bekend verschijnsel.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Ik denk dat in steden het bereik van 1800MhZ netwerken een stuk beter is en dat het energie verbruik een stuk lager is. Op mijn werk heb ik bijvoorbeeld een RXlevel varierend van 42 tot 61(!) en dit is met ben.
PS de mast is op ongeveer 150m afstand.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

sigma01 schreef op 12 augustus 2002 @ 22:19:
Ik denk dat in steden het bereik van 1800MhZ netwerken een stuk beter is en dat het energie verbruik een stuk lager is. Op mijn werk heb ik bijvoorbeeld een RXlevel varierend van 42 tot 61(!) en dit is met ben.
PS de mast is op ongeveer 150m afstand.
In steden is het bereik van 900 MHz netwerken juist beter omdat die netwerken beter bereik hebben binnen gebouwen en winkels, je ziet vaak met BEN ofzo dat het signaal gewoon te zwak is om binnen gebouwen goed bereik te geven.
Zoals vorig jaar geloof ik kon je niet eens met BEN in de IKEA bellen als je wat verder de winkel in liep..
Buiten is het bereik gewoon hetzelfde meestal.. in boerendorpen zijn de 900 MHz netwerken ook weer beter.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In testopstellingen, zoals bij tests van het blad Connexie, geldt dat een toestel een langere standbytijd heeft op het 1800 MHz netwerk. Maar testopstellingen kennen niet het probleem van slecht bereik. Aangezien slecht bereik veel meer invloed heeft op de standbytijd, merk je hiervan in de praktijk meer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1