Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Misschien is een nadeel dat er meer data over het netwerk moet.
Expanding the inexpandable
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Je zou bv. de applet kunnen veranderen op server niveau, dynamische genereren van een nieuwe applet of de parameters veranderen. Ik noem maar wat.
Dat de client bij alle data kan begrijp ik niet helemaal, met een applet komt de gebruiker toch niet bij de data? Je hebt een class-file that's it.
Sorry ik ben niet echt bekend met Webstart, hoe zie je dat?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Alarm: welke runtime heb ik daar dan voor nodig? Bij een applet werkt het meestal direct als je niet al te moelijke dingen aanroept, we hebben het tenslotte over een informatiesysteem met simpele invoervelden enzo.
Nog een voordeel van een applet is dat je makkelijker door een database kunt wandelen. Geen problemen met voor of achteruit in een zoekopdracht.
Nadeel hiervan is dat iedereen dat dus ook kan doenDevour schreef op 12 augustus 2002 @ 13:26:
Nog een voordeel van een applet is dat je makkelijker door een database kunt wandelen. Geen problemen met voor of achteruit in een zoekopdracht.
Als elke client een of meer connecties naar de database open heeft staan dan kan dat behoorlijk resources vreten op je database. Volgens mij geldt uiteindelijk altijd meten is weten...
With the light in our eyes, it's hard to see.
Ik heb trouwens totaal geen verstand van WebSphere en wat het eigelijk is. Is het alleen een db of nog veel meer?
WebSphere is een web/EJBcontainer zoals die beschreven staat in de J2EE specs. kort gezegd is het dus een ding waarin je JSPs, servlets, EJBs en meer van dat soort leuke serverside componenten kan laten draaien.Alarmnummer schreef op 13 augustus 2002 @ 13:27:
Ik heb trouwens totaal geen verstand van WebSphere en wat het eigelijk is. Is het alleen een db of nog veel meer?
IBM WebSphere is een van de grotere spelers in dit veld, anderen zijn BEA met WebLogic en Oracle met OC4J, ook wel Oracle 9i AS genoemd.
Strikt genomen hoort er geen database bij WebSphere, maar IBM verkoopt je natuurlijk met veel plezier een kopietje van DB2. Zelfde soort verhaal geldt voor Oracle en er zijn natuurlijk altijd package deals mogelijk.
Tja, dit is wel een heel erg specifiek onderwerp. Ik denk dat de 'doelgroep' van GoT sowieso al meer PHP georienteerd is. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er veel mensen zijn die voor de lol een J2EE server draaien. Vrijwel iedereen die ik ken is er min of meer professioneel mee bezig, dwz voor z'n werk.Devour schreef op 13 augustus 2002 @ 11:53:
Zijn er nu te weinig mensen die hier een mening over hebben of is deze matherie te moeilijk of te onbekend ?
Het toepassingsgebied voor J2EE ligt natuurlijk oook veel meer alleen in de hoek van het bedrijfsleven dan laten we zeggen iets als PHP. Hetzelfde zie je ook bij .Net van Microsoft. Het 'echte' .Net wordt maar door relatief weinig mensen gebruikt, zeker als je simpele programmaatjes/scripts in VB.Net of ASP.Net afstreept.
Ik heb het eigenlijk meer over de keuze van interface. Wat is dan sneller. Ik had eigenlijk wel gedacht dat iemand een idee had of applets voor een connectie naar een db sneller of handiger zou zijn dan een pagina opzich. Jammer!