als ik met crontab -e een nieuwe entry maak en vervolgens netjes opsla (denk ik dan), dan slaat cron hem dus niet op, als ik weer crontab -e doe is de toevoeging dus verdwenen. Restarten van crond heeft geen zin. Ook via wondertool webmin toevoegen werkt niet.
Ik krijg als ik uit crontab ga ook niet de melding dat er een nieuwe cron is geinstalleerd.
In de logs is ook niets te vinden, ik zie de daemon netjes starten
en alle cron's netjes uitgevoerd worden, maar geen foutmelding o.i.d. waarom de entry niet wordt opgeslagen. Ook met strace geen foutmelding te zien of iets wat er op lijkt. Voor de duidelijkheid: ik probeer een cron te editten met user root, dus qua rechten zit het wel ok.
Even wat over me systeempje : Slackware 8, standaard cron daemon : crond 2.3.2 draaiend op kernel 2.4.5.
Ik krijg als ik uit crontab ga ook niet de melding dat er een nieuwe cron is geinstalleerd.
In de logs is ook niets te vinden, ik zie de daemon netjes starten
code:
1
| ns1 crond[19521]: /usr/sbin/crond 2.3.2 dillon, started, log level 8 |
en alle cron's netjes uitgevoerd worden, maar geen foutmelding o.i.d. waarom de entry niet wordt opgeslagen. Ook met strace geen foutmelding te zien of iets wat er op lijkt. Voor de duidelijkheid: ik probeer een cron te editten met user root, dus qua rechten zit het wel ok.
Even wat over me systeempje : Slackware 8, standaard cron daemon : crond 2.3.2 draaiend op kernel 2.4.5.