Vreemde interrupt problemen

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Mijn video-kaart en tv-kaart doen samen erg maf. Zodra ik de drivers van de videokaart geinstalleerd heb gebeurt het regelmatig dat Windows niet op start. Hij blijft dan hangen op een blanco scherm, vlak voordat de desktop opgebouwd wordt. Zodra ik wat rommel met de aan de PCI sloten toegewezen interrupts werkt het soms weer. Een reset is niet erg, maar zodra de computer helemaal uit is gaat het weer fout. Een interrupt configuratie die de ene keer wel werkt, doet het de andere keer weer niet. Ik ben redelijk thuis in mijn computer, maar dit snap ik echt niet. Ik heb vele variaties met twee en drie interrupts geprobeerd, bijvoorbeeld de videokaart een eigen interrupt, net als de TV-kaart, met de overige kaarten op een derde interrupt. Mijn systeem heeft een schone installatie met alle updates van Windows (ik maak elke keer vlak na het updaten een ghost).

Windows98
Haupauge TV-kaart
ATI 8500 videokaart
Abit BH6 moederbord (BX chipset)

(het lijkt mij een hardware probleem, niet specifiek voor moederbord, videokaart of tvkaart, maar ik kan me vergissen en hem dus in het verkeerde forum geplaatst hebben)

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

Reptile209

- gers -

Is je CMOS-batterij nog wel goed? Het klinkt alsof de settings niet opgeslagen worden in je BIOS settings als de stroom er af is (of hetzelfde voor de kaartjes). Meet hem/ze eens na!

Zo scherp als een voetbal!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Goed idee, kijk ik vanavond naar, maar...
De instellingen blijven netjes bewaard, alleen functioneert het systeem niet meer met instellingen waarmee hij het eerst wel deed. Als het puur een batterijen-kwestie was zou ik verwachten dat de instellingen zouden veranderen of zoek raken.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Helaas, de instelling blijven inderdaad geheel bewaard. Ik krijg de combo ook niet meer aan het lopen. Het lijkt wel of het alleen de eerste keer dat de TV-kaart op een interrupt zit goed gaat, en zodra de computer uit is geweest het niet meer functioneerd. Erg vreemd allemaal...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

Reptile209

- gers -

Je zou de TV-kaart en de videokaar onder Systeem -> Apparaatbeheer op een vast interrupt kunnen zetten. Dat in het BIOS voor die PCI-slots ook vastzetten (wel hetzelfde... ;)) en eens kijken wat er dan gebeurt. Ik weet ook niet hoe de PnP interrupt-toewijzing precies loopt, maar als ze allebij dezelfde voorkeur hebben en niet steeds in dezelfde volgorde mogen kiezen, zou het daar wellicht aan kunnen liggen. Dus dan maar vast instellen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

kijk eens of er een PCI-driver update is voor jouw chipset. Check eerst het type mobo goed en chipset goed. Zoek op de pagina van de mobo-fabrikant of de chipset fabrikant voor een update.
Pagina: 1