Toon posts:

[Access2000 + ASP] Sort Order input parameter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een overzichts query gemaakt in Access2000 welke op basis van een input parameter persoonlijke informatie toont aan de gebruikers van een web-applicatie.

Nou wil ik de gebruikers de mogelijkheid geven om zelf hun sortering te kiezen. Dit is natuurlijk op te lossen om per sorteermogelijkheid een query aan te maken, echter ik dacht "Waarom niet een input parameter gebruiken om de sortering mee aan te geven?".

Mijn query:
code:
1
2
3
4
5
SELECT tblIncidents.ID, tblIncidents.incDesc, tblIncidents.incInfo, tblIncidents.incPriority, tblIncidents.incDateOpen, tblServiceCategories.servcatName 
FROM tblIncidents 
INNER JOIN tblServiceCategories ON tblIncidents.incServCat=tblServiceCategories.ID
WHERE (((tblIncidents.incUser)=[intID]))
ORDER BY [strOrder];

echter wanneer ik de query draai via Access en de parameters invul worden wel de records getoond die aan de opgegeven intID hangen maar de sortering is telkens hetzelfde, welke recordnaam ik ook opgeef. :?

Moet ik dan toch maar een x aantal verschillende queries maken en die willekeurig aanspreken of kan ik het wel zo doen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Bij een order by clause geef je aan op welke kolom je moet sorteren.
Je kunt proberen om je query dynamisch op te bouwen.

Zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
strSQLQuery = 'SELECT bla FROM tabel '

if strSortOrder = 'naam' then 
  strSQLQuery = strSQLQuery + ' ORDER BY naam';
else
  if strSortOrder = 'gemeente' then
    strSQLQuery = strSQLQuery + ' ORDER BY gemeente'

of nog:
code:
1
strSqlQuery = 'select * from tabel ORDER BY ' + strSortOrder

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
dat gebruik je wanneer je de SQL-code in je source zelf opneemt.

Ik gebruik de access variant van Stored Procedures daar het een vrij grote app is en er straks anderen aan verder moeten ontwikkelen, alle SQL-queries op een plaats en nog sneller ook.

Het gaat er dus om dat een van de inputparameters die worden meegegeven op het moment van aanspreken de sortering moeten forceren.

Verwijderd

Topicstarter
ff n schopje omhoog...