350 watt voldoende voor de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

• Xerxes-IA
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik wil een nieuwe voeding gaan kopen omdat mijn huidige voeding te veel warmte produceert en de stroom niet 'stabiel' lijkt te zijn.
Ik twijfel tussen de:

- Enermax EG365AX-VE(G)(FMA) - 350 watt, 35% efficienter
- Enermax EG465P-VE(FM) - 431 watt

Mijn huidige pc kan zondermeer met 350 watt uit de voeten. De enige reden dat ik voor de 431 watt zou kiezen is dat ik die in een toekomstige pc kan gebruiken. Of zou de volgende generatie AMD processoren samen met een next generation videokaart het ook uithouden met 350 watt? Als iemand die vraag kan beantwoorden dan ben ik enorm geholpen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het ligt er ook een beetje aan wat je verder in je systeem hebt hangen.
1 hddtje, of een complete array van 20+ schijven maakt natuurlijk ook nog het nodige uit

Verwijderd

idd, je specs graag :)
Maar ik zou de 350 nemen als je niet meer dan 4 apparaten erin hebt hangen (cd + hdd).
Dat trekt de volgende generatie AMD processors zeker, want waarschijnlijk gaan die alleen nog maar minder watt nodig hebben :).

• Xerxes-IA
  • Laatst online: 25-05-2024
Mijn specs:

Asus A7V266-E RAID
AMD XP 1700+
512 MB PC2100
Maxtor 60 GB 7200 RPM (2x)
Gigabyte Maya Radeon 8500 Deluxe
Pioneer DVD 106S
Sony CRX1611
Soundblaster Audigy Player
NE-2000 netwerkkaart

• SH007
  • Niet online
Kijk ook eens in dit topic: Welke voeding heb ik nodig?
Hoe het met de volgende generatie spul is weet ik niet, dat hangt ook van het aantal HD's af dat je wilt gebruiken, en of je wilt gaan OC'en.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hmm, ik heb 350 Watt met:

Celeron 1400
512MB
Maxtor 120GB, 8 stuks
Pioneer 106S DVD
Radeon VE
Geluid, netwerk, scsi kaart, ide-raid kaart

Als ik er nog een tapestreamer bijzet, dan wil die niet initialiseren, dus dat zal dan wel teveel worden voor de voeding. (Toch gek dat die tapestreamer 't wel deed op een 235watt voeding, met 4 HDD's en een Celeron333. Maarja, die voeding is nu wel compleet naar z'n grootje, zo blijkt)

Siditamentis astuentis pactum.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik weet niet of dit het geval is, maar is er de mogelijkheid dat de moederborden van de volgende generatie AMD processoren geen ATX meer gaan gebruiken? Dat ATX opgevolgd wordt? Dan lijkt het me namelijk zowiezo niet handig om een 431 watt voeding te kopen omdat je hem pas veel later nodig gaat hebben...(via msn gaf Xerxes aan dat hij pas over 2 jaar o.i.d. wil gaan upgraden)
Is dit misschien ook nog iets om over na te denken?

Verwijderd

k heb overal 350 watt in net men p3 500 server niet :) maar wat slurpt een p3 500 met 1 hdd en 3x pci nic en pci video nou :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik denk dat het in de toekomst alleen maar minder gaat worden.

De P4's en Athlons van tegenwoordig slurpen wat weg, maar ik denk dat de efficientie steeds beter gaat worden en de warmte ook word teruggedrongen.
Pagina: 1