486 trekt alle bandbreedte weg

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik zit hier echt met iets wazigs, ik heb een ouwe 486 staan die op dit moment Debian Woody aan het downloaden is maar dat ding trekt echt alle bandbreedte weg. Dat zelfde "probleem" >:) hebben wij ook als we met onze TB1000 aan het downloaden zijn, die trekt dan ook alle bandbreedte weg voor de Celle-433 van mn pa.

hoe komt dit eigenlijk?

AMD 486DX4-100 = 3Com Etherlink III ISA 10Mbit
TB1000 = Realtek (weet niet welke precies) PCI 10/100Mbit
Celli433 = Realtek (dezelfde)

edit: Oh ja dit was ik ook nog vergeten, wij hebben een P166 met Win ME (ik heb aangeboden Win NT4.0 server erop te zetten) als server draaien met dezelfde Realtek.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MBrulez schreef op 12 augustus 2002 @ 10:44:
Ik zit hier echt met iets wazigs, ik heb een ouwe 486 staan die op dit moment Debian Woody aan het downloaden is maar dat ding trekt echt alle bandbreedte weg. Dat zelfde "probleem" >:) hebben wij ook als we met onze TB1000 aan het downloaden zijn, die trekt dan ook alle bandbreedte weg voor de Celle-433 van mn pa.

hoe komt dit eigenlijk?

AMD 486DX4-100 = 3Com Etherlink III ISA 10Mbit
TB1000 = Realtek (weet niet welke precies) PCI 10/100Mbit
Celli433 = Realtek (dezelfde)
Je bent aan het downloaden, dan is het toch logisch dat de bandbreedte gebruikt word, of zie ik het verkeerd?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Als je chello (bijv.) .... en je download limiet is 180 kb/s.. dan is het goed mogelijk dat ie 486/10Mbit gewoon 180 kb/s staat te slurpen hoor. Dus niet gek dat andere PC's bloedtraag zijn met Internet.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Zal wel komen doordat debian downloaden van een snelle mirror gaat, en de andere dingen op andere computers niet.. spellen spelen of websites in korea bekijken ofzo

• MewBie
erkens schreef op 12 augustus 2002 @ 10:48:
[...]

Je bent aan het downloaden, dan is het toch logisch dat de bandbreedte gebruikt word, of zie ik het verkeerd?
nee dat zie je niet verkeerd maar dat ding verbruikt alle bandbreedte ik zit hier nu met 0,5 Kbps sites te openen en dat is niet echt de bedoeling van het geheel

*beeeeep*

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MBrulez schreef op 12 augustus 2002 @ 10:50:
[...]

nee dat zie je niet verkeerd maar dat ding verbruikt alle bandbreedte ik zit hier nu met 0,5 Kbps sites te openen en dat is niet echt de bedoeling van het geheel
dan moet je dat downloaden stop zetten lijkt me :?

• MewBie
glashio schreef op 12 augustus 2002 @ 10:49:
Als je chello (bijv.) .... en je download limiet is 180 kb/s.. dan is het goed mogelijk dat ie 486/10Mbit gewoon 180 kb/s staat te slurpen hoor. Dus niet gek dat andere PC's bloedtraag zijn met Internet.
nee wij moeten het helaas doen met Casema Basic (je weet wel dat seriele modem gedoe) dat hooguit 11 kb/s haalt en de 486 gaat met 9/10 kb/s

nu is het rare dat de 3Com ook in mn broertjes P233 heb gezeten maar die verbruikt niet alle bandbreedte als ie iets aan het downloaden is van een snelle server

*beeeeep*

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dit probleem had ik ook. Wat ik gedaan heb is een Svec routertje aanschaffen en deze op de kabelverbinding geplaatst. Heb je meteen een DHCP server en het internet word ook netjes gedeeld.

Vroeger zat ik nog wel eens te schelden op mijn broer als ik aan het UTen was en hij ging downloaden e.d.

Nu hebben we een stuk minder ruzie ;)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Hoe download je? FTP? HTTP? Dit zou je met een tool kunnen doen die bandwidth throtling opties heeft. (LeechFTP, GetRight)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

mja daar heb je gelijk in , als ik met 450 kb/s down is er nog genoeg over om lekker te surfen.

misschien doordat linux een betere IP stack heeft en daardoor echt alles wegslurpt

• MewBie
erkens schreef op 12 augustus 2002 @ 10:53:
[...]
dan moet je dat downloaden stop zetten lijkt me :?
uhh dat heb ik al 3 keer moeten doen op 50% omdat mn pa begon te zeuren dat ie niks meer kon doen op internet en toen heb tie gewoon de stekker van de 486 eruit getrokken, en dat doe ik niet nog is dan ben ik weer 4,5 bezig voordat ie weer op 50% zit

*beeeeep*

• MewBie
DynaMikeY schreef op 12 augustus 2002 @ 10:54:
Hoe download je? FTP? HTTP? Dit zou je met een tool kunnen doen die bandwidth throtling opties heeft. (LeechFTP, GetRight)
ik gebruik ftp, de mirror is ftp.nl.debian.org en die is vrij snel ja
dat heb ik gemerkt met het downloaden van de 186 MB grote basis cd die ging met 11kb/s en dat de hele tijd door

*beeeeep*

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

RammY

Dát!

je zou het bijvoorbeeld kunnen afknijpen op je servertje... gewoo ieder 3kb ofzow schiet nog niet op maar zou kunnen...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

er bestaan wel proggies die de bandbreedte van je download kunnen beperken tot een ingestelde waarde. ff zoeken dus

Verwijderd

Fairy schreef op 12 augustus 2002 @ 10:54:
Dit probleem had ik ook. Wat ik gedaan heb is een Svec routertje aanschaffen en deze op de kabelverbinding geplaatst. Heb je meteen een DHCP server en het internet word ook netjes gedeeld.

Vroeger zat ik nog wel eens te schelden op mijn broer als ik aan het UTen was en hij ging downloaden e.d.

Nu hebben we een stuk minder ruzie ;)
Je probleem is dat casema basic gedoe, misschien tijd voor kabel of adsl misschien?? :)
Pagina: 1