[laptop] accu dood, nog iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Ik heb thuis een wat ouder model IBM Thinkpad 600, waar al langere tijd de accu wat slecht begon te worden (Li-Ion)
Na 10 minuten begon hij al te zeuren dat de accu helemaal leeg was, maar als je dat negeerde kon je nog gewoon ruim een half uur doorwerken terwijl de accucapaciteit op 0% stond :)

Die laptop heeft nu een paar weken stil gestaan, ik heb hem nu geadopteerd, maar de accu doet nu helemaal niets meer. Hij ligt nu een weekend aan de lader, maar het acculampje blijft knipperen ipv branden (wat aangeeft dat de accu niet wordt opgeladen maar ook niet vol is)

Zou er nog iets mee te doen zijn (Ik heb wel eens wat gelezen over in de vriezer leggen van de accu, maar ik weet niet of dat alleen voor NiCD en NiMH of ook voor LiIon accu's geldt)

Als ik heb eenmaal opgeladen krijg dan is ie met een aantal keer opladen-ontladen misschien wel weer bruikbaar te maken. (een nieuwe kost ¤ 180,- ofzo dus als deze nog te redden valt....)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Iemand???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je in de bios misschien een battery refresh of een deep discharge util zitten, dit helpt vaak nog al eens.

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Er zit niet echt zo'n optie in, maar als je in de bios setup een systeemtest start dan kan ie die loopen totdat de accu zo leeg is dat het systeem uitvalt. Echter het lijkt nu dat de accu zo diep ontladen is dat ie niet meer oplaad.
Als ik hem opgeladen krijg kan ik hem daarna deep-dischargen, maar het opladen wil niet meer.

Hij hangt al vanaf afgelopen vrijdagmiddag aan de lader, en de accu is op dit moment nog steeds helemaal leeg :(
Zodra je de lader lostrekt valt de laptop direct uit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die lithium ion dingen hebben geen geheugeneffect en een enorme capaciteit

diepvries is geen optie ... lijkt me een mechanish probleem ........ batterij echt stuk, contactje, zekering in laadcircuit .. etc

Iperf