Maxtor Liquid Bearings kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik heb ongeveer 2 maanden de 60GB versie ervan (D740X). Ik was er ook uitermate tevreden over, vanwege de snelheid (ATA133) en de stilte. :Z

Sinds gisteren is tijdens het spelen van een spel, de schijf heel langzaam geworden. Ik meteen terug naar Windows en heb via Nero -> File - > Properties -> Cache even getest hoe snel de schijf was. Normaal gesproken zat ik op ongeveer 41MB/sec en nu op 24MB/sec. Ik heb ook nog een IBM 60GB en deze haalde 38MB/sec, wat normaal is.

Hier schrok ik van en heb gereboot. Eenmaal in Windows de defragmentatie gestart, maar na een half uur stond deze nog steeds op 1%. Toen dacht ik aan een virus o.i.d. Alles werd langzaam, zelfs het startmenu had een vertraging die langer is dan de NS normaal heeft.

Nog eens gereboot en toen deed niks het meer. :'( Na de post screens van de PC, zou Windows XP moeten gaan laden. In plaats hiervan zie je een tiental seconden niks en vervolgens reboot de PC automatisch. Ik heb dit een aantal keer zo laten doen, maar geen Windows meer.

Nu even de power er helemaal af. Na een kwartier weer aangezet, maar weer diezelfde loop. :( In de bios wordt de schijf wel gewoon herkend.

Waar kan de fout liggen? Ik ben nu op mijn werk, maar ga vanavond zowieso de schijf in een andere PC proberen. Ik kan ook nauwelijks wat horen. Geen kekraak ofzo, want die schijf hoor ik niet eens vanwege die liquid bearings. Een kennis van me had het over ASPI drivers die een conflict zouden hebben van Windows zelf en van mijn moederbord ? :? Maar de schijf heeft het altijd perfect gedaan.

k ben bang dat de schijf kapot is. Ik ben dus een heleboel belangrijke data kwijt. Dit zou pas de 3e keer zijn .... |:( (2x hiervoor met IBM, toen maar overgestapt ... Weinig nut)

Voor de specs, zie PC1 in mijn sig.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Hey, download van de maxtor site ff powermax.exe en volg ff de instructies.

Programma voert een aantal tests op je hd uit en geeft evt wat instructies maar kan je ook melden of er wat is met je hd!

Ik zou dat ff proberen als ik jou was

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

" Ik ben dus een heleboel belangrijke data kwijt" da's natuurlijk niet noodzakelijk, van een andere schijf opstarten e dan proberen te recoveren... als ie 'm detecteerd in de bios geeft dat imho hoop...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

crisp

Devver

Pixelated

Al 3 keer je belangrijke data kwijt, en nog niet regelmatig een backup maken? Tssk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Jop, je kan het altijd nog trug halen zo lang als je masjientje je hd herkent (onder voorbehoud :) heb zelf wel eens anders gehad nl.)

Ik heb ook zo'n D740X schijf en ben er echt heel tevreden mee.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag is mijn 60GB Maxtor gecrashed.

Behalve een hard tikkend geluid, lijken de symptonen er exact op.
Alleen werd die van mij zelfs niet in de BIOS herkend.

Ik zou dus idd het advies Jopiek (en Tribal_T) opvolgen.

Gelukkig was mijn 60GB alleen voor het OS. Alles stond voor de rest op mijn RAID en die is gelukkiger dan ooit. Wh00t! Al 2 keer een crash van 60GB gehad, maar nog steeds niets belangrijks (8000 mp3's) kwijt. /me klopt even af.

Hoe zit dat trouwens met garantie? Ik heb nog 6 dagen en dan heb ik die schijf een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
Drie jaar standaard op zo'n schijnf meestal tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
crisp schreef op 12 augustus 2002 @ 10:27:
Al 3 keer je belangrijke data kwijt, en nog niet regelmatig een backup maken? Tssk...
Ik heb wel een backup gemaakt op mijn andere PC, maar wat belangrijke data van de afgelopen paar weken niet. Is misschien stom, maar ik had dit gewoon niet verwacht. Normaal doet de schijf het nog een paar dagen, dan kan ik alles nog backuppen, maar deze ineens niet meer. Ik heb ook nog een aantal emails die ik dan kwijt zal zijn .. :'(
Tribal_T schreef op 12 augustus 2002 @ 10:23:
Hey, download van de maxtor site ff powermax.exe en volg ff de instructies.

Programma voert een aantal tests op je hd uit en geeft evt wat instructies maar kan je ook melden of er wat is met je hd!

Ik zou dat ff proberen als ik jou was
Ik ga het programmaatje van de Maxtor-site ook proberen ja. Dat was ik vergeten te vermelden.
Tribal_T schreef op 12 augustus 2002 @ 10:27:
Jop, je kan het altijd nog trug halen zo lang als je masjientje je hd herkent (onder voorbehoud :) heb zelf wel eens anders gehad nl.)
Kan ik dan mijn hele HD kopieren ofzo naar een andere schijf ?? En hoe gaat dat precies in zijn werk?
PROnline schreef op 12 augustus 2002 @ 10:36:
Drie jaar standaard op zo'n schijnf meestal tegenwoordig.
Klopt, 3 jaar ja. Maar dat boeit me nu niet zo. Het gaat me om de data eigenlijk. Dat inruilen ben ik wel gewend ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Smarron op 12-08-2002 11:17 . Reden: Dingen vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb inmiddels het volgende gedaan:

- Andere ATA kabel eraan gehangen, geen effect.
- Schijf in een andere PC als master aangesloten. Nu wordt er gevraagd hoe te booten, veilige modus, of normaal. Met beide keuzes loopt de PC vast.
- Schijf als slave dus als 2e HDD in een andere PC. Maar nu wilt deze PC helemaal niet aan ..

De schijf draait als het goed is nu als slave op de andere PC. Hij wordt herkend in de device manager, maar meer ook niet. Hoe krijg ik deze zichtbaar ?? Ik krijg net te horen dat ik dan mijn C: moet formatteren, waarna XP hem wel goed herkend. Is er nog een andere manier ?

En nu hij de schijf wel gewoon herkend, kan ik dan met een data recovery tool toch al het grootste gedeelte van mijn data kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:46

Maximus

There is no substitute

check ff je jumper settings voor je slave hd, die maxtor dus. als die namelijk nog op master staat wil het niet :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
M@ximuS schreef op 12 augustus 2002 @ 19:10:
check ff je jumper settings voor je slave hd, die maxtor dus. als die namelijk nog op master staat wil het niet :)
Het werkte al, een paar draadjes zaten niet goed.

Ik heb echter geen toegang gekregen tot de schijf, alhoewel deze wel te zien was in de device manager. Een format C: van die PC (IBM-Master) zou de Maxtor-slave wel moeten herkennen.

Ik ben nu eerst bezig met Powermax en ik zie net dat er 1 test in de quick test al gefailed is. Het is de Run SMART self test. Ik ben nu bezig met de advanced test. Maar is de data op de schijf nog wel te redden ??

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/Maxtor01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/Maxtor02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Yup, aan de foutcode te zien is het einde verhaal...

Ik had hier ook een 40G Maxtor uit de D740X serie (weliswaar geen Liquid, maar toch). Deze werd op het laatst ook gruwelijk traag en kwam er een soortgelijke fout uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Betekent dit dat de data die op de schijf staat niet meer te redden is ?! :(

Ik heb op een andere PC even XP opnieuw geinstalleerd, maar het heeft niet kunnen helpen dat de Maxtor nu wel zichtbaar is in Windows. Hij ziet hem nog wel steeds in de device manager staan, maar ik kan er totaal niks mee! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd, maar het mocht niet baten. De schijf gaat terug naar de winkel toe.

Ik krijg als het goed is weer dezelfde schijf terug, maar die verkopen ze (Yorcom) niet meer. Geld bijleggen voor de 80GB versie? Het lijkt me niet dat ik een ander merk mag proberen. Na 2 gestorven IBM's en 1 Maxtor ben ik nu denk ik toe aan de 8MB cache schijf van Western Digital ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hm ik heb vlak voor campzone 2 2 Maxtor's van 80 gig aangeschaft en deze aan een promise controller gehangen... ze doen het (nog) goed...

Dus misschien is het een optie... maarja.. gezien ik die maxtor's nog niet zo lang heb denk ik niet dat ik er veel over kan zeggen... pas als ze het na een jaar nog doen kan ik dat (8>

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde verhaal hier ... DX740 40Gb liquid bearing.. afgelopen weekend opeens hard tikkend geluid. 2.5 maanden oud ... overleden ga hem vanmiddag ruilen (yorcom) voor een 60 Gb IBM want idd geen maxtors meer op voorraad en bij deze schijf hoef ik het minste bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smart test werkt toch aleen maar als je in de bios de smart ondersteuning aan hebt staan?
een oude maxtor van mij begon te janken daarna tikken via maxtor omgeruild voor een nieuwe werkt nog steeds perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:44:
Hetzelfde verhaal hier ... DX740 40Gb liquid bearing.. afgelopen weekend opeens hard tikkend geluid. 2.5 maanden oud ... overleden ga hem vanmiddag ruilen (yorcom) voor een 60 Gb IBM want idd geen maxtors meer op voorraad en bij deze schijf hoef ik het minste bij te betalen.
Hee JesterRace, kon jij de schijf voor een ander merk inruilen ?! Daar hebben ze bij mij (ook Yorcom) weinig over kunnen zeggen. Als dat zo is, EIS ik ook een ander merk met bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 15:11

TdV

Smarron schreef op 23 augustus 2002 @ 13:16:
[...]

Hee JesterRace, kon jij de schijf voor een ander merk inruilen ?! Daar hebben ze bij mij (ook Yorcom) weinig over kunnen zeggen. Als dat zo is, EIS ik ook een ander merk met bijbetaling.
<ter informatie> Je hebt niets te eisen, ze hoeven jou alleen een vervangend produkt te leveren. Het omruilen voor een ander merk of type is geen PLICHT maar een SERVICE. </ter informatie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een D740X van 60 gieg, is vier dagen oud, en die is echt wel flaky. Bij ATTO bench zeer variërende results, zeeer slechte read speeds. Sandra is ook nogal laag. Bij checkdisk van windows 2000 voor het opstarten, duurt het zowat een uur vooraleer ie voorbij die tests is waar ie de vrije ruimte op de harde schijf berekent. Spellen laden heel traagjes.

Hij is nu bezig aan de advanced test van Powermax, de quick test is ie goed doorgekomen, we zullen zien. Is toch niet gezond volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
TdV schreef op 23 augustus 2002 @ 20:37:
<ter informatie> Je hebt niets te eisen, ze hoeven jou alleen een vervangend produkt te leveren. Het omruilen voor een ander merk of type is geen PLICHT maar een SERVICE. </ter informatie>
Nee dat klopt, daar heb je gelijk in. Alleen levert de winkel de schijf die ik heb niet meer. Dat zou betekenen dat de schijf terug moet naar de Maxtor-fabriek, wat opzich niet erg is. Maar ik zit dan wel zonder schijf al die tijd. Ik denk dat er totaal wel een maand overheen gaat. Dat vind ik dan geen service en dan zou het handig zijn om gewoon een andere te leveren, waar ik dan gewoon de meerwaarde van bijbetaal ... Daar hoeft dan toch niet moeilijk over gedaan te worden?

Ik weet van winkels dat zij dit wel doen, dus mij zien ze dan niet meer als klant terug ALS het eventueel zo moeizaam moet gaan. Maar het is nog niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Omruilen bij maxtor is echt binnen een week gedaan met RMA advanced. Zij sturen jou een harddisk (ik had de mijne in 4 dagen in huis), jij stuurt je kapote terug in die verpakking en je bent klaar.

Enige vereiste is een creditcard (logisch, anders zou iedereen gratis hd's bestellen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Sick Nick schreef op 23 augustus 2002 @ 23:39:
Omruilen bij maxtor is echt binnen een week gedaan met RMA advanced. Zij sturen jou een harddisk (ik had de mijne in 4 dagen in huis), jij stuurt je kapote terug in die verpakking en je bent klaar.

Enige vereiste is een creditcard (logisch, anders zou iedereen gratis hd's bestellen :P )
Dat had ik idd eerder moeten weten, maar zat eigenlijk met de volgende dingen:
- Ik heb winkelgarantie, dus ik vond dat de winkel het op moest lossen.
- Ik wil liever van Maxtor af, oftewel een ander merk, want ik heb geen vertrouwen meer in die liquidschijven (ken een paar mensen die hem ook maar een 2 tal maanden hebben gehad, waarna hij de geest gaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:10
357 Data Address Mark. Several instances of information on data positioning and location could not be found. Drive should be replaced. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Cochrane schreef op 23 augustus 2002 @ 23:57:
357 Data Address Mark. Several instances of information on data positioning and location could not be found. Drive should be replaced. :/
Heb je ook een schijffie met Liquid bearings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan die screenshots kan je je drive nog redden :)
als die maar een keer doorstart :) lukt je 1 of 2 keer waarschijnlijk,
hebk hier ook gehad

en nu is die onderweg naar Maxtor

80 gig maxtor BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 00:04:
aan die screenshots kan je je drive nog redden :)
als die maar een keer doorstart :) lukt je 1 of 2 keer waarschijnlijk,
hebk hier ook gehad

en nu is die onderweg naar Maxtor

80 gig maxtor BB
Ik heb het een stuk of 100x geprobeerd ;) maar het werkte echt niet.
Schijf is ook al terug bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Smarron schreef op 24 augustus 2002 @ 00:04:
[...]

Heb je ook een schijffie met Liquid bearings ?
Ja, maar die informatie heb ik van WD's site. Die codes zijn universeel afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die reacties hierover de uitval bij Maxtor schijven, zijn dat allemaal liquids?
Ik draai hier al sinds de laatste HCC met een D740 met gewone lagers erin zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
ik zat er net over om een 40gig liquid te halen .. misschien toch maar niet ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Ik heb er geen problemen mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Cochrane schreef op 24 augustus 2002 @ 00:38:
Ik heb er geen problemen mee iig.
Hoe lang heb je hem nu draaien?

Het gaat als het goed is hier alleen om de liquids. De gewone Maxtorschijven vind ik wel over het algemeen top, daar niets op af te dingen. Maar deze liquid dingen zijn nog redelijk nieuw, vandaar kinderziektes ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 15:11

TdV

Zelf heb ik ook op de hcc eentje met ball-barings gehaald en die schijnen toch minder uit te vallen heb ik zo het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
ik zit er over te denken om een Maxtor 40 gig 7200rpm Liquid Bearing te kopen ..
ik heb wel een ATA-66 bordje (Asus CUBX) ... is dit een probleem ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
whitehouse schreef op 24 augustus 2002 @ 17:07:
ik zit er over te denken om een Maxtor 40 gig 7200rpm Liquid Bearing te kopen ..
ik heb wel een ATA-66 bordje (Asus CUBX) ... is dit een probleem ??
Is geen probleem, backwards compatible he.

Maar ik zou het nog even aankijken, want ik ken al een paar mensen die hun liquid na 2 maanden terug hebben moeten sturen.

Als ik een Maxtor zou halen, zou dat de gewone ballbearings worden. Ik denk dat die liquid nog in een beginfase zit, die veel kinderziektes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat voor een formaat had je de HD geformateerd. Indien Fat(32) kun je nog dos proberen. Stug retry proberen wil dan nog wel eens helpen. Dos leest dan beter als windhoos die er meteen mee kapt.

je kunt ook lost een found proberen en eventueel een ghost image proberen te trekken. Dit vooral als je de data onder windos niet terug kunt halen. Via ghost explorer kun je dan proberen belangrijke bestanden eruit te halen. een longshot, maar als je data echt belangrijks is.

(p.s. dit omdat je meldde dat windows je HD wel zag, maar je er niets mee kon doen.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Stickydisk??
Ik hoor daar nooit meer over, maar volgens mij gebeurt het absoluut nog wel, en ZEKER nu al die schijven zo enorm warm worden etc.
(Oplossing; hard en snel met korte rukken de HD ronddraaien om de schijven los te tikken zeg maar, maar de kans op dataverlies en grote gebreken is groot als het lukt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Cyberpope schreef op 24 augustus 2002 @ 19:54:
Wat voor een formaat had je de HD geformateerd. Indien Fat(32) kun je nog dos proberen. Stug retry proberen wil dan nog wel eens helpen. Dos leest dan beter als windhoos die er meteen mee kapt.

je kunt ook lost een found proberen en eventueel een ghost image proberen te trekken. Dit vooral als je de data onder windos niet terug kunt halen. Via ghost explorer kun je dan proberen belangrijke bestanden eruit te halen. een longshot, maar als je data echt belangrijks is.

(p.s. dit omdat je meldde dat windows je HD wel zag, maar je er niets mee kon doen.)
NTFS :>

De schijf ligt al bij de winkel, ik krijg een nieuwe van een ander merk. Zij konden de schijf ook niet meer aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdi|IA
  • Laatst online: 12-02-2003
Hmmm, ik heb vorige week ook dus zo'n nieuwe Maxtor 80 gb met liguid bearing in huis gehaald en als ik dit zo lees begin ik toch wel licht ongerust te worden |:( ??

Is dat terecht denken jullie want dan probeer ik um alsnog te ruilen voor een WD ozid..... Want die 80 gb is momenteel m'n grootste hd maar daar staat dus nu al voor +40 gb aan MP3's op die ik absoluut niet kwijt mag raken, en ff een backup van +50 cd-r's is ook nie echt een optie. Dus wat is jullie mening :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
ferdi|IA schreef op 26 augustus 2002 @ 14:19:
Hmmm, ik heb vorige week ook dus zo'n nieuwe Maxtor 80 gb met liguid bearing in huis gehaald en als ik dit zo lees begin ik toch wel licht ongerust te worden |:( ??

Is dat terecht denken jullie want dan probeer ik um alsnog te ruilen voor een WD ozid..... Want die 80 gb is momenteel m'n grootste hd maar daar staat dus nu al voor +40 gb aan MP3's op die ik absoluut niet kwijt mag raken, en ff een backup van +50 cd-r's is ook nie echt een optie. Dus wat is jullie mening :? ?
Ik zou toch proberen om deze om te ruilen voor de WD, maar dat is mijn mening. Ik vind die buffer ook wel gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Eergisteren onder XP precies hetzelfde met 80Gb Maxtor liquid bearing 740X
Compu hangt. Herstarten; hangt onderwijl het opstarten van XP -> BSOD (unmountable_boot_volume).
PowerMax zegt dat mijn SMART defect is (failure in test, errorcode: 664R03)
giga balen en daarmee zo'n 50 gieg aan data kwijt.
Ik heb de schijf bij Salland gekocht 2 maanden geleden. Dus dit begint op een deadline te lijken van de oude 36xx Philips CD-branders (die deden het nog 1 jaar tenminste)

Via bootflop is de C: partitie nog wel te benaderen, maar de D: partitie waar de data op staat is niet te benaderen (drive not found).
Salland zegt dat ik de schijf naar hun moet opsturen, maar ik lees hier iets over RMA advanced, wat houdt dat in? of is opsturen met RMA de betere optie?

[ Voor 0% gewijzigd door Cow_tipping op 30-08-2002 14:27 . Reden: RMA gevonden ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Ik ben helemaal Maxtor fan. Heb wat uitstapjes gemaakt naar IBM en Seagate allebei binnen een jaar gecrasht. Ben nu weer terug bij Maxtor wel de balbearing en niet de liguid bearing. Al heb ik zitten twijfelen en ben blij dat ik besloten heb om nog even te wachten met dat liguid bearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, mijn 40GB is verleden week ook gecrasht, al m'n MP3's en soft kwijt :( (nee, geen backups, toch geen volledige), en ik had ze verdomme pas een kleine 2 maanden.
BIOS herkent ze ook niet meer.
Een kleine maand daarvoor had m'n RAID-array (2x 40GB Maxtor) al besloten ermee op te houden om onbekende redenen.
Voor de allereerste keer waag ik me aan een niet-Seagate schijf, en ik heb al direct het spek aan m'n kl*ten, bah. Ze is ge-RMA'd en als ik de nieuwe heb verkoop ik ze, geen Maxtor meer in mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Cow_tipping schreef op 30 augustus 2002 @ 13:30:
Eergisteren onder XP precies hetzelfde met 80Gb Maxtor liquid bearing 740X
Compu hangt. Herstarten; hangt onderwijl het opstarten van XP -> BSOD (unmountable_boot_volume).
PowerMax zegt dat mijn SMART defect is (failure in test, errorcode: 664R03)
giga balen en daarmee zo'n 50 gieg aan data kwijt.
Ik heb de schijf bij Salland gekocht 2 maanden geleden. Dus dit begint op een deadline te lijken van de oude 36xx Philips CD-branders (die deden het nog 1 jaar tenminste)

Via bootflop is de C: partitie nog wel te benaderen, maar de D: partitie waar de data op staat is niet te benaderen (drive not found).
Salland zegt dat ik de schijf naar hun moet opsturen, maar ik lees hier iets over RMA advanced, wat houdt dat in? of is opsturen met RMA de betere optie?
Je kan het via Maxtor zelf regelen. Je krijgt dan dezelfde schijf waarschijnlijk gerepareerd terug, of zelfs een nieuwe.

Ik heb het via de winkel gedaan, omdat ik geen Maxtor meer wilde. Ik betaal wat euro's bij en ga voor de 80GB van WD met 8MB cache. Zolang je nog winkelgarantie hebt, zou ik het via de winkel regelen.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Van de maxtor Site: (Hier te lezen, klik op Powermax, dan op Powermax error codes.)
Users with Six Digit Error Codes:
If you receive a six digit error code with an S57 at the end (xxxS57), it is recommended that you run the Write Disk Pack (Low-Level Format) option from the PowerMax utility.
Warning: The write disk pack option will erase all data on the drive, so please backup all your data before choosing this option.

Note: When running the 90-second quick test, we have found that the S57 error code may display even if there is no actual failure within the drive. This is a problem with the PowerMax diagnostic software and is currently being investigated for a future fix. If the Write Disk Pack option (low-level format) is executed successfully, and the error code with S57 still appears after re-running PowerMax, then the code is valid and the drive should be replaced.
Ik kreeg dus foutcode 664S57, en zal nu dus die low-level format uitvoeren, daarna zal ik dus moeten kijken of ik diezelfde code weer krijg... Als dat zo is zal ik deze HD maar gaan ruilen... :|

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude }:O

Plus dat duidelijk in de OM FAQ staat dat je een brakke HDD gewoon moet RMA'en. We kunnen verder weinig voor je doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.