Toon posts:

Hoe logo weg bios Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq presario 5858.
Bij het opstarten krijg je dus meteen dat logo van compaq in beeld.
Ik heb wel eens gehoord dat dat te verwijderen is.
Weet iemand hoe??
Misschien krijg ik dan weer mijn grafische kaart gegevens in beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, per ongeluk dubbel gepost, tijdens schrijven viel ik of line

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Compaq Presario? Zo makkelijk gaat dat niet, de ROM BIOS staat voor een groot deel op de harddisk en er zijn geen speciale tooltjes beschikbaar. Je zult die-hard met een hexeditor aan de slag moeten..

Maar ik heb begrepen dat je de BIOS logo weg wil hebben, omdat je wat meer info over je videokaart wil? Welnu, ik kan je vertellen dat daar standaard een 3dfx VooDoo3 1000 16MB in zit :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 12-08-2002 10:25 . Reden: typooo ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een S3 savage kaart in Stealth 16MB AGP, maar ik wil het bios updaten en heb het nummer van de kaart nodig wat normaal altijd bij opstarten links boven in het scherm komt

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik weet dat bij een Compaq Workstation je tijdens het zien van het Compaq-logo op Ctrl+A kunt drukken om het logo te verwijderen gedurende de rest van het opstarten. 8)

Let op !
De configuratie van sommige SCSI-apparatuur word ook opgestart met het indrukken van Ctrl+A

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:31:
Er zit een S3 savage kaart in Stealth 16MB AGP
Oh? Maar dat komt juist overeen met Presario 5838? Maargoed, je wilt dus gewoon de BIOS van je videokaart updaten? Dat zou ik toch maar niet wagen in zo'n OEM systeem.. Je hebt dan een redelijke kans dat het goed mis gaat :/

Wat is eigenlijk het probleem, waardoor je een BIOS update van je videokaart noodzakelijk acht? Misschien dat er een andere oplossing voor is :)
Pagina: 1