Toon posts:

[2000] 2 netwerkkaarten = mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabelinternet en ik wil thuis een klein netwerk hebben voor het uitwisselen van voornamelijk documenten met laptop.
Ik heb ondervonden dat indien 2 netwerkkaarten (intel 10/100) worden ingebouwd mijn computer langzamer opstart, soms drie kaarten ziet en vaak geen verbinding kan maken met kabelinternet (ppp probleem)
Is het nou wel mogelijk om 2 kaarten in gebouwd te hebben of niet (m.a.w. wat doe ik verkeerd?)
[Een router wil niet niet meteen aanschaffen]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
tuurlijk is dat mogelijk :Y)

heb ik hier ook, nergens problemen mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
mischien irq probleem
stop er eens 1 in een andere gleuf

Verwijderd

Topicstarter
Weet je waar het aan kan liggen dat het bijmij niet goed werkt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:04:
Weet je waar het aan kan liggen dat het bijmij niet goed werkt?
Wat ascona zegt, effe ander pci slot proberen, en in het boekje van je mobo kijken welke sloten een gedeeld irq hebben, om die dan te vermijden.

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

GaMeOvEr heeft een hele mooie FAQ gemaakt over internet delen, ook onder Win2K. Als je die stap voor stap volgt, krijg je de boel wel aan de praat, zoniet, dan zou ik de netwerk kaart inderdaad even in een ander slot proberen. En natuurlijk even in de systemproperties kijken of je geen IRQ conflict hebt. Enne, natuurlijk kon je ook proberen om de 2 kaartjes uit je systeem te verwijderen en even opnieuw te installen, wil bij mij ook nog wel eens werken.

Heb zelf de FAQ gevolgt en draai het zooitje nu onder Win98SE. Nog wel, binnenkort ook sharing onder Linux :)

DE FAQ: FAQ Network Troubleshooting//

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Verwijderd

Je kan inderdaad meerdere kaarten in je pc zetten. bv 4 netwerk kaarten als dat nodig is.

En ja, je pc wordt inderdaad langzamer. Je pc zoekt namelijk al het netwerk af naar anderen tijdens het opstarten. Nu zoekt hij 2 netwerk kaarten af omdat ze allebij een ander ip adres hebben.

Maar inderdaad lees die bovenstaande FAQ maar eens.

Verwijderd

Meerdere netwerkkaarten kan ja.
Installeer de nieuwste drivers van bijde netwerkkaarten en stel 2 verschillende ip adressen in. Gebruik altijd de oude netwerkkaart voor je kabelinternet die je voorheen ook gebruikt.
Sommige kabelproviders werken met mac adresjes. En als de boel instabiel blijft even herinstalleren die windows

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:54:
Meerdere netwerkkaarten kan ja.
Installeer de nieuwste drivers van bijde netwerkkaarten en stel 2 verschillende ip adressen in. Gebruik altijd de oude netwerkkaart voor je kabelinternet die je voorheen ook gebruikt.
Sommige kabelproviders werken met mac adresjes. En als de boel instabiel blijft even herinstalleren die windows
Dus als ik het goed begrijp kan ik niet nieuwe netwerkkaarten er in stoppen en gewoon me internet weer opstarten?
(betr. 2 kaarten is herinstalleren bij mij hopelijk de oplossing)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Betwijfel echter of het allemaal veel te maken heeft met ppp :?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Hm.
PPP over ethernet ... dan wordt het PPPoE. Niet PPP. Maar het idee is hetzelfde. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

het lange opstarten kan liggen aan de protocol instellingen van een van de kaarten. Als je bij de properties van TCP/IP (als je dat uberhaupt gebruikt, maar ik neem aan van wel) van je kaart die niet op de kabelmodem is aangesloten ook DHCP gebruikt, dan kan het enige tijd duren voordat je PC in de gaten krijgt dat er geen DHCP server beschikbaar is en doorstart. Geef eens een overzicht van "ipconfig /all"

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Pagina: 1