[Flash] Reloaden flash blocken

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is er een manier om het reloaden van een flash-movie, bij een HTML refresh bijv., te blocken ? Ik wil niet dat de flash-movie ook ge-refreshed/gereload wordt.

Ben al wezen zoeken via google, maar het is lastig te vinden (of ik zoek verkeerd :(

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

wat denk je zelf?? :)

dat gaat niet lukken zonder kunstgrepen, met bijv. frames etc.

• Bartoz
  • Niet online
tie-rep schreef op 12 augustus 2002 @ 10:20:
wat denk je zelf?? :)

dat gaat niet lukken zonder kunstgrepen, met bijv. frames etc.
Ha, ik denk dat er vast wel iets op te vinden is, dus daarom vraag ik het hier ook :)
Er is vast wel iemand die dit probleem ook al eens gehad heeft en na heel erg lang zoeken en nadenken een oplossing heeft gevonden die hij/zei (ook vrouwen doen mee) met mij wil delen....

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Het eerste antwoord was een beetje kort door de bocht, maar ik denk dat het errug moeilijk gaat worden.

Wat misschien wel een optie voor je is, is het lokaal schrijven met Flash MX.

Is het een concreet probleem of is het een vraag die je misschien ooit in de toekomst nog een keer beantwoord wil zien? :)

Met MX kan je namelijk een soort timestamp maken en loggen, zodat je bij het ongewenst refreshen een sprong kan maken naar waar je gebleven was. Idee?! :?:)

• Bartoz
  • Niet online
tie-rep schreef op 12 augustus 2002 @ 10:38:
Het eerste antwoord was een beetje kort door de bocht, maar ik denk dat het errug moeilijk gaat worden.

Wat misschien wel een optie voor je is, is het lokaal schrijven met Flash MX.

Is het een concreet probleem of is het een vraag die je misschien ooit in de toekomst nog een keer beantwoord wil zien? :)

Met MX kan je namelijk een soort timestamp maken en loggen, zodat je bij het ongewenst refreshen een sprong kan maken naar waar je gebleven was. Idee?! :?:)
Tja, opzich een goed idee, maar ik wil wel dat mijn flash-movie Flash 5 compatible is / blijft. Ik zal jou optie is uitzoeken, hopen dat ik hiermee wat kan. En ik wil dit probleem graag opgelost hebben. Het gaat namelijk over een website waar met in- en uit moet loggen via flash movie. Ik kan ook met variabelen gaan werken, maar dit levert ook weer de nodigfe problemen op....

• Bartoz
  • Niet online
Ik ben eruit, ik ga gebruik maken: loadVariablesNum ("", 0, "GET");

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Bartoz schreef op 12 augustus 2002 @ 11:45:
Ik ben eruit, ik ga gebruik maken: loadVariablesNum ("", 0, "GET");
:? :? Maar waar zat dan nu precies je probleem?

Dit ziet er naar uit dat je gewoon wat variabelen in je movie wil refreshen.
Dat is niet echt een HTML-pagina-refresh, toch?
Ik begrijp het oorspronkelijke probleem/vraag dan ook niet zo goed (meer).

• Bartoz
  • Niet online
tie-rep schreef op 12 augustus 2002 @ 12:28:
[...]
:? :? Maar waar zat dan nu precies je probleem?

Dit ziet er naar uit dat je gewoon wat variabelen in je movie wil refreshen.
Dat is niet echt een HTML-pagina-refresh, toch?
Ik begrijp het oorspronkelijke probleem/vraag dan ook niet zo goed (meer).
Bij een HTML refresh gaat de flash movie nu kijken, via PHP, wat de sessie variabelen zijn en zo de status van de movie setten. Ik heb mijn probleem dus wat verlegt....

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Nog een keertje uitleggen, wat wil je nou en waarom wil je het refreshen blocken, iets wat de mensen die het zien wellicht wel willen.

|{ brrr }] |

• Bartoz
  • Niet online
Ok ik probeer het :

Ik heb een flash movie waar een 'login' knop in zit. Als men is ingelogd, via PHP, dan veranderd de tekst van het 'login' knopje in 'logout'. Op deze manier kan men in- en uitloggen op de site. Nu hetvolgende, als een persoon ingelogd is en men refreshed de pagina (maakt niet uit of dit in een frame staat wel of niet) dan wordt dus ook de flash-movie herladen. Deflash movie springt naar het begin-frame en de gebruiker ziet als knopje weer 'login' staan, terwijl de persoon nooit heeft uitgelogd en dus nog ingelogd is. Nu wilde ik dit dus omzeilen door een scriptje welke een HTML of browser refresh afvangt en zorgt dat de flash movie niet herladen wordt.

P.S. Het gaat om deze site : http://www.nicb.nl
Pagina: 1