Toon posts:

Na nieuwe pasta Athlon minder goed over te klokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het metalen plaatje van mijn Athlon 700 verwijdert, omdat de verbinding (met pasta) tussen het plaatje en de chips erg slecht was. Je kon er bijna tussendoor kijken. Nu heb ik de oude troep verwijdert en pasta op en rond de core gesmeerd, en een redelijk ruime hoeveelheid pasta op de cache chips gesmeerd, en opeens haalt de cpu geen 850 meer, maar nog maar 750 met moeite. Hoe kan dit?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

hoe meer pasta jij er opsmeert, hoe minder dat ding koelt. Pasta moet je er dun opsmeren en moet er voorzorgen dat de onderkant van de koeler naadloos past op de CPU...

als je er teveel op kwakt dan gaat het tegendraads werken...

hebbie d'r een volledige tube opgegooid ofzo ? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alleen de inhoud ;)
Ok, dus geen pasta op de cpu, alleen op de core? Maar die cache chips zitten wel een stuk verder van de koelplaat af dus.. hoe kan ik dat het beste aanpakken dan?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Die cache chips hoef je niet te koelen, die worden helemaal niet warm. Het kan zelf averechts werken, omdat de hitte van de koelplaat de cachechips juist warm maken.

Je hoeft alleen een zeer, zeer dun laagje op de core te smeren, verder niet. (Met iets wat niet vet is, dus als je het met je vingers doet, deze eerst goed wassen).

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz!? Interessant Mastermind! Iemand hier meer ervaringen mee? Hoef je cache chips echt niet te koelen?? Dat zou best eens de oplossing van mijn probleem kunnen zijn. Maar waarom hebben de beter coolers zoals de Heavy Metal dan speciale verhogingen op de koelplaat voor de cache chips?? (ik heb ze btw op 2/5 draaien)

AMD smeert standaard wel koelspul tussen de cache chips en de koelplaat trouwens.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

hier staat het allemaal...

http://www.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound_instructions.htm

de link is door de oc-shop in een eerdere draad geleverd!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ja dat verhaal van geen pasta op de cache heb ik ook gehoord [alleen nog niet zelf toegepast].
Het schijnt dus idd zo te zijn dat die niet zo warm worden, en ze dus opgewarmd kunnen worden door de hitte van de core via de heatplate->pasta.

Ik vraag me dan wel af waarom AMD van die verdikkingen in de heatplate heeft gemaakt t.p.v. die cachechips, en die met pasta te verbinden. Dan hadden ze ze beter helemaal "los" kunnen laten.

Verwijderd

he mastermind?????!!!@!!
helder licht jij hebt zeker nog nooit aan een athlon cache chip gevoelt he?????
je verbrandt je klauwen als je daar aan zit.

OOOooo nee ze worden niet warm als je ze uit zet in de bios of als ze stuk zijn.

Some people do not no what there talking about.......
Pagina: 1