Toon posts:

Linux, Welke zal ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil duz Linux naast Windows instaleren.
Maar welke linux is hier het beste geschikt voor.
Ik heb: Corel Linux (Retail) en Mandrake Linux (bij een computer boekje)
Corel Linux valt al af omdat ik die al 30 keer geinstaleerd heb en het nog nooit 1 keer gelukt is.
En Mandrake Linux is wel aardig goed maar ik vraag me dus af of er een betere linux gratis te downloaden is (geen 30 dagten trail ofzo).
Ik heb Partition Magic en Boot Magic.

Verwijderd

Probeer eens dat sticky topic te lezen boven aan NOS... [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 22/04][/rml]

Verwijderd

RedHat 7.3 is gratis en bij mij lukt het wel om omline tekrijgen :) da's en eerste keer.
SusE 8 pro kost wel iets maar ziet mooi uit.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ga voor Slackware, dan zul je wel moeten leren omgaan met Linux, omdat er lekker weinig grafische tools bij zitten om alle configuraties voor je te doen... Als je dat als basis neemt (en dus niet schroomt om veel te lezen als je iets gedaan moet krijgen) krijg je een priam basis om tzt over te stappen naar gentoo of LFS (Linux from Scratch, ideaal als je bijvoorbeeld een brakke Alpha aan de praat wil krijgen)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 09:49:
RedHat 7.3 is gratis en bij mij lukt het wel om omline tekrijgen :) da's en eerste keer.
SusE 8 pro kost wel iets maar ziet mooi uit.
Suse 8.0 Pro is voor thuis nogal overkill; als je de personal neemt ben je voor veel minder klaar. De programma's die wel bij de professional zitten maar niet bij de personal mis je niet. :)

Een verder voordeel van Suse is dat er een uitgebreide handleiding bij zit.

Wanbeleid is ook beleid.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
redhat of debian, zijn hier al niet honderden topics over ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Daar is een speciaal draadje voor. Die heet "Welke distro moet ik nemen". Meer info hierover is te vinden in de FAQ. Ook staat daarin welke distro je het beste kunt gebruiken als "beginner" of "ex-windowsgebruiker".

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43
Neem liever een distro als Debian, Slackware of Gentoo, of direct goed: FreeBSD :)
Als je met distro's als SuSE, Redhat of Mandrake gaat klooien, blijf je bezig met dat "Windows-gevoel". Meestal stap je na een tijdje gewoon over omdat je voor het instellen van dat ene dingetje nou net geen grafische tool is en je dan maar weer naar windows gaat omdat daar wel overal een grafische tool is.
* _JGC_ heeft er ervaring mee, heb het twee keer geprobeerd met SuSE, daarna nog eens met Redhat 6.2, 7.0 en pas met Debian ben ik definitief overgestapt naar Linux.

Verwijderd

Mandrake is de beste distributie voor mensen die kennis willen maken met Linux.

Intallatie review Mandrake Linux

Verwijderd

Debian Woody of Mandrake 8.2 !

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hoi :)
Zoals gezegd is hier een apart draadje voor... daar staat veel advies in. Als je dan nog persoonlijk advies wilt, kun je dat ook in dat draadje vragen. Succes met je keuze :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.