FOUTMELDINGEN:
167-RTC Lost Power – Replace battery and run setup
102-System Board Failure
SYSTEEM:
Compaq Pressario 1060 P120 16/1.0 GB NB
Series 2900C
FCC ID;ID42900
Code achterop:
HL9848CQ0067 1/0 A 06JUN97
XX-NBMVS-07 9848CQ0067
Opeens deed de laptop het niet meer, en kreeg ik de bovenstaande foutmeldingen.
- Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
- Hoe kan ik dit oplossen?
- Hoeveel zou een reparatie ongeveer kosten door een “professioneel bedrijf”?
- Wat kost tegenwoordig een (tweedehands) laptop met vergelijkbare prestaties?
Dat de laptop kapot is (en waarschijnlijk blijft) is trouwens niet eens het grootste probleem. Op de harde schijf staan enkele tientallen MB’s met persoonlijke dingen (dagboek, verhalen, etc.) die niet zijn gebackupped (ja stom – ik weet het…).
- Welke mogelijkheden heb ik om de harde schijf alsnog “in te lezen”op mijn desktop (win XP)?
- Gezien de bovenstaande foutmeldingen: is er een mogelijkheid dat de HD dood is?
- Ik heb wel eens van bedrijven gehoord die aan “datarecovery van HD’s”doen – wat kost dat ongeveer, hoe lang duurt dat, wat is de procedure, etc.?
- Zou ik de HD van de laptop niet gewoon aan een van de IDE-kabels kunnen hangen in winXP?
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen met een reactie en/of door me te mailen (abondialkema@hotmail.com).
167-RTC Lost Power – Replace battery and run setup
102-System Board Failure
SYSTEEM:
Compaq Pressario 1060 P120 16/1.0 GB NB
Series 2900C
FCC ID;ID42900
Code achterop:
HL9848CQ0067 1/0 A 06JUN97
XX-NBMVS-07 9848CQ0067
Opeens deed de laptop het niet meer, en kreeg ik de bovenstaande foutmeldingen.
- Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
- Hoe kan ik dit oplossen?
- Hoeveel zou een reparatie ongeveer kosten door een “professioneel bedrijf”?
- Wat kost tegenwoordig een (tweedehands) laptop met vergelijkbare prestaties?
Dat de laptop kapot is (en waarschijnlijk blijft) is trouwens niet eens het grootste probleem. Op de harde schijf staan enkele tientallen MB’s met persoonlijke dingen (dagboek, verhalen, etc.) die niet zijn gebackupped (ja stom – ik weet het…).
- Welke mogelijkheden heb ik om de harde schijf alsnog “in te lezen”op mijn desktop (win XP)?
- Gezien de bovenstaande foutmeldingen: is er een mogelijkheid dat de HD dood is?
- Ik heb wel eens van bedrijven gehoord die aan “datarecovery van HD’s”doen – wat kost dat ongeveer, hoe lang duurt dat, wat is de procedure, etc.?
- Zou ik de HD van de laptop niet gewoon aan een van de IDE-kabels kunnen hangen in winXP?
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen met een reactie en/of door me te mailen (abondialkema@hotmail.com).