Toon posts:

Dual PIII met !ntel ipv VIA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een betaalbaar Dual PIII moederbord weet met Intel chipset?
Er moeten 2 pIII 1Ghz cpu's op, en ik wil geen VIA chipset ivm een 3ware raid controller.
Asus heeft de p3c-d maar die is voor slot 1 processoren, en ik heb dus socket 370.
De asus cuv4-d heeft een via chipset...

Iemand die een goed alternatief heeft van max. 200 euro?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Intel heeft geen moderne dual PIII chipsets meer, dus kan kom je uit bij ServerWorks of (toch) VIA. Als het je alleen om een hoge PCI performance gaat, kun je beter een 760MPX plank (dual Athlon dus) nemen. Dan heb je 64-bit 66MHz PCI (wordt dat ondersteund door die 3ware controller?) voor de laagste prijs.

Een ServerWorks plank krijg je niet nieuw voor 200 euro.

• elTigro881
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34
Die ASUS CUV4 werkt volgens mij prima met een 3Ware controller: hij staat althans in het lijstje met compatible mobo's op http://www.3ware.com/prod...ty_list-11-April-2002.pdf

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb hier een Gigabyte dual BX bord ( GA-6BXD ) en die werkt prima met twee 800MHz socket 370 coppermines... Gebruik 2 slotkets, een van Asus en een van MSI en dat werkt prima.
Krijg als het goed is deze week een nieuwe plank (Asus CUV4x-D) en dan ga ik het zooitje eens naar dual 1GHz klokken. Ouwe plank heb ik dan (o.v.b.) over.

de betaler vervuilt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is een oplossing, maar no way gaat het voor EUR 200 lukken-

De Intel OR840 Outrigger mobo met dus i840 dual-channel RDRAM chipset.

Het is een monster, de meest geavanceerde (en dus dure) Intel FC-PGA mobo en bij uitstek geschikt voor serveren. Maarja, het is erg moeilijk te vinden en als je het vindt gaat het ERG veel kosten.

Denk dat je met zo'n prijsopgave vastzit aan VIA.

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
De OR840 is een dual SECC2, geen FC-PGA:

Afbeeldingslocatie: http://developer.intel.com/design/wrkstn/or840/pix/OR840BB.jpg

Hier heb ik de opties van welke chipsets je kunt nemen geloof ik allemaal wel staan: Abbadon in "Technische PMG FAQ: SMP" Intel wordt idd een beetje lastig wil je iets moderns. i840 borden (o.a. Intel, Supermicro, Tyan) zijn wel erg snel maar ook prijzig en niet echt makkelijk meer te krijgen. VIA is toch het goedkoopst. Plus dat je maar zo moet denken dat zelfs merken als Tyan en Supermicro VIA dual P!!! borden in het assortiment hebben, dan zullen ze er wel vertrouwen in hebben :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hieraan wil ik ook even toevoegen dat 'al die bekende VIA prolemen' eerder gerelateerd zijn aan de VIA plankjes voor AMD processoren (en aan mensen die niet weten hoe ermee om te gaan). Dat betekent dus niet gelijk dat de combinatie Intel-VIA óók water en vuur is :)

Maar als je minder dan 200 euro wil uitgeven, dan zou ik toch eerder uitkijken voor zo'n Dual Athlon machientje met de 760PMX chipset :)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 02:13:
Asus heeft de p3c-d maar die is voor slot 1 processoren, en ik heb dus socket 370.
Die Socket370 processoren kun je prima op een Slot1 plankje prikken. Het is slechts kwestie van de juiste Socket370-Slot1 converter; te vinden voor rond 15 euro per stuk :Y)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Abbadon schreef op 12 augustus 2002 @ 06:52:
De OR840 is een dual SECC2, geen FC-PGA:

afbeelding
Whoops :o :o

* dion_b schaamt zich ernstig en vraagt zich af waarom hij FC-PGA dacht :X
Hier heb ik de opties van welke chipsets je kunt nemen geloof ik allemaal wel staan: Abbadon in "Technische PMG FAQ: SMP" Intel wordt idd een beetje lastig wil je iets moderns. i840 borden (o.a. Intel, Supermicro, Tyan) zijn wel erg snel maar ook prijzig en niet echt makkelijk meer te krijgen. VIA is toch het goedkoopst. Plus dat je maar zo moet denken dat zelfs merken als Tyan en Supermicro VIA dual P!!! borden in het assortiment hebben, dan zullen ze er wel vertrouwen in hebben :)
De vraag is natuurlijk of er werkelijk een known issue met die 3Ware RAID controller is icm de VIA southbridge, of dat het hier een gevoelsmatige angst betreft. In het eerste geval is Via echt geen optie, maar ik heb nog nooit van een dergelijke issue gehoord (al ben ik niet dermate thuis in de RAID wereld om daar te zwaar aan te tillen).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik vind dit wel mooi :) lekker ironisch.

Hier wordt iemand nb van intel naar amd gepraat terwijl ik in de NT met me AMDserver de irritatie van een aantal gasten op me nek haalde :P AMD in een server hoe kan je dat doen man? :) Ik doe het gewoon en tot nu toe heb k geen enkel probleem gehad. ben koe aan het draaien en ga woensdag op lan serveren voor 60 man met CS. meteen mooie vuurdoop voor de server zou k zeggen.

dr is nix mis met amd, en die VIA chips ook niet. al helemaal niet voor het intel platform

Verwijderd

bijna goed ik heb echter een werkstation van compaq met deze chip.
dion_b schreef op 12 augustus 2002 @ 03:35:
Er is een oplossing, maar no way gaat het voor EUR 200 lukken-

De Intel OR840 Outrigger mobo met dus i840 dual-channel RDRAM chipset.

Het is een monster, de meest geavanceerde (en dus dure) Intel FC-PGA mobo en bij uitstek geschikt voor serveren. Maarja, het is erg moeilijk te vinden en als je het vindt gaat het ERG veel kosten.

Denk dat je met zo'n prijsopgave vastzit aan VIA.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Er blijkt ook nog een zeldzaam 815 dual bordje te zijn, ik meende van MSI. Ik heb er een review van gelezen, maar ik heb hem nog nooit gezien.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Sebazztiaan schreef op 12 augustus 2002 @ 22:54:
Er blijkt ook nog een zeldzaam 815 dual bordje te zijn, ik meende van MSI. Ik heb er een review van gelezen, maar ik heb hem nog nooit gezien.

Acorp

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

let echter wel op, dit bordje lust niet meer dan 512mb ! :( dus voor sommige niet echt een optie.
Sebazztiaan schreef op 12 augustus 2002 @ 22:54:
Pagina: 1