ATA-133 en ATA-66 schijf op 1 kanaal

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 07:42
Ik heb dus op IDE 0 de volgende schijven:

Master: 80 GB Maxtor (ATA-133)
Slave: 40 GB Seagate (ATA-100)

Nu gebruikte ik nog steeds een oude 40-polige kabel, dus leek het me een goed idee om er eens een 80-polige tussen te zetten.

Het probleem is alleen dat de Seagate dan niet meer gevonden wordt. In de CMOS autodetecten haalt niets uit.

Zijn er soms verschillende 80-polige kabels en heb ik een verkeerde :?

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 07:42
Ik denk dat ik het al gevonden heb, ik kwam er tijdens het zoeken achter dat de witte stekker voor de slave is, en de zwarte voor de master. Dat was bij mij dus omgekeerd.

Dit topic mag van mij op slot.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

onthou wel dat beide je schijven op ata-100 zullen lopen omdat ze gezamenlijk in een master/slave opstelling aan 1 kabel hangen....

daarom is het verstandiger om, indien mogelijk, je hd's elk aan een aparte kabel te hangen (als master uiteraard (8>)

maar dat is maar een tip... :P

Hoi

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
nobody122 schreef op 12 augustus 2002 @ 01:13:
onthou wel dat beide je schijven op ata-100 zullen lopen omdat ze gezamenlijk in een master/slave opstelling aan 1 kabel hangen....

daarom is het verstandiger om, indien mogelijk, je hd's elk aan een aparte kabel te hangen (als master uiteraard (8>)

maar dat is maar een tip... :P

Da's sowieso geen probleem.. (ATA133 wordt toch niet gehaald).

En verder geld dat verhaaltje lang niet altijd..
Eigenlijk hebben alleen oudere controllers problemen met het mixen van twee verschillende snelheden. De huidige controllers zullen gewoon voor ieder device de maximale snelheid aanhouden :)

Maargoed, dit topic kan wel dicht.. 't is vaker gebeurd :)

Dit topic is gesloten.