Toon posts:

Corel Linux niet te installeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik onder msdos de partie heb verwijderd en geboot van cdrom en floppy krijg ik onder geen elk beding het voor elkaar.

1. Boot vaan floppy/cd
2 Partitie van 2gb gemaakt in msdos en ook nieet aangemaakt dus verwijderd onder 'fdisk'

Enig idee?

(partition maker?)

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is in godsnaam nou het probleem?!

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
ff een tip, lees de faq..... die lui zijn hier niet zo van gediend....... en als je een vraag stelt stel dan een vraag en zeg niet gewoon het werkt niet....

ik ben bang dat een kloenk niet meer te voorkomen is....

Verwijderd

eeeh.. en dat is in het nederlands?! niet erg duidelijk dus.. :P :? ..probeer iets duidelijker te zijn.. wat lukt er niet? wat heb je zelf geprobeerd? heb je zelf al naar een oplossing te gezocht met behulp van bv google? enz...

Verwijderd

Topicstarter
Topic: Corel Linux niet te installeren
Zoals de titel al zegt ,maar als het geen nederlands is !
/edit partie=partitie

tja foutlloos typen zal ik wel moeite mee hebben

Verwijderd

/me heeft de eerste post 20x gelezen en kan er nog steeds geen hout van maken.. sorry :{

Maar je kan trouwens beter een andere distro kiezen want Corel Linux is al aardig oud (zat daar niet KDE 1.x bij? :P)
probeer Mandrake 8.x of RedHat 7.3 eens..

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

wat paasklaas zegt zou ik zowiezo even in overweging nemen. Of je neemt een kijkje bij Xandros. Die heeft namelijk Linux van Corel overgenomen.

Om even terug te komen op je probleem. De installatie weigert dus om te installeren met een foutmelding over partities? Geef hier de foutmelding dan eens.

Verwijderd

Topicstarter
Heerlijk dit....
En zo zou ik doen als ik een ander voor wil helpen? Lekker gedrag....
Ik doe mijn best voor mijn kunnen wegens omstandigheden helaas...en krijg je dit te zien.
Dit lijkt mij /offtopic aan het worden
best jammer.

Ik zal het uitleggen.

Deze versie van Linux is vrij oud ,maar ik heb het haast voor niks gekocht.
Ik heb het eerder simpel kunnen installeren voorheen ,maar nu dus niet meer.
Ik hoop dat iemand deze versie kent.

(Retail) Corel Linux os .Met Corel WP 8 for linux 'light' version based upon Debian 2.2 Kernel.
3 cd's Installation roms en een opstart diskette.

Ik kies voor opstarten met de cdrom.
Linux start op en laadt door todat jeje login naam invoert en kiest voor type installatie (simple desktop, advanced desktop, Server en Optional)
Dan heb je je keuze gemaakt en gooit de pc de cdromlade open en de pc start opnieuw op.
Dan herhaalt hetzelfde installatie procedure. Zonder foutmelding

@t ya service

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kijk hier hebben we wat aan. Voor je begint te zeuren zal het in het vervolg helpen om je probleem te melden...

Verwijderd

Hmm, dit komt me bekend voor. Was dit niet een vaak voorkomend iets bij bepaalde versies van Corel Linux. Ik geloof dat PCM, of het blad van de HCC een versie heeft meegeleverd met hun blad, die dit probleem had.
Wat de oplossing was weet ik niet....sorry
Pagina: 1