dos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik ben van plan om binnenkort een mp3speler te gaan bouwen van een oude pentium133 en deze kan via 2 manieren werken; Lokaal dus via hdd of cdrom, of Extern dus via het netwerk. Ik laat de mp3 bestanden meestal via netwerk lopen aangzien die op m'n fileserver staan. Mijn vraag is dus. Hoe kan ik mijn windows netwerk bereiken vanuit dos, en dan de files makkelijk binnenhalen bijvoorbeeld via stationsletter naar map-op-server.
Het aanmelden op het netwerk moet ook volledig automatisch gebeuren aangezien er geen monitor of ramplank aan hangt.

softspecs:
dos 6.22 (geripte versie van eerste win95)
mpxplay
geluids-drivers
netwerk drivers

(ik kan pas maandag avond weer reageren vanwege werk)

search werkt niet goed en op google staat ook weinig

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

als je de dos drivers werkend hebt heb je als het goed is toegang tot tcp/ip en ipx/spx dus dan heb je meerdere manieren
ikzelf heb alleen nog maar ervaring met IPX in dos (novell) maar volgens mij kom je met tcp/ip > net.com(of EXE) het verste

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hmm, het woord Netware Lite doemt in me op :)

[edit]
de woorden dus :P

[ Voor 0% gewijzigd door HunterPro op 12-08-2002 00:55 . Reden: brakkig nederlands ik kan spreek, alweer :D ]

Verwijderd

als je van hem van die win95 hebt geript zou je toch gewoon net kunne gebruiken met dos drivers en daarmee tcp/ip starten?
of zie ik dat weer vekeerd :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 01:00:
als je van hem van die win95 hebt geript zou je toch gewoon net kunne gebruiken met dos drivers en daarmee tcp/ip starten?
of zie ik dat weer vekeerd :)
da's meestal een vrij lastige constructie, de enige netwerkkaarten waar me dat mee was gelukt waren dure 3coms op school, omdat de dos-driver daarvan meegeleverd was :)

je kan volgens mij niet zomaar de driver uit windows rippen, het is echt een dos-driver.

Verwijderd

NogooD heeft weldegelijk een goed idee evt met het creatief ombouwen van een w95 bootdisk en wat drivers moet het te doen zijn :)

en anders kun je altijd nog kijken naar wat netware lite :)

maar tcp/ip blijft het gemakkelijkst

ps trekt een p133 het wel om mp3's af te spelen?

dan ga ik er ook eens over nadenken om een oude p133 in me auto te bouwe (hoef ik die via-eden niet te kope)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je kunt eventueel windows 3.x wfw erop zetten daarvan kun je ook het netwerkdeel via dos gebruiken...

via IPX kun je dan drives delen voor het netwerk...
(of netbui)

er bestaat ook ergens een losse 3,5" disk waarop het hele windows-netwerk gedoe op staat zodat je onder DOS de windows-shared media kunt benaderen.

Netwate lite of personal netware van Novell kan dat ook...

en je kun ook DR-DOS 7.x gebruiken... deze was gratis bij caldera te downloden en de uigebreide versie bevatte ook personale netware.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

iets? Zou ook op hard disk in dos kunnen neem ik aan.
http://members.lycos.nl/Prasatko/DOS_Bootdisk/netboot.htm

Verwijderd

henk heeft een verbeterde versie gemaakt joh (lees bovenaan op jouw link)

http://www.vandekamer.com/bootdisk/bootdisk_netwerk.asp

:P :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 07:45:
[...]

henk heeft een verbeterde versie gemaakt joh (lees bovenaan op jouw link)

http://www.vandekamer.com/bootdisk/bootdisk_netwerk.asp

:P :+
daar zat effe te lang... een adje voor....... dus overseen.....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.bootdisk.com/
et voila .. is toch niet zo moeilijk :?
Staat meens ik zelfs her en der in de FAQs

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 08:57:
[...]daar zat effe te lang... een adje voor....... dus overseen.....
:+

enne dat ut in da faq stond had ik ook al zo'n idee van ik zat alleen niet te wachten op een OW voor het roepen van RTFF oid dus ik deed maar ff liev of me neus bloedde :P

Verwijderd

shure-fan schreef op 12 augustus 2002 @ 00:44:
dos 6.22 (geripte versie van eerste win95)
Effe mierenneuken....de dos uit win95 was versie 7.0, 6.22 was een normale dos.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ben dat van dos met smiley eens :)

Ff over dos netwerken: ik heb hier ff op gezocht Ik doe dit zelf altijd om win NT te installeren en zo op server bakken. Zorg voor een dos driver voor je kaart (downloaden van fabrikant). Voor oude ISA kaartjes zoals 3COM of NE2000 compatible modellen hoeft dat niet. Op http://www.wown.com kun je kiezen in menu voor dos. Staat precies waar je van de microsoft site drivers kunt downen voor dus. Dus kale dos, en daarna die drivers installeren (zelfs een wizard!). Als je goed leest die site kun je ook een TCP/IP driver flop downen. Die driver heb je nodig voor, je raad het al, TCPIP protocol. IPXSPX en NETBui zitten standaard op eerste flop.

O ja draai je MP3 uit dos? Ik heb een spelertje wel eens gedownd dosamp het die maar de geluidskwaliteit is erg laag vind ik. Kun je niet gewoon kaal win95 installeren, met netwerk, en winamp? Veel makkelijker bedienen. Kun je je toetsenbord bijna laten liggen! :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• shure-fan
pierre-oord schreef op 12 augustus 2002 @ 12:54:

O ja draai je MP3 uit dos? Ik heb een spelertje wel eens gedownd dosamp het die maar de geluidskwaliteit is erg laag vind ik. Kun je niet gewoon kaal win95 installeren, met netwerk, en winamp? Veel makkelijker bedienen. Kun je je toetsenbord bijna laten liggen! :)
met windows kan ik de speler niet zomaar uitzetten, met dos wel, en hij MOET standalone worden geen ramplanken of muizen alleen aan de voorkant knopjes en misschien ir-remote

• shure-fan
jongens even een schopje ik heb die "windows 98 netwerkhack diskette" geprobeert te maken maar ik kon geen register aanmaken op de hdd voor die pc

de downloads op de site van wown.com doen het niet.

op bootdisk.com staat ook niks

Ik ben te einde raad

HEEEEELLLP MIIIIJJJJ!!!!!!!!!!!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

handig als je ook vermeld wat er misgaat.
Je hebt het gedaan volgens de officiele richtlijnen van MS neem ik aan ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• shure-fan
ik heb stapje voor stapje de handelingen op de site voor de win98 disk gevolgd maar bij het laatste stuit ik op een probleem, de pc start op ik tik in "net.exe" vermeld hij "kan het register niet vinden" ik probeer via regedit een nieuw register te maken via een bijgeleverd stukje regtxt. Maar dat lukt ook niet, Ja ik doe het officieel

Verwijderd

ps trekt een p133 het wel om mp3's af te spelen?
Jip trekt ie wel, ik heb zelf eens een p60 in de auto gehad als Mp3 speler. :7
Die deed het prima!!!!

Pas trouwens wel op voor je HDD......
bij mij sloeg ie over als ik over een drempel scheurde....
en dan moet je je systeem opnieuw opstarten! ;(

Verwijderd

heb je al es naar freedos gekeken?
www.freedos.org

is cool.. reverse engenered "dos"
tot en met evt desktip ,tcp stack etc....
en gpl,dus gratis :)

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Toch onderstaande link maar eens proberen om een TCP/IP client aan te maken op een DOS.x schijf. Heb dit zelf zo gedaan en dat werkt.

http://www.wown.com/j_helmig/dosclien.htm

Wel op een DOS 6.2 disk gedaan om ruimte te besparen. command.com van DOS6.2 is maar iets van 56k terwijl de Win9x versies 98k groot zijn.

? weet jij wat.

Pagina: 1