"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Ik zou gewoon gaan voor het splitsen van de cel, meest simpele en ik zie niet in wat daar op tegen zou zijn.
Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Ik heb al wat zitten klooien met divjes (met vertical-align style), maar misschien doe ik dat wel fout.... enniewee, het splitsen van de cell heb ik liever niet aangezien ik een cellspacing van 1 pixel heb voor vervanging van de border... Maar als het niet anders zou kunnenTheDjasp schreef op 12 augustus 2002 @ 01:01:
Volgens mij kan het niet, of je moet gaan klooien met divjes, wellicht dat dat gaat werken, maar volgens mij is de oplossing dan erger dan de kwaal.
Ik zou gewoon gaan voor het splitsen van de cel, meest simpele en ik zie niet in wat daar op tegen zou zijn.
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Intentionally left blank
Leek me wel makkelijk met een table...crisp schreef op 12 augustus 2002 @ 01:04:
Waarom wil je je lay-out gaan regelen met een table; een table is bedoeld voor 'tabular data', voor opmaak zijn div's een betere optie... (tenzij je ook NS4 support wil)
Wat ik nu heb is een table met 2 rows; de bovenste is twee columns breed, hierin staat een soort van header. De tweede row is gesplitst in twee columns, de linker voor navigatie en de rechter voor de eigenlijke data.
Ik zou eerlijk gezegd geen idee hebben hoe ik dit zou moeten bereiken met div tags
Probeer anders eens 'nested tables' oftewel: een table in een table..._Mo_ schreef op 12 augustus 2002 @ 01:12:
[...]
Leek me wel makkelijk met een table...
Wat ik nu heb is een table met 2 rows; de bovenste is twee columns breed, hierin staat een soort van header. De tweede row is gesplitst in twee columns, de linker voor navigatie en de rechter voor de eigenlijke data.
Ik zou eerlijk gezegd geen idee hebben hoe ik dit zou moeten bereiken met div tags
Intentionally left blank
Ik neem aan dat je bedoeld om in de navigatie cell (om het zo maar te noemen) een nieuwe table maken...? Had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht .. (tijd om naar bed te gaan?crisp schreef op 12 augustus 2002 @ 01:25:
[...]
Probeer anders eens 'nested tables' oftewel: een table in een table...
Ja ja, volgens het boekje. Maar in de praktijk werkt dat toch vaak net even anderscrisp schreef op 12 augustus 2002 @ 01:04:
Waarom wil je je lay-out gaan regelen met een table; een table is bedoeld voor 'tabular data', voor opmaak zijn div's een betere optie...
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Verwijderd
Waarom dat? Het is gewoon een kwestie van doen.TheDjasp schreef op 12 augustus 2002 @ 10:01:
[...]
Ja ja, volgens het boekje. Maar in de praktijk werkt dat toch vaak net even anders.
1
2
3
4
| <div style="position: relative; width: 400px; height: 300px;"> <div style="position: absolute; top: 0px;">Top text</div> <div style="position: absolute; bottom: 0px;">Bottom text</div> </div> |
Dat is korter en makkelijker en beter dan met een tabel. Dan ga ik er tenminste van uit dat je het iets handiger aanpakt dan inline styles, zodat je je stylesheet kunt gebruiken voor meerdere elementen en pagina's.
In dit specifieke geval wel ja*, maar ik kom regelmatig dingen tegen die makkelijker en misschien wel belangrijker sneller (geld, geld, geld) met tables worden opgelost dan met divjes, met name complexe structuren met relatieve posities enz enz..Waarom dat? Het is gewoon een kwestie van doen.
* In dit geval denk ik dat topicstarter vanaf het begin al met css had moeten werken, dan had hij al niet geprobeert een border te maken dmv cellspacing.
logt nu ook
Weet ikTheDjasp schreef op 12 augustus 2002 @ 14:58:
[...]
* In dit geval denk ik dat topicstarter vanaf het begin al met css had moeten werken, dan had hij al niet geprobeert een border te maken dmv cellspacing.
http://www.w3schools.com/css/Ik ben alleen niet zo heel erg bekend met stylesheets, probeer er wel steeds meer mee te doen.
Gewoon lekker op rondneuzen, en je komt vanzelf een stuk verder.
logt nu ook
Verwijderd
Verwijderd
Man das echt vies ranzig!!!Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:27:
Misschien heel simpel doormiddel van spaties invoegen alleen het kost even tijd........ en wat exstra code...
gewoon wat Cheatah zegt doen joh!