Toon posts:

Internet disconnect om 0.12 uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hierboven aangegeven heb ik een probleem met een PC waar ik geregeld opzit...
wanneer ik in het begin van de nacht internet valt hij altijd om 0.12 uur uit, alijd precies op het zelfde tijdstip... ik probeer dmv van mijn clock te verzetten het problem tijdelijk te verhelpen (dus om 0.11 uur op 0.13 zetten)... maar er moet toh echt iets fout zijn in de instelling van iets.. maarik ou niet weten wat en waar ik zou kunnen zoeken....

Specs:

PIII 500MhZ
56Kb/s analoge modem
Abonement bij Planet Internet

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

PS. Het is dus niet zo dat hij alleen vandaag is uitgevallen.. hij doet het alke dag)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17

scorpie

Supra Addict

en je weet zeker dat planet je niet iedere nacht een ander ip geeft? probeer dat eens te zien..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
[nee.. dit is onwaar]hmmm... geen idee... een variabel IP hier dus ik heb geen idee... Zou ik dus over ruim 23 en een half uur kunnen controleren :D[/fout]

Nee.. ik weet zeker van niet.. want als ik met mijn pc-klok 'speel' dan disconnect hij niet....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 00:29 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Draai je windows of linux. Misschien dat linux een cronjobje draait op die tijd. En als je windows draait zou je eens moeten kijken welke services er op het moment draaien als je ge-disconnect wordt. :)

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 12:50
Misschien een papa die stiekum zo'n internettikken-manager heeft geinstalleerd? :+

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde rond 1:30 bij xs4all (fast adsl)

als ik dan ingame op cs op refresh ramt geeft ie 20 min lang geen resultaat

na een belletje met de HlpDsK werd me verteld dat rond die tijd de DNS update plaatsvind en dat dat waarschijnlijk de oorzaak is

is dat in jouw geval niet ook zo ?

Verwijderd

Nee.. ik weet zeker van niet.. want als ik met mijn pc-klok 'speel' dan disconnect hij niet....[/quote]

Dit duidt op het feit dat jij niet disconnect maar je provider dat ff voor jou doet!
Grote kans dat ze de server refreshen of de DNS updates draaien om deze tijd.

Volgens mij kan je hier weinig aan doen :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zodirect eens bellen met planet....
Als ik het antwoord weet zal ik ook hier schrijven voor de search-mensjes
Pagina: 1