[sof2] Hoe beeld lichter maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik kwam vandaag thuis van en vriend en had me pc meegenomen, nu ik weer hier op mijn eigen scherm achter me pc zit en sof2 aan het spelen ben valt het me vreselijk op dat mijn scherm zo donker is!

Het is zelfs zo donker dat mijn online skillz eronder lijden >:)
De search geeft (nog) niks. Ik heb me beeldscherm brightness en contrast op max staan, in eigenschappen van beeldscherm heb ik bij overlay instellingen alles op max gezet -> geen effect.
Ook heb ik onder kleurbeheer om ste beurt me gamma, helderheid of contrast verhoogt -> geen effect

ook heb ik ff in *.cfg file van sof2 gekeken om te kijken of ik ergens een gamma waarde kan aanpassen maar die file is ZO groot en zoekn op de woorden gamma en brightness levert niks op.

Is er toch een optie in die sof2.cfg file waar ik handmatig me breightness mee kan aanpassen? Is er een optie in me drivers die me uit de brand kan helpen?

ik heb een noname beeldscherm... toen ik eens openmaakte om hem te maken zag ik wel PHILIPS staan :) maar dat zal wel vaker voorkomen. maximale resolutie is 1600xnog wat.. (is wel slecht beeld) wat ie wel goed laat zien is 1280x1024@85 en heb drivers 23.11 met een geforce 2 ti.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

heb zelf ook een gf2 ti, van asus, speel op 1024 x 768 en no problems here, ook als ik hoger kom niet. Is er niks aan je driver te tweaken in windows (daar gamma tweaken, of had je dat al gedaan)

trouwens, skillz lijden niet onder de donkerheid van je scherm, skillz moet je gewoon hebben >:)

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je dit ook met andere spellen?
Ik zou gewoon ff de videodrivers uninstallen, rebooten en weer installeren.

Dit moet gewoon in te stellen zijn zowel met overlay als in het spel zelf.

• Sir Vega
dr.lowtune schreef op 12 augustus 2002 @ 00:17:
heb zelf ook een gf2 ti, van asus, speel op 1024 x 768 en no problems here, ook als ik hoger kom niet. Is er niks aan je driver te tweaken in windows (daar gamma tweaken, of had je dat al gedaan)

trouwens, skillz lijden niet onder de donkerheid van je scherm, skillz moet je gewoon hebben >:)
nou ja het ligt ook neit aan de kaart maar aan me beeldscherm... maar die harwarematig te tweaken is niks voor mij :) dus wil ik softwarematig wat meer fotonen losmaken...

die skillz heb ik duidelijk alleen als je de vijand niet ziet omdat het achter een donker hoekje staat dan moet je uber zijn en dat ben ik neit :D *safe his skins
(skillz zijn natuurlijk een joke)
DeLaVega schreef op 12 augustus 2002 @ 00:19:
Heb je dit ook met andere spellen?
Ik zou gewoon ff de videodrivers uninstallen, rebooten en weer installeren.

Dit moet gewoon in te stellen zijn zowel met overlay als in het spel zelf.
ja andere spellen ook het ;ligt duidelijk aan me beeldscherm, drivers herinstallen heeft geen zin (al 100x gedaan >:)) in het spel staat ie al max...

leuke naam >:)

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee dit is toch echt een driverprobleem lijkt me.
Detonator Destroyer er ff overheen gooien of andere AGP driver misschien?
insgelijks :7

• Sir Vega
DeLaVega schreef op 12 augustus 2002 @ 00:25:
Nee dit is toch echt een driverprobleem lijkt me.
Detonator Destroyer er ff overheen gooien of andere AGP driver misschien?

[...]

insgelijks :7
met andere agp driver bedoel je dus andere via 3in1 drivers? *houd vol dat het aan zijn beeldscherm ligt (bij die ene vriend was het beeld lichter en dat was op andere scherm met precies dezelfde config.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

In de multi kan je de gamma en de brightness niet instellen, die zal wel gelijk lopen met je single versie. Echter juist in de multi is het te donken. Ik vind het ook.

Zoms staat er iemand recht voor je die je dan aankijkt zo van: huh schiet je me niet neer ofzo? NOu dan knal ik jou maar af...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
eh
je kunt ook gewoon wat meer contrast instellenop je monitor bij advanced options van je geforce.

PVoutput

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Probeer ff je gamma instellingen aan te passen met powerstrip, installeer dit en laat het op de achtergrond draaien, vervolgens "ingame" kun je je beeld lichter maken met de combinatie: CTRL + ALT + NUMPLUS (numplus is de "+" aan de rechterkant van je toetsenbord)

JayGTeam (213177)

• Sir Vega
AaroN schreef op 12 augustus 2002 @ 12:43:
Probeer ff je gamma instellingen aan te passen met powerstrip, installeer dit en laat het op de achtergrond draaien, vervolgens "ingame" kun je je beeld lichter maken met de combinatie: CTRL + ALT + NUMPLUS (numplus is de "+" aan de rechterkant van je toetsenbord)
dit is wel een goeie tip ik zal hem uitproberen als ik thuis kom
knights16 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:17:
eh
je kunt ook gewoon wat meer contrast instellenop je monitor bij advanced options van je geforce.
als je me topic helemaal had gelezen zou je het antwoord hier al op weten.

• Sir Vega
AaroN schreef op 12 augustus 2002 @ 12:43:
conclusie mode\
dit was inderdaad de oplossing! sof 2 is nu goed zichtbaar en mijn skillz zijn weer terug >:) >:)
conclusie mode\

Pagina: 1