wordt hij nou toch te warm? of hoe zit het nou

Pagina: 1
Acties:

• imp2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 17:56
Ik heb pas een nieuwe pjoeter, maar ik krijg heel vaak hardware monitor errors dat de cpu rond de 75 graden is. ik had al gelezen dat koelpasta helpt maar ik durf daar eigenlijk niet aan te beginnen bang dat het zooitje kapot gaat, of kan iemand me uitleggen hoe dit precies moet..

De specs zijn ASUS A7V333 met een AMD 2000+ boxed met een AMD koeler dan denk ik

Maar is dit nou eigenlijk normaal dat ie zo heet word? ook de herrie van de koelers vind ik eigenlijk niet normaal, dit zijn vooral de voeding koeler en proc koeler, de creative TI4600 hoor ik niet.. iemand hier nog tips voor?

ik heb er al een extra koeler ingebouwd boven de proc om een hoop warmte de kast uit te laten zuigen, het werkt beter maar ben er nog niet echt blij mee.

Er zal vast wel een hoop over te vinden zijn op dit forum, maar ben al een uurke aan het zoeken naar een goede topic.. vandaar deze..

duss...

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik denk dat er al koelpasta tussen koeler en CPU zit, als ik jou was zou ik eens voor een goede koeler gaan kijken, 75 graden is een beetje erg hoog. Haal deze koeler maar eens dan ben je denk ik van je grootste probleem af. http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9.htm

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb zelfde proc en mobo, alleen met een cheap koelertje van ¤ 10 derop, en hij wordt niet warmer dan een graad of 63 (na paar uur stressed).
Ik heb geen casefans, dus het kan ws nog een flink stuk koeler.

edit: welke bios versie heb je, oudere versies gaven de temperatuur een stuk te hoog aan.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is een boxed cpu dis opzich zou die koeler gewoon goed genoeg moeten zijn. Is het niet zo dat de A7V333 de interne temperatuurdiode uitleest en daardoor een hogere temperatuur aangeeft dan met de 'oude' manier van meten?

• imp2001
Ik heb deze pc zelf gebouwd, en er zit geen koelpasta op, ik heb het overigens wel ergens liggen.. maar wat me wel opgevallen is is dat als ik de kast open heb staan dat ie terugzakt naar de 60 graden..

en wat betreft de interne temperatuurdiode (dit gaat me iets te ver!) :? :)

duss...

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

imp2001 schreef op 11 augustus 2002 @ 23:38:
Ik heb pas een nieuwe pjoeter, maar ik krijg heel vaak hardware monitor errors dat de cpu rond de 75 graden is. ik had al gelezen dat koelpasta helpt maar ik durf daar eigenlijk niet aan te beginnen bang dat het zooitje kapot gaat, of kan iemand me uitleggen hoe dit precies moet..
Die XP`s worden inderdaad erg warm , gewoon een betere koeler erop doen .
Hier kan je de arctic silver handleiding vinden , gewoon voorzichtig doen dan kan er niks verkeerd gaan .
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

(Geen koelpasta ?? een wonder dat hij het doet dan en niet gelijk doorbrand!!)

kingfriko

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

ik heb er geen ervaring mee (met dit bord). Ik weet wel dat 75C veeeeeel te hoog is, ik heb dus een 1 GHz tb @ 1,4 GHz en hij wordt "maar" 39-41C idle en 49C stressed

edit:

vind je het gek dat wanneer je GEEN pasta gebruikt dattie dan zo warm wordt?!
valt me mee dattie dan idd nog leeft

PS: je hebt ook geen stickertje gebruikt?

• imp2001
nee toch een A7V333 sorry had het net aangepast

duss...

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Dan zou ik toch maar eens beginnen met koelpasta te gebruiken. Het zou ook handig zijn om extra FAN's te installen. Ik heb FAN's aan de voorkant van me kast die koude lucht naar binnen blazen en ik heb achter 2 FAN's die warme lucht uit de PC zuigen.

• imp2001
Duracell schreef op 11 augustus 2002 @ 23:52:
welke bios versie heb je, oudere versies gaven de temperatuur een stuk te hoog aan.
Bios versie is 1006 en ik zie idd dat versie 1011 er al is.. hmm is even proberen

duss...

• imp2001
met de nieuwe bios en met de kast dicht, geeft hij nou 62 graden aan dus het had daar idd wel iets mee te maken.. koelpasta ga ik ook nog proberen, en eventueel dan nog extra koelers.. iig bedankt

duss...

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Koelpasta is toch echt wel noodzakelijk als je een cooler op je processor plaatst! Behalve als er al zo'n stukje zacht warmtegeleidend spul onderop die koeler zat. Als je koelpasta gaat gebruiken, dan zul je dat plakje er eventueel eerst af moeten halen. Je doet dan een heel dun maar wel dekkend laagje koelpasta op de core van de processor, meer is in dit geval niet beter.
Misschien is ook je koeler niet krachtig genoeg voor de processor.
Ik heb een Alpha PAL6035 koeler met een "gemiddelde" fan erop. Mijn Athlon 1600+ is nu 46 graden.

• imp2001
BounceMeister schreef op 12 augustus 2002 @ 08:45:
Koelpasta is toch echt wel noodzakelijk als je een cooler op je processor plaatst! Behalve als er al zo'n stukje zacht warmtegeleidend spul onderop die koeler zat. Als je koelpasta gaat gebruiken, dan zul je dat plakje er eventueel eerst af moeten halen. Je doet dan een heel dun maar wel dekkend laagje koelpasta op de core van de processor, meer is in dit geval niet beter.
Misschien is ook je koeler niet krachtig genoeg voor de processor.
Ik heb een Alpha PAL6035 koeler met een "gemiddelde" fan erop. Mijn Athlon 1600+ is nu 46 graden.
oke thx voor de info allemaal

duss...

Pagina: 1