[vraag] wel of geen agp 8x ?

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
Hallo ik ben vanplan om een nieuwe pc te kopen.

nou wil ik gaan voor een P4 in combi met Rimm geheugen PC1066

ik zit alleen nog te kijken wat voor een mobo ik hier bij zou willen hebben.

nou was mijn keus gevallen op de Asus P4T533 of de Asus P4T533-C
bijde boarden leken mij een prima keus, alleen deze hebben dus geen ondersteuning voor AGP 8x.

Ik draai nu nog op een Ati radeon 8500, maar stel dat ik over een jaartje mijn video kaart ga upgraden naar een nieuwe Ati of een nieuwe Nvidia is het dan niet makkelijk als mijn board meteen ook die AGP 8x ondersteund ?

zo ja welk boad zou dan een goede keus zijn ?

Asus heeft al wel een board met AGP 8x volgens hun site alleen daar moet dan weer DDR geheugen in ....

Verwijderd

AGP 4x is echt wel nog vlug genoeg hoor, ook voor kaarten zoals R300 en NV30

• Sonic
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:34:
AGP 4x is echt wel nog vlug genoeg hoor, ook voor kaarten zoals R300 en NV30
maar de snelheids winst die je er van zou krijgen is het dus niet waard om toch nog even te wachten en voor een AGP 8x mobo te gaan ?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sonic- schreef op 11 augustus 2002 @ 23:39:
[...]

maar de snelheids winst die je er van zou krijgen is het dus niet waard om toch nog even te wachten en voor een AGP 8x mobo te gaan ?
Imho niet.
Die AGP 8x is nog niet echt nodig. De mobo's met 8x AGP zullen in het begin ook nog wel wat duurder zijn, omdat ze nieuw zijn.

• Sonic
SH007 schreef op 11 augustus 2002 @ 23:41:
[...]
Imho niet.
Die AGP 8x is nog niet echt nodig. De mobo's met 8x AGP zullen in het begin ook nog wel wat duurder zijn, omdat ze nieuw zijn.
dus met andere woorden. als ik NU gewoon een Asus P4T533(-C) haal krijg ik daar geen spijt van omdat deze gaan AGP 8x heeft ;)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sonic- schreef op 11 augustus 2002 @ 23:47:
[...]
dus met andere woorden. als ik NU gewoon een Asus P4T533(-C) haal krijg ik daar geen spijt van omdat deze gaan AGP 8x heeft ;)
Nee, ik denk dat je voor die 8x AGP zeker niet moet gaan wachten...
Je kun nog wel ff wachten op de volgende intel prijsverlaging op 1 september(correct me if I'm wrong).
Trouwens, als je zwaar wilt OC'en is de P4T533 niet de beste keuze: [rml][ OC] P4T533 (1.6A)[/rml]

• Sonic
SH007 schreef op 11 augustus 2002 @ 23:54:
[...]
Nee, ik denk dat je voor die 8x AGP zeker niet moet gaan wachten...
Je kun nog wel ff wachten op de volgende intel prijsverlaging op 1 september(correct me if I'm wrong).
Trouwens, als je zwaar wilt OC'en is de P4T533 niet de beste keuze: [rml][ OC] P4T533 (1.6A)[/rml]
ik zelf heb er juist erg goede verhalen over gehoord.
ook op de P4 Overclock resultaten site staat dat je er nog best ver mee kan komen.

je moet gewoon zorgen dat je je geheugen goed voor elkaar hebt. en dan met de voorkeur naar samsung geheugen.

zijn er meer mensen die ook zo over dit board denken als SHOO7 ???
Pagina: 1