ik heb hier een vcd rip (2cds) maar als ik hem draai dan wordt ie op zijn kop en gespiegeld weergegeven. Kan iemand mij vertellen welke codec of wat ik moet doen om dit te verhelpen.
heb alles al geprobeerd elecard mpeg player gdivx. windows media player... allemaal op zijn kop en gespiegeld vet weird
Verwijderd
probeer es met PowerDVD
anders weet ik het niet
vcd of svcd heeft normaal geen codec nodig
anders bestaan er wel proggies die het beeld kunnen spiegelen/draaien
anders weet ik het niet
ik kon geen svcds draaien zonder elecard mpeg player (codec)
nu wel dus volgens mij heb je er wel een codec voor nodig alleen heb ik momenteel de verkeerde
[edit] maar ik zal powerDVD ff proberen [edit]
nu wel dus volgens mij heb je er wel een codec voor nodig alleen heb ik momenteel de verkeerde
[edit] maar ik zal powerDVD ff proberen [edit]
Verwijderd
ik heb net een verse windows install achter de rug, nix geinstalleert van codecs, en ik kan WEL perfect vcd/svcd afspelen
(of het zou moeten zijn dat PowerDVD automatisch deze codecs installeert)
(of het zou moeten zijn dat PowerDVD automatisch deze codecs installeert)
UltimateCarnage: VCD en SVCD hebben wel degelijk een codec nodig om af te spelen.
VCD (mpeg 1): behoord standaard al met windows te werken.
SVCD (mpeg 2): moet je een codec voor installen.
ThRIVeR: werken andere VCD's wel?
Misschien dat je kunt denken dat dit een grap is
Maar probeer het eens af te spelen met een DVD player.
PowerDVD, WinDVD. ...
PowerDVD, WinDVD. ...
Verwijderd
als ik zeg dat je geen codec nodig hebt, dan bedoel ik uiteraard dat ie standaart al in windhoos zitVae Victis schreef op 11 augustus 2002 @ 23:43:
UltimateCarnage: VCD en SVCD hebben wel degelijk een codec nodig om af te spelen.
PowerDVD, WinDVD. ...
en als je een prog afspeelt dat in staat is vcd/svcd af te spelen, dan installeert dit standaart de codec, dus... Moet je zelf geen extra codec installeren
UltimateCarnage: Dan moet je dat natuurlijk wel zeggen he 
En verder klopt het wel idd.
En verder klopt het wel idd.
OK Beterz PowerDVD heeft het gefixed zo te zien hij heeft de goede codec geinstalleerd hij draait nu nml en in powerDVD goed en in WMP
tnx m8s
tnx m8s
heeft wel een codec nodig .. alleen die zit al overal in verwerkt ....Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:37:
probeer es met PowerDVD
anders weet ik het niet
Wel even de topic lezen, daar waren we al uitNuKeFaCe schreef op 12 augustus 2002 @ 00:00:
heeft wel een codec nodig .. alleen die zit al overal in verwerkt ....
Ok, ik heb nog een eenvoudigere oplossing voor je; zet een spiegel naast je monitor; en ga opjekop op het bureau liggen en kijk dan in de spiegel. Desnoods neem je dit signaal weer op met een videocamera
(of is dit niet technisch genoeg ?)
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
ja dat had ik dus al geprobeerd maar daar kreeg ik dus koppijn van vandaar een technische oplossingSpider.007 schreef op 12 augustus 2002 @ 00:05:
Ok, ik heb nog een eenvoudigere oplossing voor je; zet een spiegel naast je monitor; en ga opjekop op het bureau liggen en kijk dan in de spiegel. Desnoods neem je dit signaal weer op met een videocamera![]()
(of is dit niet technisch genoeg ?)
[lolmode](ja je kunt monitor ook op zijn kop zetten maar dan blijft ie nie staan )
Ducktape saves the world, gewoon aan het plafond vastplakken
[/lolmode]
Yeah het werkt ducktapeCassettebandje schreef op 13 augustus 2002 @ 08:44:
[...]
[lolmode]
[/lolmode]
Domino, nee heb geforce2 mx400 64 mb daar ligt het nie aan denk ehhe (maar het is al opgelost btw)
uhmmmm ik weet het wel sjit wat was het ook alweer..ahhhh
oh ja kwestie van bicubic resize filter installeren
nimo codec.
oh ja kwestie van bicubic resize filter installeren
nimo codec.
heb ik 2 keer gehad:
1x door een ac3 codec wat moeilijk deed
1x door Vobsub
Echter alleen in mediaspeler, power dvd geen problemen
1x door een ac3 codec wat moeilijk deed
1x door Vobsub
Echter alleen in mediaspeler, power dvd geen problemen
Het is toch echt DucttapeCassettebandje schreef op 13 augustus 2002 @ 08:44:
[...]
[lolmode]
[/lolmode]
Ik heb daar ook regelmatig last van en dat is sinds ik dat nimo codec pack geinstalleerd heb.
Er stond bij dat ik er 1-tje NIET moest installeren (dus ook niet gedaan), maar toch blijft die onzin zo en moet ik in de system tray met rechts op het icoontje klikken en dan voor beeld spiegelen kiezen....
heb een gf2 mx400 btw icm met WinXP pro
Edit: heb even opnieuw dat codec pack geinstalleerd en nu stond er op de site ook dat je de bicubic resizer niet moest installeren, dat was het inderdaad bij mij....
Gelijk ook een stuk lagere cpu usage tijdens het kijken van een filmpje
Er stond bij dat ik er 1-tje NIET moest installeren (dus ook niet gedaan), maar toch blijft die onzin zo en moet ik in de system tray met rechts op het icoontje klikken en dan voor beeld spiegelen kiezen....
Edit: heb even opnieuw dat codec pack geinstalleerd en nu stond er op de site ook dat je de bicubic resizer niet moest installeren, dat was het inderdaad bij mij....
Gelijk ook een stuk lagere cpu usage tijdens het kijken van een filmpje
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
ja dat kan wel zal ik ook is doen heb ook een gf2 mx400 btw icm met WinXP pro dus .. 
(hmm bij basic staan ze er zowieso nie bij zal wel full hebben geinstalled dan ooit.. )
(hmm bij basic staan ze er zowieso nie bij zal wel full hebben geinstalled dan ooit.. )
Verwijderd
Ducktape is een merknaam.Het is toch echt Ducttape
Wordt gebruikt om luchtleidingen (Airducts) te koppelen en om McGyver uit de penarie te helpen. Staat een schattig geel eendje op.
Sorry voor de schop (leek me niet nodig om een nieuwe topic te openen), maar ik heb hetzelfde probleem, all1 wil ik hem niet op de comp afspelen maar op een échte DVD Speler, ik weet niet hoe ik daarop codecs moet installen
[ Voor 14% gewijzigd door Booth op 02-01-2003 13:36 ]
Jij hebt toch wel een heel ander probleem. Als het om een stand alone DVD speler gaat hoort het zowiezo niet in SA maar in Audio, Video & HiFi Forum.
Tip: kijk of er nieuwe firmware beschikbaar is voor je DVD speler.
Tip: kijk of er nieuwe firmware beschikbaar is voor je DVD speler.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()