Temperatuur meten van Hd`s aan een RAID-controller

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Is er software waarmee je de temps van je hd`s aan je raid controller kan meten?

Ik heb nml 2 IBM Hd`s in raid-0 aan me Abit kt7-raid en wil graag weten hoe warm ze zijn.

Verwijderd

Zover ik weet niet. Alhoewel ik met de feature tool van IBM in real dosmode wel de temp van mijn 75GXP af kon lezen ook al zat ie op de raidcontroller :?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn promise SX6000 kan de smart-gegevens uitlezen, alleen meldt de huidige software niet meer dan "funtional". Maar technisch is het dus wel mogelijk.

Omdat je een onboard controllertje hebt denk ik dat je vraag redelijk snel met "nee" beantwoord kan worden, maar ze zouden je kunnen verrassen, je weet maar nooit.

Aan de andere kant: juist omdat het een onboard-controller is (die ongetwijfeld ook als extra standaard IDE-controller gebruikt kan worden) zou het wel eens mogelijk kunnen zijn om de smart-data uit te lezen net als een gewone schijf.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty