Toon posts:

Processor temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een P3 600 processor met Asus P3B-F moederbord. Wat ik niet snap is dat de hardware monitor een CPU temperatuur van rond de 70 graden aangeeft als het systeem al geringe tijd aanstaat. De processor is niet overgeklokt en er zit de bijgeleverde fan heatsink op! Nu heb ik de fan heatsink eraf gesloopt en een betere geplaatst maar de temperatuur wil maar niet dalen. Ik begin er dus aan te twijfelen of de temperatuur wel goed wordt weergegeven? Hoe wordt dit gemeten in het systeem (processor temperatuur) en is dat een feature die standaard wordt meegeleverd bij de Asus P3B-F of moet ik daar daadwerkelijk een aparte sensor voor kopen zodat de temperatuur van mijn processor wordt weergegeven.

Groeten.

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 19:49

Ids

Met wat voor programma meet je de temperatuur???

Er schijnen in de Asus probe hier en daar nog wat problemen te zitten met de temperatuur.

Ik gebruik zelf motherboard monitor.
Hier te downloaden:

http://members.brabant.chello.nl/~a.vankaam/mbm/

Verwijderd

MBM geeft kan ook problemen geven wanneer je niet precies weet welke censor je moet selecteren. Op mijn K7V gaf MBM 50 graden aan ipv 37 omdat ik de verkeerde censor gekozen had. Kijk eens in de bios (als die temp weer kan geven), die gaf mij bij wel de juiste waarde aan. En als je cpu-sensor verbonden is met een kabeltje kun je hem eens buiten de kast hangen en kijken of 'ie kamertemp weergeeft.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Ik zou zeggen, download een programma als CPU Idle 5.6 en de temperatuur valt omlaag. Mijn K6-2 550 (jaja ik weet het..) werd eerst na een minuut of drie rond de 65-70 graden. Nadat ik CPU Idle 5.6 had geinstalleerd komt ie haast niet meer boven de 42 graden. (gemeten met Asus PC Probe... ik dacht ook eerst dat ie niet goed werkte - is dus wel zo)

Japiooo

Jaap

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is 70°C niet een beetje veel te heet??

Verwijderd

Tuurlijk werkt het. Met bepaalde cpu's. Niet met de Athlon onder andere. En bovendien: Als je Quake3 of iets dergelijks draait wat de cpu voor 100% gebruikt werkt het programma natuurlijk niet.
Pagina: 1