Toon posts:

[wc]Wat toevoegen aan demiwater..?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten wat ik het beste kan toevoegen aan het demiwater in mijn waterkoeling...

Een goedje dat voorkomt dat er plantjes (algen) in mijn WC gaan groeien.. ;)

Nu weet ik van het bestaan van waterwetter, alleen vindt ik het veels te duur. :(

Weet misschien 1 van jullie of er een (betaalbaar) goedje is wat je kunt toevoegen aan je water in je WC ter voorkoming van algengroei...
(en wat niet schadelijk is voor de rest van het systeem) O-)

Eventueel ook ter voorkoming van corrosie..

Alvast bedankt voor de tips.. :)
Ook namens r00g...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 22:18 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik moet zo`n goedje ook nog toevoegen aan me wc. Als iemand wat tips heeft vermeld de prijs er even bij :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 11:15

DinX

Motormuis

Mja, ik heb hier water wetter staan. Ik vind het zelf nogal meevallen in prijs, omdat je niet de hele fles erin moet doen. De fles is dus groter dan ik dacht (op foto's denk je dat het zo'n heel klein flesje is). Het is dus een fles van 355 ml waarvan je een beetje in je waterkoeling met doen (als je niet met een reservoir van 50 liter werkt toch :) )

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 11 augustus 2002 @ 22:39:
Mja, ik heb hier water wetter staan. Ik vind het zelf nogal meevallen in prijs, omdat je niet de hele fles erin moet doen. De fles is dus groter dan ik dacht (op foto's denk je dat het zo'n heel klein flesje is). Het is dus een fles van 355 ml waarvan je een beetje in je waterkoeling met doen (als je niet met een reservoir van 50 liter werkt toch :) )
Weet ik, ReseTTim heeft het spul ook... ;)

Maar wat ik zoek dus eigenlijk iets van enkele euro's wat de algengroei tegenhoudt. Niet meer, niet minder.. :)

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

kimjansen

Nu ff niks...

ewm tegen algengroei... misschien is dat spul wat ze in waterbedden wel iets voor je, het tast iig geen kunststof aan maarjah het kost toch ook nog wel wat pleuro's (maar daar kun je dan ook een paar honderd liter mee doen)

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

gewoon wat antivries er in pleuren dat ze voor auto's gebruiken....blijft je water ook mooi schoon!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:31:
gewoon wat antivries er in pleuren dat ze voor auto's gebruiken....blijft je water ook mooi schoon!
Dat was ik eigenlijk ook van plan... :P

Dus dat werkt goed..

Mooi.. :*)

Verwijderd

Waarom zou je demi water gebruiken? Maar ik zou er nix aan toevoegen want als je het doet tegen schade bij het lekken (dat het niet geleid dus) dan moet je er nix aan toevoegen want dan heb je dus weer kans op geleiding. Maar als je ff in de faq kijkt dan staat er dat demi water eigenlijk onzin is want als het lekt gebeurt er meestal nog nix en je betaald dus eigenlijk voor nix. Alleen een veiliger gevoel misschien. Maar meestal raakt je demi water toch na een tijdje weer geleidend. Maar jah je doet het voor jezelf he? Je kan er ook weed-killer ofzo ingooien maar ik weet niet hoe dat geleid en het stinkt

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 22:17:
Ik zou graag willen weten wat ik het beste kan toevoegen aan het demiwater in mijn waterkoeling...

Een goedje dat voorkomt dat er plantjes (algen) in mijn WC gaan groeien.. ;)

Nu weet ik van het bestaan van waterwetter, alleen vindt ik het veels te duur. :(

Weet misschien 1 van jullie of er een (betaalbaar) goedje is wat je kunt toevoegen aan je water in je WC ter voorkoming van algengroei...
(en wat niet schadelijk is voor de rest van het systeem) O-)

Eventueel ook ter voorkoming van corrosie..

Alvast bedankt voor de tips.. :)
Ook namens r00g...
Ik heb gewoon wat koelvloeistof van auto's erbij gemikt. Werkt erg goed tegen vieze beestjes en er zitten anti corossie dingen in.
Gewoon zorgen dat je ongeveer 1/4 koelvloeistof en 3/4 water hebt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 18:13:
Waarom zou je demi water gebruiken? Maar ik zou er nix aan toevoegen want als je het doet tegen schade bij het lekken (dat het niet geleid dus) dan moet je er nix aan toevoegen want dan heb je dus weer kans op geleiding. Maar als je ff in de faq kijkt dan staat er dat demi water eigenlijk onzin is want als het lekt gebeurt er meestal nog nix en je betaald dus eigenlijk voor nix. Alleen een veiliger gevoel misschien. Maar meestal raakt je demi water toch na een tijdje weer geleidend. Maar jah je doet het voor jezelf he? Je kan er ook weed-killer ofzo ingooien maar ik weet niet hoe dat geleid en het stinkt
Misschien omdat je van gewoon water kalk aanslag krijgt ed... ;)
(En we hebben hier thuis een apparaat om demiwater te maken, voor de vissen ed. Kost dus niks...) :Y)
Devil schreef op 12 augustus 2002 @ 18:24:
[...]
Ik heb gewoon wat koelvloeistof van auto's erbij gemikt. Werkt erg goed tegen vieze beestjes en er zitten anti corossie dingen in.
Gewoon zorgen dat je ongeveer 1/4 koelvloeistof en 3/4 water hebt.
Bedankt voor de tip. :)
Ik was dit al van plan, maar ik wou ook nog ff de opinion weten van de medetweaker. Komt er dus op neer dat ik een beetje koelvloeistof of antivries toe moet voegen. BEDANKT... :*)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:10

Caveman

whahoehaha

Tja, je moet het durven, maar als je een compleet afgesloten systeem hebt kun je het beste ammoniak in gooien. Nix mengen ofzo. Ammoniak heeft de hoogtse delta waarde (warmte overdracht) en tast nix aan en er groeien zeker geen rare bestjes in, :). Maarja bij mij was het niet helemaal gasdicht en dan begin je het wel te ruiken.... en wat hoofdpijn 8)7. En nog een voordeel het geleid niet, :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Hmm ik heb dr dus ook maar wat koelvloeistof bij in gegooid, maar het probleem van de algen is nog niet 100% opgelost. Het groeit wel een stuk langzamer, maar nog steeds wel een beetje.

Ik heb trouwens alweer een paar jaar geleden gehoord van een spul genaamd 'Dettol' ofzoiets. Ik heb het toen in de modelbouw gebruikt tegen schimmels en andere algengroei. Dit goedje had iets te maken met ontsmetting van baby's of iets dergelijks. Je ouders hebben het vast nog wel ergens in de kast staan. Ik ga dr ff naar opzoek en dan laat ik het jullie weten...

Verwijderd

Nou ik heb het dus nog op de zolder gevonden:

Dettol - Antiseptisch/Bacteriëndodend
Wordt gebruikt voor het ontsmetten van wonden
Bevat CloorXylenol....
Staat bij: Met water vormt zich een fijne emulsie.
Scheikunde niet mijn sterkste vak... wat is ook weer een emulsie?
Hmmm zal het es gaan testen met in het water gooien. Zal ik ook direct de geleiding testen.

Verwijderd

woeha.... lekkere mintgeur erbij. Zo ruikt je waterkoeling nog echt fris ook!
Qua geleiding in demiwater doet het niet zoveel. Vanwege vervuiling heb ik eerst een weerstand in de orde van 400Kohm gemeten. Na toevoeging van dettol en roeren in de orde van 500Kohm. Maar dat kan een makkelijke meetfout zijn. Water blijft iig mooi doorzichtig zonder enige vorming van waterbelletjes ofzoiets.
Dit kan dus de doorbraak zijn in het stoppen van algengroei!!!!

Maare ik ben nog een beetje huiverig om het te gaan uittesten. Vooral omdat ik waarschijnlijk de eerste ben die dit zal testen. Zijn er meer mensen die zich hieraan willen wagen? Bij voorkeur iemand die de boel nog niet heeft ingebouwd?

Verwijderd

heb zo ook ff zitten Googlen en blijkt dat Dettol veel wordt gebruikt tegen microörganismen. Algen zouden dus geen kans hebben met een klein scheutje dettol... Maar ja, de vraag is of de rest van de waterkoeling er ook tegen kan. Pomp bijvoorbeeld?
Ik gooi es ff een stukje plastic van me pomp in mijn experimenteer bakje en kijk wat er mee gebeurd... Laat ik jullie morgen weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd... :)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb thuis ook dettol, (dat is het spul met die ziekenhuislucht :+ ) ik kan de formule zo niet opnoemen maar het was iets met chloro nogiets. en het tast niet aan. ofjah lichtelijk. maar als je er met je poten in zit jeukt het niet ofzo. imo veilig genoeg voor je waterkoeling. maar t spul is niet goedkoop 300ml kost al gauw 7Euro

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Wat goed help tegen alg is het toevoegen van een koper-zout, bijvoorbeeld kopersulfaat. Dat hoef maar een klein beetje te zijn. Een theelepel op een halve liter is zat.
Vroeger hadden ze dat bij de drogrist wel, misschien kan je in een aquariumzaak kijken.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Hey, een vriendin van me werkt in een sportschool, daar maken ze bepaalde spullen schoon met dettol. Denk dat ze eens een beejte voor me mee moet nemen >:)

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 18:36
chloor erin plempen

Verwijderd

Bij een volkoper systeem is kopersulfaat een goede oplossing. Levert je ook nog eens mooi blauw water op.
Chloor verdwijnt langzaam, en is dus geen permanente oplossing, hoewel ik het wel gebruikt heb om een systeem algvrij te maken.

Koelvloeistof vind ik zelf niet zo geschikt; 'k heb er nogal negatieve ervaringen mee.

Ethanol (alcohol) of methanol is ook een mogelijkheid. Methanol werkt erg goed en tast de goede eigenschappen van water niet zo aan. Methanol is in grote hoeveelheden te krijgen bij de modelbouwzaak, in kleine hoeveelheden bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
DaBit schreef op 13 augustus 2002 @ 15:52:
Bij een volkoper systeem is kopersulfaat een goede oplossing. Levert je ook nog eens mooi blauw water op.

Chloor verdwijnt langzaam, en is dus geen permanente oplossing, hoewel ik het wel gebruikt heb om een systeem algvrij te maken.

Koelvloeistof vind ik zelf niet zo geschikt; 'k heb er nogal negatieve ervaringen mee.

Ethanol (alcohol) of methanol is ook een mogelijkheid. Methanol werkt erg goed en tast de goede eigenschappen van water niet zo aan. Methanol is in grote hoeveelheden te krijgen bij de modelbouwzaak, in kleine hoeveelheden bij mij.
Zorgt het kopersulfaat er niet voor dat je water vreselijk goed elektriciteit gaat geleiden... :?

Of lul ik nou maar wat... :P

ivm evenuele lekkages :/

Verwijderd

krijg je met koperzouten niet dat het koper in bijv. je koelblok gaat neerslaan en dat het zo dicht slibt?
niet dat mijn under construction waterkoel systeem daar last van zou hebben, een 166 mhz kan je best koelen met een paar 1cm diameter koperen buizen :)

Verwijderd

Waarom niet gewoon 100% koelvloeistof !!
Ik bedoel dat spul heet niet voor niets zo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 00:17:
Waarom niet gewoon 100% koelvloeistof !!
Ik bedoel dat spul heet niet voor niets zo
Is minder goed dan water.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Oeloe, ga naar de dichtbijzijnste (water)beddenzaak en vraag naar 'watercondioner'. Dat wordt gebruikt om de algroei te voorkomen in een waterbed.

Verwijderd

Topicstarter
bart_vd schreef op 14 augustus 2002 @ 03:00:
Oeloe, ga naar de dichtbijzijnste (water)beddenzaak en vraag naar 'watercondioner'. Dat wordt gebruikt om de algroei te voorkomen in een waterbed.
wa kos da.. ? :P

/me voor de tip.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:05:
[...]

Zorgt het kopersulfaat er niet voor dat je water vreselijk goed elektriciteit gaat geleiden... :?

Of lul ik nou maar wat... :P

ivm evenuele lekkages :/

Jawel, dat wel....

Bang voor lekkages? Dare to live! >:)

Verwijderd

Nou, voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in de resultaten van pomp in Dettol:
Plastic is voor de volle 100% intact. Geen verkleuringen of wat dan ook.

Hmmm ik zal er ook eens ff een stuk koper bij in gooien... kijken wat dat opleverd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:32:

[...]

Jawel, dat wel....

Bang voor lekkages? Dare to live! >:)
I am alive... O-)

Maar waarom het risico lopen.. ;)

offtopic:
Hoe staat het btw met je project?

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmmm, wel een paar vage replys al in dit topic...

Koelvloeistof is naar wat ik getest heb niet zo goed voor de koeleigenschappen van je water. Koste mij 4 graden op de cpu en 2 op de chipset. De algengroei zal het wel tegengaan. Ik had 1/8 deel koelvloeistof gebruikt geloof ik.

Zelf gebruik ik altijd Water Wetter. Koelvloeistof had ik voor de gein getest.

Wat ik zou doen als ik jou was.......

Ga naar Tim (is toch je buurjongen??) en neem 3 of 4 liter demi water mee, in flessen ofzo.
Mik er 1/30 water wetter van hem in. Geef een goede p**p beurt ofzo, of wat euro's en dan komt het wel goed denk ik. Tenminste als ik zie hoelang ik met die fles doe. Tim heeft wel een groot systeem, maar een hele fles doe je echt wel lang mee!

Suc6 verder met je waterkoeling. ;)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• kimjansen
  • Laatst online: 22:18

kimjansen

Nu ff niks...

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:27:
[...]

wa kos da.. ? :P

* kimjansen voor de tip.. ;)
eej ik was eerder >:) met die tip :P... maaruh zo'n flessie is nie zo duur nou jah met 1 flessie doe je dus 1 heel waterbed snappie ennuh das ietsjes meer water dan dat jij in je systeempie hebt lopen...

[idee-modus]
sluit 2 slangen aan op je waterbed kun je het waterbed verwarmen en heb je gelijk warmte-afvoer van je processor
[/idee-modus]

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 18:36:
[...]

Misschien omdat je van gewoon water kalk aanslag krijgt ed... ;)
(En we hebben hier thuis een apparaat om demiwater te maken, voor de vissen ed. Kost dus niks...) :Y)

[...]

Bedankt voor de tip. :)
Ik was dit al van plan, maar ik wou ook nog ff de opinion weten van de medetweaker. Komt er dus op neer dat ik een beetje koelvloeistof of antivries toe moet voegen. BEDANKT... :*)
Bla die blaat, demi water is water in z'n puurste vorm, dus H2O, zonder mineralen enz.
Zo'n filter tegen kalk heb ik ook, maar die moet je regelmatig vervangen en haalt alleen het kalk uit het water, het water geleidt daarna dus nog steeds. Demi water is zeer goed gedestileerd water, of pure waterstof (via elektrolyse) laten branden (Laten reageren met O2 dus, alle reacties met O2 heten branden. Dus ook het roesten van metaal is het branden van metaal omdat dit een reactie is met O2)

Verwijderd

En wel... het koper vertoont ook nog geen zichtbare vorm van schade in combinatie met Dettol. Misschien gooi ik er strax es ff wat van door mn koeling heen. Heb ik iig geen last meer van algen...

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 09:36
Misschien dat ik het heb gemist maar helpt Water Wetter ook niet tegen alg vorming en meer???

• -=MOL=-

-=MOL=-

Raid schreef op 20 augustus 2002 @ 13:55:
Misschien dat ik het heb gemist maar helpt Water Wetter ook niet tegen alg vorming en meer???
Misschien dat ik het ook heb gemist, maar als je nou alleen de 1ste post van de topicstarter had gelezen, dan had je kunnen zien dat hij dat dus te duur vind.

Mijn oplossing: Geef Tim een lekkere p*p beurt ;) En jat daarna zijn WaterWetter!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 15:55

petturik

aka Captain Stubing

-=MOL=- schreef op 20 augustus 2002 @ 13:57:
[...]

Mijn oplossing: Geef Tim een lekkere p*p beurt ;) En jat daarna zijn WaterWetter!
Kan je daarna die Dettol gebruiken om je mond mee te spoelen. :o

nihongo ga sukoshi hanasemas

Verwijderd

Ok, ik heb hier ff in een doos "Chemie 2000" gerommeld, en wat vind ik? Jawel hoor, een potje Kopersulfaat :)

maar deronder staat de chemische naam, en die is niet CUSO(klein viertje) maar wel CUSO(klein viertje)5H(klein tweetje)O

Is dit ook goed?
En hoeveel moet ik erin doen?(Systeem = ietsje meer dan 3L demiwater)
En mag dat met een coper-Alu systeem? (MazeIII - golfrad)
Is dat blauw een beetje mooi :p ?

• Underground75
En daarna afwachten op elektrische geleiding in je waterkoel systeem!

Verwijderd

Raid schreef op 20 augustus 2002 @ 17:25:
En daarna afwachten op elektrische geleiding in je waterkoel systeem!
Wat bedoel je daarmee? Dat mijn water gaat geleiden? So what, ik ben niet bang voor lekken, zoals DaBit zo mooi zegt: Dare to live >:)

• Underground75
}) It's your money! })

Verwijderd

Dank u :)

Nu iemand die me iets zinnigs kan vertellen :p (no offence hé ;) ) DaBit bv.?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:02:
Ok, ik heb hier ff in een doos "Chemie 2000" gerommeld, en wat vind ik? Jawel hoor, een potje Kopersulfaat :)

maar deronder staat de chemische naam, en die is niet CUSO(klein viertje) maar wel CUSO(klein viertje)5H(klein tweetje)O

Is dit ook goed?
Ja hoor, maar daar moet je iets meer van in doe als van zuiver CuSO4 dan KoperSulfaat met kristalwater (CuSO4 5 H2O). Als je er zeker van wilt zijn moet je dat Kopersulfaat met Kristalwater eerst een beetje lang, maar langzaam verwarmen. Dan wordt het kristalwater eruit verdampt en daarna toevoegen maar dat is natuurlijk onzin omdat je dan eerst het water verwijdert en vervolgens weer toevoegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:11:
[...]

Edit: Allereerst bedankt voor je reactie, eindelijk iets bruikbaars :p

Ja hoor, maar daar moet je iets meer van in doe als van zuiver CuSO4 dan KoperSulfaat met kristalwater (CuSO4 5 H2O). Als je er zeker van wilt zijn moet je dat Kopersulfaat met Kristalwater eerst een beetje lang, maar langzaam verwarmen. Dan wordt het kristalwater eruit verdampt en daarna toevoegen maar dat is natuurlijk onzin omdat je dan eerst het water verwijdert en vervolgens weer toevoegd.
En wat is "ietsje meer" want dat potje is wel vrij klein hé mensen :S...zel ff piccie posten...aj, nee, gaat nie, want digicam is d00d :'(

Dan maar ff uitleggen: Volgens mij iets van een 2-3 cm³, maar _natuurlijk_ op dat flesje geen inhoud te bespeuren :sarc:

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 19:32 . Reden: ^^^^ ]

Verwijderd

Kristalwater neemt behoorlijk veel volume in beslag. Je moet er misschien een teelepel per liter in doen (met kristalwater). Dat zal wel genoeg zijn. Zo niet dan moet je er wat meer bij doen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:40:
Kristalwater neemt behoorlijk veel volume in beslag. Je moet er misschien een teelepel per liter in doen (met kristalwater). Dat zal wel genoeg zijn. Zo niet dan moet je er wat meer bij doen ;)
Yeuy, dus kmag heel da potteken derin kappe :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:45:
[...]

Yeuy, dus kmag heel da potteken derin kappe :p
Waarschijnlijk magst da hele potteken derin kappe ja (;))

Verwijderd

Ik heb net koelvloeistof toegevoegt aan me wc. koste EUR 2 voor 1 liter.
Me temps zijn hetzelfde gebleven :) alleen ik had het toch wat eerder erbij moeten gooien ivm algen. verdwijnt dat nu ook wat er nu zit ? Het zit op het koper tussen plexi en kanaalrand van het cpu blok (aqua computer blokie).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:28:
Ik heb net koelvloeistof toegevoegt aan me wc. koste EUR 2 voor 1 liter.
Me temps zijn hetzelfde gebleven :) alleen ik had het toch wat eerder erbij moeten gooien ivm algen. verdwijnt dat nu ook wat er nu zit ? Het zit op het koper tussen plexi en kanaalrand van het cpu blok (aqua computer blokie).
Ik denk niet dat de algen verdwijnen, ze gaan alleen dood... :/

Als er echt veel troep tussen je koper en plexi zit, zal je toch je blokje open moeten maken... :P

suc6... >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

-=MOL=- schreef op 14 augustus 2002 @ 19:19:
Ga naar Tim (is toch je buurjongen??) en neem 3 of 4 liter demi water mee, in flessen ofzo.
Mik er 1/30 water wetter van hem in. Geef een goede p**p beurt ofzo, of wat euro's en dan komt het wel goed denk ik. Tenminste als ik zie hoelang ik met die fles doe. Tim heeft wel een groot systeem, maar een hele fles doe je echt wel lang mee!

Suc6 verder met je waterkoeling. ;)
M3ga-Man is me buurjongen, die heeft ook de voordeur sleutel..
Oeloe woont 15min van mij vandaan maar die spreek ik wel elke dag of we zien elkaar haast wel elke dag.. ondanks dat we een verschillende opleiding doen..

en wat betreft me waterwetter.. laat zijn nichtje dan de p**p beurt geven.. meer zeg ik niet en laat ik ook niet los over zijn nichtje dit is wettelijk verboden.

ik zal binnenkort bij wc is gaan installen en dan zien we het wel hoe het gaat..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• -=MOL=-

-=MOL=-

ReseTTim schreef op 21 augustus 2002 @ 00:09:
[...]

M3ga-Man is me buurjongen, die heeft ook de voordeur sleutel..
Oeloe woont 15min van mij vandaan maar die spreek ik wel elke dag of we zien elkaar haast wel elke dag.. ondanks dat we een verschillende opleiding doen..

en wat betreft me waterwetter.. laat zijn nichtje dan de p**p beurt geven.. meer zeg ik niet en laat ik ook niet los over zijn nichtje dit is wettelijk verboden.

ik zal binnenkort bij wc is gaan installen en dan zien we het wel hoe het gaat..
Hmmm, ik zeg niks :X

En verder, hoe is het met het filmpje van de playback show afgelopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:00:
Dank u :)

Nu iemand die me iets zinnigs kan vertellen :p (no offence hé ;) ) DaBit bv.?

Hmmz, ik denk dat een goede theelepel per liter wel voldoende is. Kopersulfaat (standaard dus blauw kopersulfaat: CuSO4.5H2O. Die 5 watermoleculen zorgen voor de blauwe kleur) is overigens niet bruikbaar in een systeem met aluminium erin.

Wat alg in een bestaand systeem betreft: doorspoelen met een lekker sterke lauwe chlooroplossing werkt prima. Flink wat bleekmiddel in een emmer water knikkeren, de pomp erin gooien, en een paar uurtjes laten draaien. Herhalen indien nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:36:

[...]

Hmmz, ik denk dat een goede theelepel per liter wel voldoende is. Kopersulfaat (standaard dus blauw kopersulfaat: CuSO4.5H2O. Die 5 watermoleculen zorgen voor de blauwe kleur) is overigens niet bruikbaar in een systeem met aluminium erin.

Wat alg in een bestaand systeem betreft: doorspoelen met een lekker sterke lauwe chlooroplossing werkt prima. Flink wat bleekmiddel in een emmer water knikkeren, de pomp erin gooien, en een paar uurtjes laten draaien. Herhalen indien nodig.
Werkt schoonmaak-azijn ook om de algen uit het systeem te spoelen... :?

Dus niet permanent, maar alleen om de al aanwezige algen weg te spoelen... :)
Pagina: 1