Plextor 16/10/40A dwangmatige firmware upgrade ?¿

Pagina: 1
Acties:

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
Dit is dus heel vreemd...

Toen ik op firmware 1.03 werkte, deed DMA het op een gegeven moment niet meer... wat ik ook probeerde...

Op dat moment was firmware 1.04 van plextor.be te downloaden...
nu kom ik er vanmiddag achter dat DMA niet meer werkte op firmware 1.04 (zware buffer underruns en 100% processorgebruik tijdens 't branden)...

heb ik gekeken of er een nieuwe firmware was toevallig (ik had van alles geprobeerd) en die was er dus... 1.05... gedownload' en geïnstalleerd, DMA werkt weer (processorgebruik weer normaal op 10% tijdens 't branden)...

Nu lijkt het er imho erg op dat plextor op één of andere manier (via internet) aan m'n brander doorgeeft dat er nieuwe firmware te downloaden is, waarna m'n brander prompt stopt met DMA, zodat ik somehow altijd op plextor.be uitkom voor nieuwe firmware...

Het lijkt allemaal heel vreemd, het kan ook puur toeval zijn, maar hij die het snapt snappe het...

Ik heb gezocht met zowel de (nog steeds brakke) search en met google, maar beide kwamen niet op nuttige informatie uit en ook niet soortgelijke gevallen... en nee dat zeg ik niet alleen zodat dit topic niet gesloten wordt :P

iemand die dit nader kan verklaren of misschien iets soortgelijks heeft gehad :?

Noot: Vlak voor campzone is er wel een Asus V8440 in gekomen en een IDE Controller met 2 nieuwe maxtor 80 gig's eraan... je zou dus zeggen dat dat de oorzaak zou kunnen zijn omdat daardoor de DMA's misschien zijn opgeraakt... maarja, als DMA het met nieuwe firmware plotseling wel doet dan zal dat dus het punt niet zijn lijkt me :r

Alvast bedankt :)

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
nou na een dag wachten is m'n topic al weer uit het zicht verdwenen... tijd voor een *skup* dus...

Waarom wordt er zo weinig op mijn topics gereply'd altijd :(

Hoi

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

lijkt me sterk. ik heb ook zo'n plextor, maar die werkt nog prima met 1.03. no problems at all. en die pc hangt dus echt dag en nacht aan een internetverbinding... 8)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat jij beweert is theoretisch gezien onmogelijk. Een brander die controleert op nieuwe firmware is klinkklare onzin, maar gewoon pure toeval. Denk je nou werkelijk dat een brander via een IDE kanaal jouw internetverbinding kan aanspreken om te kijken voor een nieuwe firmware?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
wie zegt dat ik dat zeg dude...
ik vind het alleen erg vreemd :P

ennehm de pizza's waren lekker sonicboom ;)

Hoi