Toon posts:

Firewire kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, welke firewire kaart hebben jullie en welke is volgens jullie de beste in prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb nu de dynalink 1394 PCI kaart besteld voor 33 euro, hoe is deze kaart?, en zit hier wel een kabel bij voor film en foto's van mijn digitale camera te halen?, BvD voor alle antwoorden

Verwijderd

Ik heb laatst zo'n Dynalinkkaart ingebouwd voor m'n zus. Daar zat een 6-4 pin kabel bij.
Zelf ben ik met DV begonnen toen je nog goed op moest passen ivm compatibiliteit van je programmatuur met div kaarten en camera's, dus aan mijn waardering voor Pinnacle Studio DV (kaart+software) heb je niet zo veel. :'(
Heb je trouwens wel een Firewire aansluiting nodig om foto's van je camera af te halen? Ik dacht dat dat via USB/serieel ging.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Is een goed kaartje hoor, heb hem zelf ook voor mijn DV camera. Wordt bij mijh bij elk os herkent dus geen gezeur met drivers e.d. Wat de kabels betreft, bij mij zat er een kabeltje bij voor mij DV camera.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb een Safeway kaartje. Heel simpel dingetje, maar hij doet het perfect i.c.m. met mijn digitale videocamera. :) Ik vind zo'n FireWire-kaartje net als een netwerkkaart: zoveel verschil zit er niet tussen.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Heb zelf ook zo'n Dynalink kaartje. Word probleemloos herkend door win2000/XP en verder gewoon een prima kaartje voor zover ik weet. Heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee gehad. Het kabeltje is trouwens wel wat aan de korte kant, dat is het enige minpuntje dat ik kan noemen bij dit kaartje :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf heb ik ook een Dynalink kaartje, werkt verder goed voor mijn Digitale Videocamera.
je doet er dus zeker geen miskoop mee, want volgens mij levert dynalink 5 jaar garantie op de kaarten (of was dat nou alleen bij PCMCIA kaartjes)

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

nou, net als bij netwerk kaarten zit er wel degelijk veel verschil in. Ligt vooral aan de chipset en je merkt het vooral bij intensief gebruik. Ik merk echt wel het verschil tussen netwerken hier met een 3com kaart of met een realtek kaart (allebei zelfde specs in principe) en Ik merk ook verschil tussen firewire hd aan pc (el cheapo firewire kaart) of aan mijn mac (high end firewire chipset, kan zo niet op naam komen) je moet maar eens op internet zoeken naar tests tussen verschillende chipsets. En dan gewoon in winkel kijken welke chipset erop de kaart zit.

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Terratec firewire, nog geen enkel probleem mee gehad i.c.m. JVC mini-dv en Compaq professional workstation

Verwijderd

ik heb hier een sony DCR-TRV239E ik had gelezen dat ie firewire compatibel is. Maar heeft iemand hier ook ervaring met dit type camcorder? En of een Dynalink Kaartje (lekker cheap) de juiste oplossing is voor mij? (USB SUCKS BIG TIME!)

Verwijderd

op me audigy en t werkt prima :p

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

ik heb zo'n pinnacle Studio DV. Deze gebruik ik ism m'n JVC DV camera en dat werkt perfect. De softweer die erbij zit vind ik minder.
MAAR het kaartje is OK!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:56
Ik heb vanmiddag een FireWire kaart geinstalleerd. Goed kaartje, deed het meteen in Windows 2000. Alleen jammer dat het meegeleverde kabeltje te kort was (hij kon niet echt boven het buro komen) en de software was wat minder. Ulead videostudio 5 DV. De gebruiker had liever Adobe Premier gehad, waarmee je meerdere scenes kunt laten overlopen. Maar het ligt er maar aan wat je ermee wilt doen.

let the past be the past.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42
ik zie dat jullie er wel enig verstand van hebben ik heb nu ook firewire en een dv. Nu komt het probleem ;( . Ik kan wel mooi capturen enzo maar dan als ik het terug wil schrijven naar mijn bandje loop ik vast. Ik kan wel gaan exporteren, maar als de camera op 'play'staat doet hij niks. Zet ik hem op 'rec' dan start de computer wel met opnemen op de camera maar het enige wat er opgenomen wordt is wat je door de camera ziet kortom mijn bureau dus :P Ik gebruik dat Ulead programma, vind het echt niet lekker werken mgoed dat is voor een andere keer ;) Wie o wie kan me helpen ik ben je eeuwig dankbaar _/-\o_
beerns schreef op 23 oktober 2002 @ 20:23:
ik heb zo'n pinnacle Studio DV. Deze gebruik ik ism m'n JVC DV camera en dat werkt perfect. De softweer die erbij zit vind ik minder.
MAAR het kaartje is OK!
kun je eens uitleggen dan hoe jij je beelden terug naar je bandje exporteerd? Ik heb namelijk ook een JVC, de GR-DVL160(EG)

Verwijderd

Deze JVC GR-DVL160 heeft geen DV- in, alleen DV-out !!

Zie de site van JVC.

Je kunt alleen beelden van je camera naar de PC zetten, maar niet terug van de PC naar de camera.

• Schuey
hmm dan voel ik me wel genaaid :{ heb nog gevraagd of je dat allemaal kon doen op de computer enzo bij de mikro elektro... iig thx voor je hulp ;)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik gebruik een Pinnacle DV clip. In combinatie met mijn sony camera vind ik m perfect! Ik gebruik daarnaast USB om de foto's en filmpies van mn memorystick af te halen.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Weet iemand wat de minimum systeem eisen zijn voor zo'n kaartje??
Toen ik 4 maanden geleden een firewire wilde kopen, had die minimaal een PC nodig met 450Mhz, en aangezien ik nog een ouwe bak (PII 233 512RAM) heb had ik het idee dat dat niet ging werken.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een Vivanco kaartje. Werkt echt perfect im combinatie met Pinnacle of Adobe.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Reactie op Schuey:

Ga eens zoeken op internet naar "DV Widget", daarmee kun je je DV-ingang activeren! Moet je wel even kijken of je camera daarvoor geschikt is.

akakiwi, pas op met capturen, je harde schijf moet echt snel genoeg zijn anders ga je frames verliezen! En een 450 Mhz is echt geen overbodige luxe, ik zou je eerder 1 Ghz+ adviseren...minimaal. Ik ben begonnen vanaf ATA66 7200 rpm, dat liep prima en er gingen geen frames verloren, samen met een duron700@970.

Succes! :p

• Schuey
thx, maar het zit er gewoon niet op, ik denk niet dat ik het dan kan activeren :?
* Schuey is nog een n00b in videobewerking :P

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/gr-dvl167_160.jpg

GR-DVL160 High-Band digitale videocamera

BELANGRIJKSTE FEATURES

• 1/4-inch 800.000-Pixel CCD
• 520 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
• Digital Colour NightScope
• DV uitgang (i.Link, IEEE 1394)
• Digital Still uitgang (serieel)
• 2,5" Amorphous Silicon LCD kleurenmonitor
• Het verdient aanbeveling JVC MiniDV cassettes te gebruiken

Verwijderd

schuey, kijk eens op de site www.dv-in.nl

Deze site zal voor jou erg interessant zijn. En is jouw camera niet hetzelfde als de vroegere GR-DVL150 ? Deze camera is nl. wel dv-in te maken.

Maar let wel op of je dan nog garantie op de camera hebt.

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn