Toon posts:

hdd vu-meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb zo ding dus gemaakt ,toen die klaar was heb ik hem geprobeerd. En alleen de laatste led brande vel en de 1 na laatste een beetje toen weer wat gesoldeerd en weer geprobeerd. Toen had ik de stekker verkeerd op me mobo en bleek het ic-tje warmer dan me soldeerbout te zijn dus me duim is beetje verbrand :D maar heeft iemand dit als is eerder gehad dat alleen de laatste 2 leds branden?? en wat was de oorzaak , en hij leeft nog wel hoor.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Foutje gemaakt bij het solderen, het moet wel ergens sluiting maken......

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij mij werkte hij ook niet op de aansluiting op mijn mobo. Ik heb hem aangesloten op de hdd zelf, en dat werkte prima. Probeer dat anders ook eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Notehouteladekast schreef op 11 augustus 2002 @ 21:40:
Bij ij werkte hij niet op de aansluiting op mijn mobo. Ik heb hem aangesloten op de hdd zelf, en dat werkte prima. Probeer dat anders ook eens :)
en me hdd verklooten lol :P en nee er zit geen fout in :x das juist rare

Verwijderd

Notehouteladekast schreef op 11 augustus 2002 @ 21:40:
Bij mij werkte hij ook niet op de aansluiting op mijn mobo. Ik heb hem aangesloten op de hdd zelf, en dat werkte prima. Probeer dat anders ook eens :)
Heb je daar een tutorial voor ofzo? Ik heb het weleens vaker gehoord, maar nog nooit gezien eigenlijk.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nou, het is geen soldeerwerk ofzo :)

Aan de achterkant van mijn hdd zitten een aantal pinnetjes.
De eerste 6, zeg maar 3 breed, 2 hoog zijn voor master/slave/cable select.
Daarnaast een enkel pinnetje onder, en daarnaast weer 2 boven elkaar.
Die 2 laatste moest ik hebben :) Het is gewoon een kwestie van uitproberen tot ie het doet. :)

Verwijderd

Topicstarter
aha tnx eff proberen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Ik heb ook zo'n ding gemaakt. Werkt perfect! n maat van me had wel een probleem. Alleen het eerste ledje brandde. Oorzaak: de klosserd was vergete de andere 9 leds door te verbinden aan de ic-pootjes |:( . Na eing soldeerwerk werkte het ding perfect. ;)

Waar ik later ook achter kwam is het volgende: als je pinnr 9 nergens me verbind staat ie in 'dot-mode' ipv 'bar-mode'. Dit staat niet op het schema van circuitsonline.net.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

die van mij is er laatst mee gestopt :{ ik weet niet waarom, hij werkte altijd perfect :'( Maar goed, andere keer weer :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er net achter dat de 9de en de 10de altijd aanstaan ook als je de hdd stekker enrgens op doet :x ik weet bijna zeker dat me ic kapoet is

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

ik heb er ook een gemaakt en die werkte eerst goed, toen bouwde ik um in toen deed ie het nie meer dus ik dacht kortsluiting : dus ic naar de klote. NOT, alle 2 de ic's vervangen en nog steeds doet ie nix, heb er nu al zat aan uitgegeven dus hij hangt er nu voor jan l*l aan

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Pagina: 1