Toon posts:

tempstats Volcano 7+ op XP 2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of jullie ook (erg) slechte resultaten hebben met deze koeler.
Het is geplaatst in een Aopen HX-48 (300 Watt - ATX Miditower).

Nu heb ik al vele andere topics gelezen over koelers maar daar wordt niet de case vermeld. Kun je de stressed stats vermelden of anders met welke koeler je goede ervaring hebt in een kleine case voor een XP 2000+.

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/hx45_b.jpg

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties??

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Wat zijn jouw stats dan??

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Verwijderd

Als je er nog niets aan hebt gedaan, heeft die kast geen interne airflow, oftewel er zitten geen ventilatoren in behalve wat er in de voeding zit. Met een XP processor betekent dat dat de warme lucht van de CPU in de kast blijft hangen.

Als ik jou was, ging ik op zoek naar ideeen om een lucht-in en uit ventilator te plaatsen. Kijk hier op het forum maar wat rond voor voorbeelden en suggesties.

Meestal komt het neer op :

1) 'Koele' lucht in. Een zo grrot mogelijke fan gebruiken op een verlaagde spanning. Vooronder of op de linker zijkant te plaatsen

2) Warme lucht uit. Ook een zo groot mogelijke ventilator op verlaagde spanning, en zo dicht achter de CPU als mogelijk. Plaatsing dus op de achterkant onder de voeding, of boven de voeding of midden op de bovenkant. De eerste is vele malen beter.

Veel succes bij het opdoen van ideeen. ;)

(Zoiets dus.)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipc.jpg

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Om maar ff een stat weg te mikken hier. Ik heb een goede ervaringen met deze koeler. Ik heb mijn XP1800+ nu op XP2100+ lopen, om maar eens te beginnen. :*) Voorheen had ik hem op XP2000+ lopen. Deze werd door de Volcano op een comfortabele 40 graden gehouden (idle) en 48 (stressed). Nu op 2100+ op 1,85V houdt de Volcano hem op 42,5 graad (idle) en op 52 (stressed) :D
Ik vind dit nette temperaturen voor een CPU met een OC van 220Mhz

Al deze standen zijn gemeten op een Epox 8K3A met de Volcano op Medium.
Kan dus nog beter :9

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

2000+ @ 2200+ @ 43 graden, dit zonder casefans want ik heb een nieuwe kast en nog geen zin gehad om die te mo(ll)dden (case temp 35 graden), hij kan dus nog veel koeler

ja ik weet het ik moet me sig updaten ;)

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 09:48
Stinger666 schreef op 12 augustus 2002 @ 13:19:
Om maar ff een stat weg te mikken hier. Ik heb een goede ervaringen met deze koeler. Ik heb mijn XP1800+ nu op XP2100+ lopen, om maar eens te beginnen. :*) Voorheen had ik hem op XP2000+ lopen. Deze werd door de Volcano op een comfortabele 40 graden gehouden (idle) en 48 (stressed). Nu op 2100+ op 1,85V houdt de Volcano hem op 42,5 graad (idle) en op 52 (stressed) :D
Ik vind dit nette temperaturen voor een CPU met een OC van 220Mhz

Al deze standen zijn gemeten op een Epox 8K3A met de Volcano op Medium.
Kan dus nog beter :9
heb ie dit gehaald met een gelockte proc is het mogelijk om een gelockte xp 1800 op 2200+ te krijgen?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Goed, ik bemoei me er maar even mee :). Bronco en ik hebben deze pc in mekaar gezet.

Deze computer is niet van Bronco Billy zelf maar van een bekende. Modden gaat dus niet. Voorin is niet echt mogelijk om een casefan te plaatsen. Achterin wel. Daar zit er nu ook eentje(outtake).

De temps zijn gemeten met interne diode(mobo == asus A7V266) en met koe na ongeveer een half uur lang..

Toen er nog geen casefan inzat werd de kast 44 graden C. Dat vind ik eigelijk belachelijk warm. Hoeveel was de temp van de CPU ook alweer Billy?

Met alleen casefan achterin werd de kast 39-40 graden C. De CPU 54 C. Dat vond ik nog wel redelijk.

Maar ik snap niet dat sommige tweakerts hem zo koud kunnen houden.
De koeler zit er goed op. Ik heb zelfs de cpu nog ietsjes verhoogd in de socket geplaats. Koelblok wordt goed warm. Owja: hij staat op medium. Anders maakt ie toch echt teveel herrie :(. Zelfs op medium vind ik het een pokkeherrie.

Dus graag ff:

- kasttemperatuur(vermeld hoeveel kastkoelers je hebt)
- cpu temp idle
- cpu temp stressed(met koe oid).

specs

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Mijn temp is met men amd 2000+ en volcano 7+
idle 39
stressed 42

• Tripp

Tripp

Wreah

Row schreef op 13 augustus 2002 @ 15:55:
Mijn temp is met men amd 2000+ en volcano 7+
idle 39
stressed 42
Welk moederplank?
heb je je je case gekoeld?
Wordt de cpu intern of via sensor er tegenaan gemeten?

BVD :).

specs

Verwijderd

Asus mobo's geven de temp gemiddelt 10 Gr. te hoog aan :)

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:30:
Asus mobo's geven de temp gemiddelt 10 Gr. te hoog aan :)
ja zoiets had ik al gelezen. Maar deze computer sloeg wel vast boven een graadje of 65. Als ik daar 10 graden van af moet gaan trekken zou hij dus 55 graden moeten zijn. Nou, bij die temperatuur loopt een cpu niet vast hoor.

specs

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:55:
2) Warme lucht uit. Ook een zo groot mogelijke ventilator op verlaagde spanning, en zo dicht achter de CPU als mogelijk. Plaatsing dus op de achterkant onder de voeding, of boven de voeding of midden op de bovenkant. De eerste is vele malen beter.
ik dacht altijd dat boven op je case de fan het beste was... waarom is achter onder je voeding dan beter??

en verlaagde spanning.... hoe doe je dat? (het enige wat ik weet is dat het met de zalman die ik morgen krijg wel kan dmv een Fanmate... maar kan je het ook gewoon zonder xtra hardware doen???)

• Tripp

Tripp

Wreah

ixl85 schreef op 13 augustus 2002 @ 18:33:
[...]

ik dacht altijd dat boven op je case de fan het beste was... waarom is achter onder je voeding dan beter??

en verlaagde spanning.... hoe doe je dat? (het enige wat ik weet is dat het met de zalman die ik morgen krijg wel kan dmv een Fanmate... maar kan je het ook gewoon zonder xtra hardware doen???)
dan moe je simpel gezegd: de pluspool van de fan op het gele draadje aansluiten. En de minpool op het rode draadje.

Op deze manier staat er 7v op je koeler :)

specs

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

XP2100+ met Volcano 7+ :

Iddle 45 gr
Stressed 62 gr

Had hiervoor een Zalman CNPS 5100cu, maar die koelde naar mijn zin niet genoeg, temp lag zo'n 10 gr hoger.

Ik het de volcano 7+ trouwens op midden staan, en heb 3 case-fans, 1 x intake van 80x80, en 2 x outtake van 80x80

Dit alles zit op een Asus a7v333

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
executor schreef op 13 augustus 2002 @ 19:09:
[...]

dan moe je simpel gezegd: de pluspool van de fan op het gele draadje aansluiten. En de minpool op het rode draadje.

Op deze manier staat er 7v op je koeler :)
(offtopic)
owh... _/-\o_

maaruh, er zit toch altijd een standaard stekker bij die dingen, of ben ik nou zo leip?? :)
moet je die dan openmaken???
(offtopic

• Tripp

Tripp

Wreah

ixl85 schreef op 13 augustus 2002 @ 19:22:
[...]

(offtopic)
owh... _/-\o_

maaruh, er zit toch altijd een standaard stekker bij die dingen, of ben ik nou zo leip?? :)
moet je die dan openmaken???
(offtopic
Ligt eraan. Ik heb kastkoelers(sunon) waar geen stekkertjes aan zitten. Mijn 2x enermax 12x12cm :P hebben daarentegen wel weer stekkertjes. Maar hier zitten ook weer potmetertjes aan :).

Maar als je met zo'n stekker krijgt moet je idd even openmaken.

specs

• Tripp

Tripp

Wreah

Thunderman_303 schreef op 13 augustus 2002 @ 19:12:
XP2100+ met Volcano 7+ :

Iddle 45 gr
Stressed 62 gr

Had hiervoor een Zalman CNPS 5100cu, maar die koelde naar mijn zin niet genoeg, temp lag zo'n 10 gr hoger.

Ik het de volcano 7+ trouwens op midden staan, en heb 3 case-fans, 1 x intake van 80x80, en 2 x outtake van 80x80

Dit alles zit op een Asus a7v333
thnx :). Nu weet ik zeker dat wij het niuet fout gedaan hebben :).

Volgens mij istie nu ook stabiel. Nou heeft alleen die kennis wat met drivers zitten kloten en nu loopt ie daardoor weer vast |:(

specs

Verwijderd

ixl85 schreef op 13 augustus 2002 @ 18:33:
[...]

Gewoon praktijk, het doet meer.
Ik kan wel proberen het te verklaren, ;)
als je alles er van boven uit wil gooien, gaat er toch een hele boel hete lucht van de CPU door de kast heen wervelen. Afvoeren van die hete lucht meteen onder de voeding is effectiever, want daar zit de bron, de CPU.
:Y)
Pagina: 1